• aok

    Ok att lämna 4-åring och 2-åring själva på lekplatsen?

    Barnens farmor passade barnen, när jag kom var de ensamma på lekplatsen eftersom hon gått hem. De skulle vara ensamma 5-15 minuter och det tyckte hon var helt ok. Lekplatsen ligger i ett bilfritt radhusområde, men precis jämte parkeringarna. Jag blev helt chockad när jag kom, över reagerar jag?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-30 18:23
    Båda barnen är helt galna, inte fega för fem öre. Klättrar högst upp på allt. Dagen innan var vi på samma lekplats och 2-åringen var högst upp i klättrade löningen, ca 2,5 m upp. 4-åringen har respekt för bilar och vet hur man uppför sig i trafiken, men glömmer sig ganska ofta. 2-åringen har ingen respekt för nåt. Båda springer ofta iväg. När jag är själv med dem i lekparkerna hemma där vi bor kan 4-åringen få vara i en del av parken så att jag inte ser henne Max ca 5 minuter åt gången. 2-åringen släpper jag inte med blicken.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-30 18:24
    Klättrande löningen = Klätterställningen, mobilen rättstavade visst lite konstigt

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att lämna 4-åring och 2-åring själva på lekplatsen?
  • nattis83

    inte okey..skulle aldrig lämna mina barn i den åldern ensamma.

  • Decembra

    Inte en chans. Min tvååring går inte att lämna ensam i 5 min. 4-åringen skulle nog klara det men jag tror han inte skulle vilja att vi inte var där. 


    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Dr Mupp

    inte en tvååring aldrig i livet. En fyraåring visst i ett bilfritt område där man ser lekplatsen.


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Matillin

    Lavish- Vår lekpark är extremt barnvänlig och man ser som sagt parken från vår trädgård. Men i vanliga fall skulle jag inte lämna mina barn i den åldern i en lekpark för de flesta har något högt att ramla ner ifrån. I den här finns varken gungor eller lekställning.

  • Lind a

    I vårar bilfria område springer allt ifrån 2 åringar fritt, man vet oftast vart barnen bor. Ser sällan föräldrar till 4-5 åringar... Men mina 2 som är 4,5 och 2,5 får inte gå iväg alls själva. Möjligtvis att de går och jag kommer efter inom ngr minuter. Det är långt till bilvägar och parkering och lekparken skulle vi se om de inte vore för ett hus som ligger framför. 4,5 åringen kan ibland få cykla runt lite själv...

  • En helt vanlig mamma

    Min 4 åring får vara i lekparken själv. Jag kollar till honom emellanåt o lekparken ligger i bilfritt radhusomr. O ca 5 meter gran vår gård. Han klarar det bra. Aldrig att jag släpper 2 åringen med blicken när vi är ute...

  • Lavish
    Matillin skrev 2011-06-30 06:57:29 följande:
    Lavish- Vår lekpark är extremt barnvänlig och man ser som sagt parken från vår trädgård. Men i vanliga fall skulle jag inte lämna mina barn i den åldern i en lekpark för de flesta har något högt att ramla ner ifrån. I den här finns varken gungor eller lekställning.
    Ok men har du uppsikt över barnet hela tiden skulle jag nog inte kalla det för att du lämnat det ensamt även om du inte befinner dig på lekplatsen. Kan du se barnet antar jag att barnet kan se dig också.
  • Matillin
    Lavish skrev 2011-06-30 09:50:51 följande:
    Ok men har du uppsikt över barnet hela tiden skulle jag nog inte kalla det för att du lämnat det ensamt även om du inte befinner dig på lekplatsen. Kan du se barnet antar jag att barnet kan se dig också.
    Jepp, nu är min yngsta 3 men när hon var 2 så var det sällan de var där själva och då tittade jag hela tiden.
    Men i 99% av alla andra lekparker skulle jag inte lämnat henne alls och inte heller min 4 åring för båda klättrar högt och lågt. Men den där vi bor är extremt barnsäker.
  • Tillde

    Aldrig!!! Hade blivit tokig på farmor, säg till om du inte orkar ha barnen istället! Min treåring är inte ensam i närheten av bilar eller där han kan skada sig och då är han ändå en snusförnuftig och lillgammal liten knatte! Aldrig att jag skulle förlåta om nåt hände honom!!!

Svar på tråden Ok att lämna 4-åring och 2-åring själva på lekplatsen?