• Irel44

    Är Kronprinsessan Victoria gravid?? Vad tror ni??

    Jag trodde verkligen att hon var gravid då när nobelfesten var men efter att ha sett bilder nu när hon var i Malmö i veckan så ser det ju inte ut så....
    Vad tror ni??

  • Svar på tråden Är Kronprinsessan Victoria gravid?? Vad tror ni??
  • ÄlskadeT

    Läste innan att de har sin egen läkare och barnmorska som gör hembesök. De får nog hur många ul de vill.

  • Maddiss

    Hon får säkert en massa extra vård tex vid missfall. Men frågan är om barnet blir friskare av en massa ultraljud? Tidiga missfall kan väl inte stoppas?

  • annabanana87

    Rent psykiskt hade jag kännt mig friskare om vi fått reda på att fosret inte levde i v 5 o inte behöva gå till v 12 och näst intill hota till sig ett tidigt ul för att man har på känn att ngt är fel. Hade kännts bättre att slippa allt illamående som inte resulterade i något mer än enbart lidande. Fy fan för hennes graviditet är det enda jag har att säga. Undrar om hon blir lika uselt bemött av vården som jag och många andra har blivit?

  • Tutilure

    Men annabanana87,
    jag fattar att du är ledsen men Victorias graviditet har ju inget med din MA att göra.
    Att du inte fick den vård du ville ha är förstås trist men det har återigen inget med detta att göra. Du hade ju knappast fått bättre vård om hon inte varit gravid, eller hur?
    Klaga hos chefen på sjukhuset istället, det kanske inte ger någon förändring men då tar du åtminstone ut det på rätt instans.

  • Maggis
    annabanana87 skrev 2011-08-18 08:37:28 följande:
    Rent psykiskt hade jag kännt mig friskare om vi fått reda på att fosret inte levde i v 5 o inte behöva gå till v 12 och näst intill hota till sig ett tidigt ul för att man har på känn att ngt är fel. Hade kännts bättre att slippa allt illamående som inte resulterade i något mer än enbart lidande. Fy fan för hennes graviditet är det enda jag har att säga. Undrar om hon blir lika uselt bemött av vården som jag och många andra har blivit?
    Men, va?
    Hur kan man förbanna någon annans graviditet? Det ena har väl inte med det andra att göra? Hur är det hennes fel att du känner att du blivit dåligt bemött av sjukvården?

    Jag hade också ett MA i samma period som flertalet av mina vänner var gravida med friska barn. Det var tungt som sjutton men inte hjälpte det mig att ta ut min sorg och ilska på dem.
    //Maggis
  • Macina
    annabanana87 skrev 2011-08-17 23:57:38 följande:
    Själv blev man skrapad i förrgår. Fick tigga till mig ett ultraljud på kk-akut. Kännde på mig att något var fel. Fick bekräftat ett MA för två veckor sedan. Fick ha mitt livlösa foster i magen. Känns som ett hån att de går ut med att kära Victoria ska få barn i Mars då mitt älskade barn också skulle få födas. Är så bitter :(. Undrar hur många tidiga ul Victoria fått? Hur många läkarbesök? Knappast inskrivning i vecka 12 för hennes del. Själv fick man inte äns en kuratorkontakt. Fick ligga på postop med nyfödda bebisar o plågas. Rättvist? Nej! Är jag glad för Victorias skull? Knappast!
    Jag blir faktiskt ledsen när du skriver så. Klart att det är tråkigt det du har varit med om. Jag kuder verkligen med dig..

    Men VARFÖR ska HON få skit för att hon är gravid och kronprinsessa? Ska du skylla på alla gravida kvinnor och säga att det inte är rättvist? Hennes (eller andra kvinnors) graviditet har inget med ditt missfall att göra. 

    Ska du skälla på Jessica Alba också? Hon är också gravid och har nog bra med pengar att kunna få bästa vården med hundratals ul på ett privat sjukhus? 

    Victoria är väl minst lika orolig som vi "vanliga" att det ska hända något? Och hon har mycket större press på sig! Redan sedan hon gifte sig har hon haft kravet att bli gravid. Och före det var det att hitta en karl att gifta sig med, så hon kunde föda fram en arvvinge. Det är liksom hennes uppgift i livet.. att föda barn och föra hennes släkt vidare. 

    Hon kommer inte få slappna av en sekund och njuta av sin graviditet. Är det rättvist tycker du?  
  • Rigmor Mortis
    annabanana87 skrev 2011-08-18 08:37:28 följande:
    Rent psykiskt hade jag kännt mig friskare om vi fått reda på att fosret inte levde i v 5 o inte behöva gå till v 12 och näst intill hota till sig ett tidigt ul för att man har på känn att ngt är fel. Hade kännts bättre att slippa allt illamående som inte resulterade i något mer än enbart lidande. Fy fan för hennes graviditet är det enda jag har att säga. Undrar om hon blir lika uselt bemött av vården som jag och många andra har blivit?
    Det är knappast hennes fel att du blev dåligt bemött eller att du fick missfall? Så jävla lågt att reagera så.
  • ÄlskadeT

    Håller självklart med om att det inte är hennes fel att ts fått missfall och är uppriktigt glad att Victoria är gravid och hoppas att allt går bra.

    Däremot tycker jag att att sjukvården ska vara lika för alla.

  • Smultron ett
    annabanana87 skrev 2011-08-17 23:57:38 följande:
    Själv blev man skrapad i förrgår. Fick tigga till mig ett ultraljud på kk-akut. Kännde på mig att något var fel. Fick bekräftat ett MA för två veckor sedan. Fick ha mitt livlösa foster i magen. Känns som ett hån att de går ut med att kära Victoria ska få barn i Mars då mitt älskade barn också skulle få födas. Är så bitter :(. Undrar hur många tidiga ul Victoria fått? Hur många läkarbesök? Knappast inskrivning i vecka 12 för hennes del. Själv fick man inte äns en kuratorkontakt. Fick ligga på postop med nyfödda bebisar o plågas. Rättvist? Nej! Är jag glad för Victorias skull? Knappast!
    KrAM!
    Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Samunotis
    Tutilure skrev 2011-08-17 15:06:56 följande:
    Nu har hovet bekräftat att hon är gravid.
    BF i mars

    Har inte sett något om att det är bekräftat att Viktoria och Daniel ska få tillökning.

    Någon som vet om det är sant? 
  • Millan83
    Samunotis skrev 2013-10-18 21:53:58 följande:
    Har inte sett något om att det är bekräftat att Viktoria och Daniel ska få tillökning. Någon som vet om det är sant? 

    Kolla datumet för inlägget du citerade!
  • camus

    Borde hon inte ordna med en egen försörjning innan hon skaffar fler ungar. Och om hon nu är gravid undrar iallafall jag vem pappan är.

  • Samunotis
    Millan83 skrev 2013-10-18 21:58:28 följande:

    Kolla datumet för inlägget du citerade!

    Ojsan..glömde kolla datumet.
    Men jag menar deras andra barnet nu.

    Hört något om graviditet och missfall men vilket är sant?  

     
  • Samunotis
    camus skrev 2013-10-18 22:04:59 följande:
    Borde hon inte ordna med en egen försörjning innan hon skaffar fler ungar. Och om hon nu är gravid undrar iallafall jag vem pappan är.

    Daniel så klart!
  • Mentat
    camus skrev 2013-10-18 22:04:59 följande:
    [oförskämt dravel].
    Republikanerna hittar nya lägvattenmärken ser jag
Svar på tråden Är Kronprinsessan Victoria gravid?? Vad tror ni??