• Solstrålen85

    Ont i magen vid sex.

    Är less på detta, samlivet blir helt förstört.

    Jag får så ont i magen när vi har sex, det blir som håll i magen och det gör jätteont och jag får be sambon om att sluta.

    Jag känner mig så elak och det är så tråkigt.

    Varför blir det så för?

  • Svar på tråden Ont i magen vid sex.
  • Kråkes mamma

    Själv får jag också ont i magen vid sex. Oftast är det bara vid orgasm som hela livmodern krampar och det gör ont som satan, ibland gör det dock ont bara jag blir upphetsad. Jag pratade med min BM om detta och det tips jag fick var att undvika orgasm så jag inte undermedvetet börjar förknippa det med smärta. Om du klarar av att ha sex utan penetration så försök att ha det, sex är ju så mycket mer än bara in och ut.

  • Flickan och kråkan

    Låter som du får sammandragningar vid sex. Det är inte farligt på något vis om man inte har särskilda komplikationer med sin graviditet. Sammandragningar är ju kroppens sätt att träna på vad som komma skall och kan sättas igång av olika saker som retar livmoder - alltifrån att man går, till att man kissar .

  • marre1980

    jag har också haft ont vid orgasm så jag fick rådet av min BM att undvika sex fram till v 13.
    var orolig men hon sa att det inte skulle vara någon fara för barnet, men att jag skulle undvika sex för min egen skull då det inte är ok att få ont vid samlag.

  • Kallebus

    Prova lite olika ställningar!
    Jag får ofta ont när jag ligger underst oavsett om han stödjer på mig eller inte.
    Skeden är nog bekvämast.
    Får oftast sammandragningar i anslutning till orgasmen men ställningen verkar vara avgörande för om det gör ont eller inte.
    Är i v35 nu.

  • emelielj

    Jag har läst att man om har komplikationer så kan man få sammandragningar vid sex eller orgasm, som jag också läste ovan.
    Min sambo vill jättemycket men jag är fortfarande lite "rädd" för sex. Både för att få ont eller att något ska hända eller inte vara bra för bebisen. Om han kommer i mig men jag inte kommer alls, då händer inget som kan skada/göra ont eller?  Är i vecka 19 nu.

  • Flickan och kråkan
    emelielj skrev 2011-03-07 10:08:57 följande:
    Jag har läst att man om har komplikationer så kan man få sammandragningar vid sex eller orgasm, som jag också läste ovan.
    Min sambo vill jättemycket men jag är fortfarande lite "rädd" för sex. Både för att få ont eller att något ska hända eller inte vara bra för bebisen. Om han kommer i mig men jag inte kommer alls, då händer inget som kan skada/göra ont eller?  Är i vecka 19 nu.
    Det är jättevanligt att få sammandragningar vid orgasm UTAN att man har komplikationer med sin graviditet. Sammandragningar är inte på något vis farligt. Det är om man får väldigt mycket sammandragningar och som gör ont generellt, inte enbart vid enstaka tillfällen, som man ska kolla upp dem så att de inte påverkar tapp eller livmoderhals på så vis att man öppnar sig i förtid. Bebisen är jätteväl skyddad så inget kan hända vid samlag för övrigt.
  • Flisan1
    Kallebus skrev 2011-02-13 21:01:44 följande:

    Prova lite olika ställningar!
    Jag får ofta ont när jag ligger underst oavsett om han stödjer på mig eller inte.
    Skeden är nog bekvämast.
    Får oftast sammandragningar i anslutning till orgasmen men ställningen verkar vara avgörande för om det gör ont eller inte.
    Är i v35 nu.


    För mig är det tvärtom. Det fungerar bara om jag ligger underst. Kommer han in i mig bakifrån får jag jätteont.
    Men jag är inte lika långt gången. Är i vecka 9
Svar på tråden Ont i magen vid sex.