• bejbisen

    Vår/sommarbebisar i umeå 2012

    Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

    Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

    Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

    om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           


    Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • mfe

    Vi har testat välling till och från för hon varit riktigt dålig på äta och hon höll sig inte mätt på det hela nätter = vaknade 2-5 gånger på natten och åt. Var bara 3 veckor sedan hon börjat sova drygt hela natten, ibland äter hon en gång på natten. Igår då hon hade ätit välling sov hon från 22.30-07.00 i ett sträck vilket är rekord, därför vill jag få i henne välling (hon dissar ofta gröten eller så får man i henne ca 0.5 dl).

  • micksaan

    Tuva börja på Prosten, Umedalen. Storasyster går på Biskopen så Tuva står kvar i kö dit. Men tyvärr blir det väl plats där först nästa höst.

  • Zirap

    Elliot ska börja på förskolan Smöret precis som storebror. De kommer inte att hamna på samma avdelning, men de ligger bredvid varandra. Nu ser jag dock bara fördelar med att de inte hamnar tillsammans. Känns lugnast så.  Storebror kommer ändå att byta till en storbarnsavdelning det närmaste året.

  • bejbisen

    Vide kommer börja på förskolan kragen på Röbäck. Han hamnar på samma avdelning som sina syskon. Så där lär de bli fullt ös å syskonslagsmål ;)
    Näe, men de finns ju både för och nackdelar med att alla 3 är på samma avdelning :)

  • mfe

    Maja kommer gå på mjölken :)

    Zirap: vi sökte på smöret som andrahand faktiskt :)

  • Zirap
    mfe: Alltid skönt att komma in på sitt förstahandsalternativ! Det verkar vara ganska lätt att göra det på Ersboda uppfattar jag det som.

    Det negativa med Smöret tycker jag är att de sover inne. Elliot har sovit inomhus dagtid endast en handfull gånger i sitt korta liv, men det där brukar personalen ändå få ordning på så jag är inte orolig. Men det känns som tid de ändå sover kan de väl utnyttja till att få frisk luft också, som på så många andra förskolor. Men att de får gå på samma förskola väger ändå över för oss. Annars har våra bebisar sovit ute till -25 grader här hemma. 

     
  • mfe
    Zirap skrev 2013-07-01 20:20:13 följande:
    mfe: Alltid skönt att komma in på sitt förstahandsalternativ! Det verkar vara ganska lätt att göra det på Ersboda uppfattar jag det som.

    Det negativa med Smöret tycker jag är att de sover inne. Elliot har sovit inomhus dagtid endast en handfull gånger i sitt korta liv, men det där brukar personalen ändå få ordning på så jag är inte orolig. Men det känns som tid de ändå sover kan de väl utnyttja till att få frisk luft också, som på så många andra förskolor. Men att de får gå på samma förskola väger ändå över för oss. Annars har våra bebisar sovit ute till -25 grader här hemma. 

     
    Vi sökte till 1 april men får inte dagis förrän 14 augusti, rätt jobbigt :/ fick tillfällig plats vid flygplatsen men utan bil så blir det för långa bussresor..

    vet faktiskt inte hur de gör på mjölken, ska ringa dit någon dag och fråga om vi får komma och titta och kolla upp deras rutiner så vi kan börja med dem redan nu då lillan har lite "problem" att ställa om rutiner så lika bra att börja redan nu. hon är jättesvår att få att somna med så jag hoppas de löser det utan att hon skriker flera timmar.. 
  • Zirap

    Det är jobbigt när de är tröga att lägga. Elliot har varit enkel länge nu. På kvällarna tar det i snitt 10 min innan han somnar och nu när vi gick över till bara en sovstund per dag tar det c:a 5 min att få honom att somna i vagnen. Men visst kan han protestera högljutt ändå.

    Vi sökte plats till 1-årsdagen (3 juni) av taktiska skäl. De skolar ändå inte in under juni-juli & halva augusti, så då har man i alla fall bästa möjliga ködatum. Tråkigt att ni fick vänta ändå, men det är ju inte helt tokigt att få vara "ledig" på sommaren även om kassan sinar. Vi satsar mest på billiga utflykter i år. 

  • Zirap

    Hejsan, hur går det för er? Elliot trivs jättebra på förskolan så det är jätteskönt. Tvårsdagen närmar sig och det märks då han fått en del "attitydsproblem" För övrigt gick jag in i vecka 39 idag så snart blir lillebror Elliot även storebror! Någon annan som varit eller är gravida igen?

  • bejbisen

    Hej!

    Zirap: Men va kul! Grattis! Här ha vi oxå en som snart fyller 2 å blir mer å mer bestämd å trotsig. Iofs så ser han ju hur sina större syskon på 4 år, å snart 6 år beter sig ;)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012