• San Francisco

    Känner mig super gravid men negativt test.

    Ok, detta är första gången jag är i ett förhållande där vi medvetet har haft sex utan kondom och tänkt det blir som det blir.
    I fyra månader har detta pågått.
    Nu är jag två dagar sen med mensen, har mensvärk och tror att den ska komma hela tiden, känner mig gråtfärdig hela tiden, hungrig, illamående och HADE ont i brösten (mest allmänt känsliga just nu).
    Jag är hur känslig som helst och då menar jag vid beröring, så fort min sambo tar på mig ryser jag men på ett skönt sätt!
    Dålig i magen är jag också.
    Angående mat så vill jag ha salt mat hela tiden, mest nudlar och curry, känner aldrig för frukt längre trots att en fruktskål med keso har varit min frukost i 5 år och jag älskar det!
    Efter tre negativa test håller jag på och bli galen för jag känner mig hur gravid som helst, är detta önsketänkande mån tro? 
    Kan någon hjälpa mig att förstå, har varit gravid förut men det var 10 år sedan och slutade i missfall, det enda jag kommer ihåg är att jag inte hade några symptom den gången. 

    Har du en liknande situation eller har varit i en liknande situation och vet svar eller tips snälla dela med dig.

    Jag bor i San Francisco så jag längtar efter råd och tips på svenska!!!!

    Hör av er!!! 

  • Svar på tråden Känner mig super gravid men negativt test.
  • Lövet22

    Hur länge höll du på att testa då? Tack du ger mig hoppHjärta

  • prinsesstårtan

    Jag testade bara 3 ggr först pos köpte ett till för att bekräfta det var neg då köpte jag ett till och det var pos. Sen testade jag inget mer.

  • mammaNena

    Nej vi har inte varit där än och hälsat på. håller på att renovera hus + att vi har två barn, så läget är inte det bästa nu Men de har bott där i något år nu bara, de skulle stanna iaf minst 2 år till, om det inte va ännu längre. Så vi har tänkt att vi ska åka över! bara vänta till lillkillen blir lite äldre, så kanske vi ska försöka lirka till oss barnvakt och ta en väldigt försenad bröllopsresa

  • prinsesstårtan

    Tog mitt andra test nu på morgonen och det blev ett plus medan jag kissade på Stickan !!!! Så nu slutar jag testa och börjar vänta/hoppas på att liten stannar! :)

  • Sophy80
    prinsesstårtan skrev 2011-03-12 07:08:08 följande:
    Tog mitt andra test nu på morgonen och det blev ett plus medan jag kissade på Stickan !!!! Så nu slutar jag testa och börjar vänta/hoppas på att liten stannar! :)
    Grattis!
  • Sophy80

    Jag har också gått en-ett par dagar över förmodad BIM. Har ingen mensvärk, inte nämnvärt svullna bröst, inga spottings, neg test. Däremot hade jag spottings 7 dgr efter förmodad ÄL och hoppas att det var en nidis.
    Är på andra försöket efter ett försöksuppehåll på ett halvår (maken hade försämrad fertilitet av en prostataförstoring, nu är han ok).
    MEN: är PCO:are. Nu undrar jag förstås om det var en låtsas-ÄL. Har ägglossat upprepade gånger på den dos pergo jag äter nu, men det kan ju ha varit ett ägg som halvmognade och sedan gick tillbaka och blev en "cysta" (typiskt PCO). Trots att jag tyckte jag hade bra ÄL-känningar med flytningar o annat.
    Hoppas innerligt att jag är en låghormonare och får ett plus om några dagar! Ska köpa fler sorters test imorgon när de italienska apoteken öppnar.

  • dilara

    Jag är ny här på forumet! Men jag har också haft olika symptom, illamående,jättetrötthet,ömma bröst och mensen är 5 dagar sen idag.
    Testade på Bim-dagen med cb och tyckte mig se ett svagt svagt plus, dagen efter såg jag ingenting....igår igen ett jättesvagt plus, men imorse med rfsu-testet såg jag ingenting...Förvånad
    Undrar om det är kroppen som spelar mig ett spratt, eller om det ändå finns en chans att jag kan vara gravid?
    Jag är snusare,så jag skulle vilja ha ett tecken så jag vet om jag måste sluta eller inte :S

    Kram  Dilara

  • Sophy80
    dilara skrev 2011-03-13 10:35:23 följande:
    Jag är ny här på forumet! Men jag har också haft olika symptom, illamående,jättetrötthet,ömma bröst och mensen är 5 dagar sen idag.
    Testade på Bim-dagen med cb och tyckte mig se ett svagt svagt plus, dagen efter såg jag ingenting....igår igen ett jättesvagt plus, men imorse med rfsu-testet såg jag ingenting...Förvånad
    Undrar om det är kroppen som spelar mig ett spratt, eller om det ändå finns en chans att jag kan vara gravid?
    Jag är snusare,så jag skulle vilja ha ett tecken så jag vet om jag måste sluta eller inte :S

    Kram  Dilara
    ett svagt plus är nog ett plus! Du kan väl käka nikotintuggummin i några dagar tills du fått ett solklart plus?
    Mig veterligen bör man vänta några dagar innan man testar igen. Om det är dåligt med hormoner i kroppen ena dagen så lär det vara det dagen efter med. Två-tre dagar senare kan det däremot ha blivit bättre. Fast. Om du har råd att spendera en förmögenhet på test...
  • dilara
    Sophy80 skrev 2011-03-13 10:47:57 följande:
    ett svagt plus är nog ett plus! Du kan väl käka nikotintuggummin i några dagar tills du fått ett solklart plus?
    Mig veterligen bör man vänta några dagar innan man testar igen. Om det är dåligt med hormoner i kroppen ena dagen så lär det vara det dagen efter med. Två-tre dagar senare kan det däremot ha blivit bättre. Fast. Om du har råd att spendera en förmögenhet på test...
    Ja det är ju inte direkt billigt att springa och köpa tester hela tiden :P
    Ska nog köpa nikotintuggummin, trodde det var lika skadligt, men det kanske är mycket bättre!?
    Tack för tips :)
  • Sophy80
    dilara skrev 2011-03-13 11:03:50 följande:
    Ja det är ju inte direkt billigt att springa och köpa tester hela tiden :P
    Ska nog köpa nikotintuggummin, trodde det var lika skadligt, men det kanske är mycket bättre!?
    Tack för tips :)
    Hmmm, det kanske inte är så stor skillnad för foster egentligen? Det var kanske inget strålande tips. Googlade nu.. Pröva åtminstone en så låg dos nikotintuggummin du klarar i några dagar tills du vet. Då slippar du iaf de andra gifter som finns i tobaken. Sen måste du sluta helt om du är gravid.
  • dilara
    Sophy80 skrev 2011-03-13 13:18:05 följande:
    Hmmm, det kanske inte är så stor skillnad för foster egentligen? Det var kanske inget strålande tips. Googlade nu.. Pröva åtminstone en så låg dos nikotintuggummin du klarar i några dagar tills du vet. Då slippar du iaf de andra gifter som finns i tobaken. Sen måste du sluta helt om du är gravid.
    Jaha, jag tänkte väl...får försöka klara mig på låg dos helt enkelt. Självklart slutar jag om det visar positivt. Fortfarande inga tecken på varken det ena eller andra dock....
  • Sophy80

    Fröken röd idag. Hade tydligen ingen koll på vilken dag som var ÄL.

  • prinsesstårtan

    :( det var trisst! Hoppas hon uteblir nästa månad...

  • dilara

    Tråkigt :(
    Min mens har fortfarande inte dykt upp, fick känningar igår så jag trodde verkligen den var på g men icke!
    Det är nästan så jag börjar bli arg för att den inte kommer...
    Men det är väl bara och vänta antar jag....

  • San Francisco

    Helena- ja, jag förstår att det är svårt att ta tag i det när man har familj och dylikt, har inte haft många av mina vänner här och inte en enda med ett barn inte ens min lilla syster dotter ... Fyra år har gått.
    Om du får chansen do it! San Francisco är en underbar stad!

  • Fammaren

    Hej! Min mens är nu 2 veckor sen, är inne på den 50e dagen på cykeln. Har varit dålig i magen i två veckor, och nu har jag varit konstant illamående i 4 dagar. Har även börjat bli känslig för lukter och märkt hur min aptit ändrats. Trots detta har alla graviditetstest visat negativt. Jag har endast tagit testerna på eftermiddagarna men ska testa på morgonen också då hormonet ska vara som högst. Har även märkt att jag fått otroligt riktigt med vita flytningar.
    Jag har två nära vänner varav en av de just nu är gravid och en har en 1-åring. Kan det vara så att jag blivit skengravid? Läste någonstans att en kvinna fått negativa svar tills hon tog blodprov och ultraljud och fick då reda på att hon var i vecka 21. 


     


     

Svar på tråden Känner mig super gravid men negativt test.