• TePe

    Hur har/tänker ni berätta för er kille att du är gravid?

    Här tipsar vi varanndra om hur vi har berättat eller har tänkt att berätta för våra nära och kära att man är gravid. Bilder på era bravader uppskattas! 



      Låt fantasin och kreativiteten flöda!

  • Svar på tråden Hur har/tänker ni berätta för er kille att du är gravid?
  • Sabbi

    Skulle jag bli gravid oplanerat så skulle jag göra abort utan att säga något till min kille.

  • Sarasvensson87

    Sabbi: Får jag fråga varför ?


    Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Sabbi
    Sarasvensson87 skrev 2011-08-08 16:41:41 följande:
    Sabbi: Får jag fråga varför ?

    Därför att jag inte vill ha barn och vill inte att min kille ska bli ledsen över mitt beslut.
  • Sarasvensson87
    Sabbi skrev 2011-08-08 22:45:10 följande:
    Därför att jag inte vill ha barn och vill inte att min kille ska bli ledsen över mitt beslut.
    Okej jag förstår. Men då antar jag väl att ni skyddar er med så att risken inte är så speciellt stor att du blir gravid:)
    Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Sabbi
    Sarasvensson87 skrev 2011-08-09 09:30:59 följande:
    Okej jag förstår. Men då antar jag väl att ni skyddar er med så att risken inte är så speciellt stor att du blir gravid:)

    Japp vi skyddar oss de få gånger vi har sex.
  • twinny

    Haha! Vad roligt med Bullen!! Den ska jag komma ihåg till nästa gång.. Jag bestämde mig kvällen innan att det är dags att testa, men jag visste att svaret skulle +! Jag sa inte att jag skulle testa, när det var klart på morgonen gick jag in och väckte min sambo. Jag sa: -älskling, vet du vad det är för dag idag? -ja, svarade han... -det är tisdag... Ja, men sa jag, vad är det mer då? Jag hörde hur det knastrade i hans huvud.. -Första mars sa han och fortsatte men inte har du namnsad idag? -Nej, sa jag men det är en speciell dag idag... Han låg och kollade, tänkte så det spraka, jag sa- idag är det den första mars, det är ju idag som du fick nyheten om att du ska bli pappa.. Det var det roligaste jag någonsin berättat. Han grät av lycka!

  • Filuren83
    twinny skrev 2011-08-12 21:06:32 följande:
    Haha! Vad roligt med Bullen!! Den ska jag komma ihåg till nästa gång.. Jag bestämde mig kvällen innan att det är dags att testa, men jag visste att svaret skulle +! Jag sa inte att jag skulle testa, när det var klart på morgonen gick jag in och väckte min sambo. Jag sa: -älskling, vet du vad det är för dag idag? -ja, svarade han... -det är tisdag... Ja, men sa jag, vad är det mer då? Jag hörde hur det knastrade i hans huvud.. -Första mars sa han och fortsatte men inte har du namnsad idag? -Nej, sa jag men det är en speciell dag idag... Han låg och kollade, tänkte så det spraka, jag sa- idag är det den första mars, det är ju idag som du fick nyheten om att du ska bli pappa.. Det var det roligaste jag någonsin berättat. Han grät av lycka!
    Oj, det var så fint så till och med jag fick tårar i ögonen!!
  • A85

    Jag testade mitt på dagen en av våra gemensamma semesterdagar utan att sambon visste om det. Sedan sprang jag in till honom och visade testet. Jag skakade när jag sträckte fram testet. :)
    Söta sambon undrade genast om det verkligen var positivt eftersom båda strecken inte var lika starka. Fick förklara att det gäller ÄL-test och inte gravtest. ;)

    Vi har inte berättat för npg

  • A85

    Skickades visst lite tidigt...

    Vi har inte berättat för någon annan än. Går in i vecka 13 imorgon.

  • Filuren83
    A85 skrev 2011-10-05 16:18:33 följande:
    Skickades visst lite tidigt...

    Vi har inte berättat för någon annan än. Går in i vecka 13 imorgon.
    Hur länge ska ni hålla er? Måste vara skitsvårt att bära på något så stort och inte säga något.
  • A85

    Nu har vi berättat för de närmaste!
    Det var mysigt att dela på hemligheten bara vi två men roligt att berätta också såklart! Känns lite mer verkligt nu.
    Väntar nog några veckor till med att berätta på jobbet.

  • Filuren83
    A85 skrev 2011-10-08 16:15:14 följande:
    Nu har vi berättat för de närmaste!
    Det var mysigt att dela på hemligheten bara vi två men roligt att berätta också såklart! Känns lite mer verkligt nu.
    Väntar nog några veckor till med att berätta på jobbet.
    Vad härligt!! Hur berättade ni och vad sa de?
  • A85

    Vi hade med oss ett paket med ett par små bebisstrumpor i vid en familjemiddag, de förstod direkt. Bara positiva reaktioner. :)
    Till kompisarna har jag sagt att vi ska "bli tre". :)

Svar på tråden Hur har/tänker ni berätta för er kille att du är gravid?