• Vårtur2010

    "Lite" äldre, äntligen gravid efter ivf, bf våren 2012 ngn mer??

    Är gravid för 4:e gången, har gjort 4 ivf:er.
    Vågar knappt tro på det denna gången, men har bf 7 mars.
    Någon som vill följas åt?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 13:05
    Även ni som råkat ut för mf/ma eller av annan anledning fått kämpa för att bli gravida är självklart välkomna.
  • Svar på tråden "Lite" äldre, äntligen gravid efter ivf, bf våren 2012 ngn mer??
  • Vårtur2010

    Vi började med Nan och det gick bra, men för ca 2 veckor sen började min glada bebis bli tjurig och skrikig.. Köpte semper lemolac i förra veckan och det verkar bli bättre. Har inte heller tänkt utesluta mjölk, enl bm så är de få barn som har mjölkallergi däremot så tar det upp till runt v 8 innan mage och tarmar är som de ska så hon tycker vi ska köra på som vi gör.
    Har inte testat ventilen, vi håller också på med magmassage och böja benen. Han pruttar mycket och bajset är inte hårt så jag tror bara det handlar om mycket gaser och obalans i mag/tarm...
    Kom på mig själv en natt med att inte kunna tänka ut några sånger att sjunga för att lugna honom, till slut dök låtar från Solstollarna och Toffelhjältarna upp så där satt jag och sjöng monotont i ca 1 timme. Vet inte hur gamla ni är eller om ni ens sett serierna Flört men så gammal är jag iaf..

    Ja, skojar du vad man lipar. Tyckte det lät så löjligt när de pratade om 3 dagars gråten(baby blue) men för mig kom det som ett brev på posten, så känslig man är och alla hormoner som var upp och ner under graviditeten tycker jag är ännu värre nu.. Att inte få sova ordentligt är ju mer eller mindre tortyr, pratade med min kusin om de i veckan hon är lärare i religion och "jämställde" det  lite med hur sekter gör när de indoktrinerar nya medlemmar. De ser till så att medlemmen inte får sömn och sen är man mottaglig för allt och orkar inte ifrågasätta. Lite konstig liknelse på Vidar och en religiös sekt men jag hoppas ni förstår vad jag menar..

    Villsågärna: 6 veckor kvar, så kul. Nu får du läsa om våra jobbiga sömnlösa dygn kan inte kännas så kul. 

  • villsågärna38
    Vårtur2010 skrev 2012-04-13 09:35:46 följande:
    Vi började med Nan och det gick bra, men för ca 2 veckor sen började min glada bebis bli tjurig och skrikig.. Köpte semper lemolac i förra veckan och det verkar bli bättre. Har inte heller tänkt utesluta mjölk, enl bm så är de få barn som har mjölkallergi däremot så tar det upp till runt v 8 innan mage och tarmar är som de ska så hon tycker vi ska köra på som vi gör. Har inte testat ventilen, vi håller också på med magmassage och böja benen. Han pruttar mycket och bajset är inte hårt så jag tror bara det handlar om mycket gaser och obalans i mag/tarm... Kom på mig själv en natt med att inte kunna tänka ut några sånger att sjunga för att lugna honom, till slut dök låtar från Solstollarna och Toffelhjältarna upp så där satt jag och sjöng monotont i ca 1 timme. Vet inte hur gamla ni är eller om ni ens sett serierna  men så gammal är jag iaf.. Ja, skojar du vad man lipar. Tyckte det lät så löjligt när de pratade om 3 dagars gråten(baby blue) men för mig kom det som ett brev på posten, så känslig man är och alla hormoner som var upp och ner under graviditeten tycker jag är ännu värre nu.. Att inte få sova ordentligt är ju mer eller mindre tortyr, pratade med min kusin om de i veckan hon är lärare i religion och "jämställde" det  lite med hur sekter gör när de indoktrinerar nya medlemmar. De ser till så att medlemmen inte får sömn och sen är man mottaglig för allt och orkar inte ifrågasätta. Lite konstig liknelse på Vidar och en religiös sekt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.. Villsågärna: 6 veckor kvar, så kul. Nu får du läsa om våra jobbiga sömnlösa dygn kan inte kännas så kul. 

    Det är ingen fara med mig. I princip alla våra vänner har ju barn och även min syster som sagt så det är inget jag inte hört tidigare. Ang mjölk så är det kanske ovanligt men det funkade för min syster så ville bara tipsa. Hennes yngsta barn tålde inte att hon åt lök eller paprika heller, likaså inte starka kryddor. Symtomen var vara magknip, inga utslag. Själv är jag laktosintolerant så för mig ligger det så nära att testa med mjölk eftersom jag får ont i magen av det själv, hoppas ni inte tar illa upp och att det löser sig snart för er båda så att bebbarna och ni får sova. Stora kramar
  • Charlot
    villsågärna38 skrev 2012-04-13 09:49:43 följande:
    Det är ingen fara med mig. I princip alla våra vänner har ju barn och även min syster som sagt så det är inget jag inte hört tidigare. Ang mjölk så är det kanske ovanligt men det funkade för min syster så ville bara tipsa. Hennes yngsta barn tålde inte att hon åt lök eller paprika heller, likaså inte starka kryddor. Symtomen var vara magknip, inga utslag. Själv är jag laktosintolerant så för mig ligger det så nära att testa med mjölk eftersom jag får ont i magen av det själv, hoppas ni inte tar illa upp och att det löser sig snart för er båda så att bebbarna och ni får sova. Stora kramar



    Självklart tar iaf inte jag illa upp! Om det magonda aldrig går över får man ju ta och överväga mjölken men inte när de bara är 5-6 veckor.. Kram!
  • villsågärna38
    Charlot skrev 2012-04-13 11:04:07 följande:
    Självklart tar iaf inte jag illa upp! Om det magonda aldrig går över får man ju ta och överväga mjölken men inte när de bara är 5-6 veckor.. Kram!

    Va bra Hoppas att det ger sig snart för de små sötnosarna. Kram
  • Charlot

    Hur går det med Vidars mage, vårtur?

    Zack fick bara mer o mer ont, så vi har också bytt till lemolac:en. Tyckte mig märka skillnad första dygnet då han sov bra / inte oroligt för första gången på evigheter. Men inatt har det knorrats en del igen. Hoppas det ger med sig..

    Har även köpt pysventiler, usch det var nervöst första gången man vill ju inte göra honom illa. Men det gick bra..

    Pratade även med vår bvc tjej o hon tyckte vi skulle prova lemolac först och inte byta till mjölkfritt.

    Fick sovit totalt 10 timmar själv igår natt, helt underbart!

  • Charlot

    Hejhej, hur går det för er här? Hur mår bubblan, villsågärna? Hur mår Vidar, vårtur?

    Vi kämpar vidare.. Zack mår mycket bättre i magen. Mira är just nu jätteförkyld och det har satt sig på stämbanden så hon kan knappt skrika. :( Det, ihop med snuva och nästäppa gör henne till världens ynkligaste.. Men annars mår vi bra!

    Kram till er!

  • villsågärna38

    Hej vänner! Bubblan har det bra, hon ligger i min famn och sover Hon föddes nämligen i fredags kväll, 3,5 vecka för tidigt. Förlossningen gick bra och vi mår bra. Myser på BB Stockholm för fullt just nu Kram

  • Charlot

    Åh, vad härligt villsågärna, stort GRATTIS! Har hon fått något namn än? Måste kännas helt underbart! Minns känslan..

  • villsågärna38

    Hej! Nej inget namn ännu men vi närmar oss har fortfarande jättemysigt hemma ihop med pappa men nästa vecka börjar han jobba igen, suck Amningen funkar bra och vi håller på att trappa ut koppmatningen nu då hon vänt i vikt och nu väger 2800 igen. (Vi har koppmatat var tredje tim pga att hon föddes för tidigt). Hon har lite gaser i magen ibland men inget som inte gått över på en stund eller genom att amma så ingen kolik ännu. Vi får se vad som händer framöver. Egentligen bara haft en jobbig natt sen hon föddes men då hade jag ätit rå lök på kvällen, inte vidare smart då hon förmodligen reagerade på det så rå lök och vitlök håller jag mig ifrån numera. Hur går det för er andra? Kram

  • Charlot

    Hej!

    Härligt det låter! Skönt att hon mår så bra!

    Här är det under kontroll.. förkylt som vanligt! Mira hann precis bli bättre så åkte hon dit igen för 3e ggn. Nu är vi förkylda alla 3.

    Annars är det bra! De blev 10 veckor igår, sista vikten (i onsdags) låg på 6190 resp 5465. Så de har vuxit duktigt!

    Zack är mkt bättre i magen och har hamnat i nån hemsk tillväxtperiod när han vill äta typ jämt! Känns inte som att jag gör annat än matar (de är totalt ur synk). Roligare kan man ju ha, är olika tider och matmängd från dag till dag.

    Annars är de världens goaste nästan jämt! Skrattar och pratar med oss hur mkt som helst. Så himla härligt! <3

  • villsågärna38

    Charlot, men va trist att lillan är förkyld igen, jobbigt att ni alla blivit det med. Undrar om även vi kommer att drabbas i sommar. Så impad av att du fixar två bebisar, det kan inte vara det lättaste förstår jag men ni verkar ju klara det jättebra. Ja vi har det rätt härligt här hemma. Har introducerat napp i helgen och hon gillar den stenhårt så nu behöver jag bara amma när hon är hungrig. Blev 00, 03 och 06.30 i natt så det funkar verkligen över förväntan. Tycker jag får sova bra eftersom hon sover så bra i sitt babynest i vår säng på natten mellan amningarna. På dan vill hon emellanåt sova i famnen men det är ju bara jättemysigt Kram

  • Charlot

    Hej! Hur har det gått för er allihopa? Längesen det skrevs något nu! Här går det bra! 4,5 månad gamla nu, Mira snurrar runt, runt, runt, ligger på mage och simmar i cirklar. Antar det är förstadie till krypandet. Lite frustrerad över magläge fortfarande, vändning funkar bara från rygg till mage. Zack gör likadant han, men inte med samma intensitet. Min lilla filosof. Har börjat med smakisar och att fasa in gluten lite försiktigt. Zack fullkomligt älskar ALLT man stoppar i hans mun, medans Mira är lite mer skeptisk.. Himla skoj är det iallafall, deras miner är oslagbara! Hoppas ni har det bra allihopa! Kram!

  • Cattisen

    Hej på er!!
    Har inte varit här inne på evigheter! Men de har väl att göra med att de är fullt upp...

    Skoj att läsa att de går bra för er och att era små växer och utvecklas    

    Jag/vi hade planerat snitt 2 maj pga säte på tv1, och allt gick bra med töserna där (ja vi fick två töser)
    Men med mig gick de inte lika smidigt... hade ju som sagt havandeskapsförgiftning och blev riktigt dålig och började små krampa och de blev behandling med magnesium och sen intensiven osv men nu mår jag med bra så allt är toppen här! 
    Önskar er alla fortsatt lycka till med alla i era familjer! Kramisar  

Svar på tråden "Lite" äldre, äntligen gravid efter ivf, bf våren 2012 ngn mer??