• pebr1977

    Blivande mammor i Kristianstad

    Hej,


    är en blivande mamma, 33 år, som väntar första barnet i slutet av maj. Några fler i Kristianstad som är runt 30?


    /Petra

  • Svar på tråden Blivande mammor i Kristianstad
  • pebr1977
    Psykoangel skrev 2011-01-10 16:05:32 följande:
    jag vet hur tufft det kan vara vännen, linnea och moa är ju ändå lite tättare än oscar och lillan! men du ska se att du klara det,sedan när bebisen väl är här så undrar man hur man nånsin har kunnat klaga när man fått sin guldklimp.kämpa vidare vännen och du vet vart jag finns om du behöver mig! 

    nu tillhör jag kanske inte eran åldersgräns (blir 25 i sommar) men var bara tvungen att kommentera aiva då vi känner varandra irl från det forumet som hon nämnde! hoppas ni inte tar illa upp;)

     
    Herrejösses, det gör absolut ingenting!! Så småsint är jag inte....  Flört
  • Aiva

    Petra: Fördelen med nr 2 e att man e så fokuserad på barnet man redan har att graviditeten går skit fort. Det e först nu de sista 2 veckorna som jag har ledsnat o jag e ändå i v 32 nu. Hade jag bara orkat mer o inte haft så ont så hade jag nog fortfarande tyckt att det gått fort.
    Nackdelen e väl just det att inte riktigt ha orken att hinna med sitt barn i all dens energi.
    Är så himla glad att jag kan lämna Oscar på dagis resten av veckan, så han får leka ordentligt o jag kanske kan lägga mina minimala krafter på ngt annat.

    Idag var jag bara tvungen att komma ut, gick en runda på stan med en kompis och nu får jag lida för det Ont som fan pga foglossningen o trött så in i bomben.... men men kan ju inte sitta o glo i väggen hela tiden... 

  • Psykoangel
    Aiva skrev 2011-01-10 19:41:53 följande:
    Petra: Fördelen med nr 2 e att man e så fokuserad på barnet man redan har att graviditeten går skit fort. Det e först nu de sista 2 veckorna som jag har ledsnat o jag e ändå i v 32 nu. Hade jag bara orkat mer o inte haft så ont så hade jag nog fortfarande tyckt att det gått fort.
    Nackdelen e väl just det att inte riktigt ha orken att hinna med sitt barn i all dens energi.
    Är så himla glad att jag kan lämna Oscar på dagis resten av veckan, så han får leka ordentligt o jag kanske kan lägga mina minimala krafter på ngt annat.

    Idag var jag bara tvungen att komma ut, gick en runda på stan med en kompis och nu får jag lida för det Ont som fan pga foglossningen o trött så in i bomben.... men men kan ju inte sitta o glo i väggen hela tiden... 
    jag kunde ha tillfällen då jag mådde så dåligt att jag var tvungen att gå undan och storlipa, när både fogarna gjorde ont och linnea samtidigt var mammig och skulle vara i famnen och bara skrek osv och man kände sig jätte urusel som mamma för att man inte orkade, men på nått vis lyckades man finna lite styrka och ork och i vårt fall så var moa flaskmatad så jag kunde ändå ta mig tid med linnea.
  • pebr1977
    Bellini skrev 2011-01-12 09:03:53 följande:
    Hej lilla skruttan....har du oxå hittat hit!!!
    Haha, nu hittade jag det!!! Det tog sin lilla tid Flört.. Är fortfarande nybörjare här ju! Men gillar Familjeliv, mycket bra för råd och att hitta tips och folk i samma sits!
    Och så har jag ju dig, tycker det är superkul att ni ska ha en till och att det blir samtidigt som vi får vår första!
  • mia1980

    Här är en mamma till...

    Jag är 30 år och väntar min nr 2 i augusti. Den stora sonen är 8 år så jag har gott om tid mellan barnen
    Bor på Österäng i ett av höghusen.

  • Bellini

    Ja du får surfa runt lite o lära dig sajten, bli inte så beroende av den som jag e bara...haha...
    De e helt underbart att vi ska få nästan samtidigt....o klart du kan fråga mej om vad som helst o kan jag inte så kan säkert någon av experterna här på familjeliv...haha...men man ska ta de mesta med en nypa salt bli inte förvånad av att få påhopp om du tex startar en tråd.  Ofta får man goda råd o tips men de finns nötter med!!! Vi ses snart,,,,nu ska jag o Dorran leeeeka...=)

  • Aiva
    mia1980 skrev 2011-01-18 14:43:22 följande:
    Här är en mamma till...

    Jag är 30 år och väntar min nr 2 i augusti. Den stora sonen är 8 år så jag har gott om tid mellan barnen
    Bor på Österäng i ett av höghusen.
    Välkommen hit!
  • Aiva

    Hej tjejer! Hur har ni haft det i helgen?
    Här har vi varit sjuka o e fortfarande även om det förhoppningsvis e på bättringsväg. Brist på aptit + magsjuka har gjort att jag har tappat den lilla vikten jag har gått upp under den här graviditeten. Men klagar inte har gott om reserver  

    Jag svettas som en gnu o ligga bekvämt e omöjligt, bäddar in mig med kuddar i alla vinklar o vrår bara för att inte få jätte ont i ryggen = en hel arbetsinsats varje gång jag ska gå på toa eller vrida mig vilket händer x antal ggr/natt. 

    Längtar tills detta e över nu!

  • mia1980

    Hej. Min helg var som vanligt fylld med ishockey, för det är våran stora hobby. Vi alla i familjen spelar samt att vi går på hemmalagets alla matcher. Vi bor alltså i ishallen under vinterhalvåret. Men i helgen var vi iväg i Osby på en match för sonen så det var ju iaf lite annorlunda. Han vann inte men det var bara 1 poäng som skillde lagen åt.
    Jaja, annars så växer magen och i måndags så var jag på inskrivning hos BM. Var det vanliga snackat om hälsa och ärftliga sjukdomar och sen alla tester som skulle tas. Vi fick även lyssna på hjärtat fast att jag bara är i vecka 13 Glad Sen bokades en massa andra tider så jag vet vad som ska hända fram till mitten av graviditeten, men det är bara skönt och vill jag dit innan så var det bara att ringa så fixade hon en tid till mig.
    Känns som om jag fått en mycket bra BM denna gången också Glad
    Jag mår toppen nu utan någon illamående och sånt, har bara tröttheten kvar, men den får jag nog stå ut med. Är iaf skönt att vädret är bättre så kan man ut och röra sig så man inte stelnar för mycket mellan träningarna.

    Är det någon av er som går till badhuset och simmar då och då?
    Jag hade tänkt att jag skulle börja med det så man kan bygga upp kroppen lite inför den kommande förlossningen. Kan ju snart inte träna hockey längre och då måste jag hitta något annat att göra istället. Kanske någon som skulle vilja göra detta tillsammans med mig...?

  • Aiva

    Mia: Fick du massa tider innan mitten av graviditeten?? Min första tid efter inskrivningen var rul i v 18 sen tid t bm i v 24 tror jag det var. Fast fick visserligen göra en tidig glucosbelastning oxå men den räknar jag knappt .

  • Bellini

    Hallo!!!


    Här har det med varit både magsjuka o förkylning, men det hör väl tiden till!! Var på ultraljud igår o fick se lilla pyret, mysigt!!


    Mia1980 jag känner igen dej, har du gått på milner eller härlöv? Jag funderar faktist på att börja med vattengympa, gjorde det under min förra graviditet o det var skön träning. Dem har på tivolibadet tis ons tors tror klockan 19. Jasså du fick lyssna på hjärtljuden du...vilken snäll barnmorska, det fick inte jag när ja va på inskrivning.

    Aiva----går med på riksen ständer har Margit, hade hon förra grav oxå och hon e suverän, hade det varit en dotter vi väntar nu så hade hon fått heta Marigt...Skrattande

    Nu har jag storstädat i köket med lilltjejen som är 1 år i hasorna....riktigt tufft jobb, så nu e vi så trötta, jag ligger med datan på ena sidan o tösen på andra...

  • Aiva
    Bellini skrev 2011-01-27 14:04:47 följande:
    Ha ha Margit skulle de stå ju...=)
    Ja det var ju bra Marigt låter ju inte riktigt lika bra

    UL e alltid så himla roligt Kollade ni kön eller ni vill bli överraskade?? 
  • mia1980
    Aiva skrev 2011-01-27 12:13:48 följande:
    Mia: Fick du massa tider innan mitten av graviditeten?? Min första tid efter inskrivningen var rul i v 18 sen tid t bm i v 24 tror jag det var. Fast fick visserligen göra en tidig glucosbelastning oxå men den räknar jag knappt .
    Ja, jag fick en massa nu innan till läkare ett besök hos BM och UL-tiden. Allt detta för att jag håller samtidigt på med en utredning om en reumatisk sjukdom, samt att när jag väntade sonen så hade vi problem med tillväxten. BM vill ha lite extra koll på mig då och det är bara skönt.
    Bellini skrev 2011-01-27 14:03:03 följande:

    Mia1980 jag känner igen dej, har du gått på milner eller härlöv? Jag funderar faktist på att börja med vattengympa, gjorde det under min förra graviditet o det var skön träning. Dem har på tivolibadet tis ons tors tror klockan 19. Jasså du fick lyssna på hjärtljuden du...vilken snäll barnmorska, det fick inte jag när ja va på inskrivning.


    Kul med UL, längtar till mitt om ett bra tag...
    Jag har gått på Milner, så det är säkert därifrån du känner igen mig. Får kika in och se om man känner igen dig också...
    Kvällarna har jag svårt att komma iväg på då vi alltid har hockeysaker då, grabbens och gubbens samt alla möten jag ska gå på... Men jag planerar att simma när jag lämnat sonen på skolan, passar mig så bra på morgonen.
    Ja, det var riktigt kul att få lyssna så här tidigt, men jag fick det enbart för att jag frågade om det. Hon var inte säker på att hon skulle hitta hjärtat.
    Aiva skrev 2011-01-27 12:15:17 följande:
    På vilken mvc går ni?

    Jag går på Riksens Ständer o har Therese som BM. 
    Jag går också där och har Lena som BM. Tycker hon verkar hur bra som hellst.
  • ixzorra79

    Hej jag går hemma med vår lilla på snart 5 månader.
     Vi bor utan för kristianstad.   

  • Aiva
    ixzorra79 skrev 2011-06-27 11:31:38 följande:
    Hej jag går hemma med vår lilla på snart 5 månader.
     Vi bor utan för kristianstad.   
    Hej o välkommen hit.
    Jag går hemma med min 4 mån dotter

    Borde kanske försöka skaka liv i tråden
     
  • Aiva

    Uppdataera om mig själv kanske
    3 mars föddes vår dotter Lina. Blev igångsatt efter lång vattenavgång sen gick det undan. Förlossningen var hyfsat snabb men smärtsam men gick ändå bra.
    När Lina var 2 v fick hon RS Vi låg inlagda i 9 dagar, fast hon var egentligen aldrig riktigt dålig men hade dålig syressättning så därför fick vi inte åka hem.
    Nu rullar vardagen på.
    Livet som 2 barnsförälder e jobbigt och jag har fått förlossningsdeprission. Men jag går på samtal 1 gång i veckan så det ska bli bättre

    Det var en snabb uppdatering. 

  • ekarny

    Hej! En från K-town här me och väntar på tillökning....igen som många säger... 4 Juli är vi beräknade.
    Har en 4 åring och en mammig 2 åring hemma också.

    Nu den 4 jan ska vi på extra UL och det ska bli spännande och jobbigt. Vi har fått extra kontroller nu under den här grav pga vår bakgrund, skönt att man slipper be om sånt iaf.
    Vi har också lånat en doppler (lyssna på hjärtljuden) för att lugna i de stunder jag inte kan släppa oron. Jag använder inte med den varje dag så ni vet  hahah. Hade gärna somnat till det ljudet dock....      


    (¯`°?.¸Ab imo pectore¸.?°´¯)
Svar på tråden Blivande mammor i Kristianstad