• apsolut

    Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

    Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

    Detta sågs bla:


    I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

    Så..

    Omröstningsfrågan:

    Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

    ----
     

    Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • Unitard
    Danielina skrev 2011-10-11 17:00:49 följande:
    Det handlar inte om att vara rädd att vara nerklädd för min del, det handlar om att ha respekt för omgivningen.Att ta på sig jeans istället för mjukisbyxor är ju inte direkt att klä upp sig, men att ändå visa att jag vet att jag ska vara bland folk, så jag tar på mig något som ser trevligare ut än mjukisbyxor.
    Jag tycker haremsbyxor är skitfula sunkbrallor men min omgivning respekterar inte det Gråter
  • Danielina
    Unitard skrev 2011-10-14 11:55:40 följande:
    Jag tycker haremsbyxor är skitfula sunkbrallor men min omgivning respekterar inte det Gråter
    Jag tror att du förstår precis vad jag menar, så varför överdriva? De flesta haremsbyxor jag har sett folk ha har för övrigt varit i mjukismodell....Det är skillnad på att gå ut  myskläder och att ha dålig smak för övrigt.
  • Lavendelblom

    Jag skulle ALDRIG gå ut med mjukisbyxor!


    Hemma är det helt ok men ute nej…


    I mina ögon så är det en stämpel i pannan på att man är WT!

  • miss nöjd

    NEJ! Det är verkligen SKAM att gå ut som värsta alkisen i mjukisbyxor! PÅ sin höjd går jag till brevlådan! Skulle inte ens låta min 7åring gå till skolan i mjukisar... fy... 

  • 010306

    Har hänt nån snabbis in på affären.. bor i en liten håla :P
    Men oftare träningskläder innan gymmet , tights alltså, vet inte om de räknas som lika illa *hehe*

  • Brünnhilde

    Pågår den här diskussionen fortfarande..?!   Glad

    Jag tycker att det viktigaste i alla fall är att man inte visar baken och grenet i tajta tunna byxor. Vare sig det är leggings, strumpbyxor, träningsoverallsbyxor eller fleeceunderställ. Utan man måste i alla fall ha en tunika/lång tröja eller liten kjol som döljer de linjerna. Annars bryr jag mig inte och lägger inga värderingar.

  • Frontline
    miss nöjd skrev 2011-10-22 15:17:43 följande:
    NEJ! Det är verkligen SKAM att gå ut som värsta alkisen i mjukisbyxor! PÅ sin höjd går jag till brevlådan! Skulle inte ens låta min 7åring gå till skolan i mjukisar... fy... 
    Var nere och handlade på apoteket och en snabbis i matvaruaffären nyss i ett par mjukisbyxor och tro det eller ej jag var spik nykter, just det jag hade till och med ett par träskor på mig och utan strumpor
    Lavendelblom skrev 2011-10-22 15:13:41 följande:

    Jag skulle ALDRIG gå ut med mjukisbyxor!


    Hemma är det helt ok men ute nej…


    I mina ögon så är det en stämpel i pannan på att man är WT!


    Hade pannband så ingen såg stämpeln i pannan *ironi*
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • UntilTheDark

    Gud vilken alkis och WT jag måste vara som kan tänkas gå till affären i mjukisar.

  • accept
    Frontline skrev 2011-11-16 16:21:35 följande:
    Var nere och handlade på apoteket och en snabbis i matvaruaffären nyss i ett par mjukisbyxor och tro det eller ej jag var spik nykter, just det jag hade till och med ett par träskor på mig och utan strumpor
    Lavendelblom skrev 2011-10-22 15:13:41 följande:

    Jag skulle ALDRIG gå ut med mjukisbyxor!


    Hemma är det helt ok men ute nej…


    I mina ögon så är det en stämpel i pannan på att man är WT!


    Hade pannband så ingen såg stämpeln i pannan *ironi*
    *ryser*
  • Frontline
    accept skrev 2011-11-17 22:47:31 följande:
    *ryser*
    Nej jag hade ett par varma mjukisbyxor
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Dr Mupp

    Självklart, det är skönt att ha mjukisar på sig, betydligt bekvämare än vilka andra byxor som helst. Igår gick jag till BVC och vårdcentralen i mina svarta mjukisbyxor och tänk ingen trodde att jag var alkis. Är nog bara folk på fl som tror att endast alkisar går runt i mjukisbyxor. 


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Gryntroll

    Trillade på denna tråden - Vad är status på ämnet nu när Juicy Coutur och rutiga pyjamasbyxor swoshat som en trend över mellanstadiumena genom hela landet.


     


    Är det skillnad med acceptansen för mjukisar och pyjamasbyxor för barn i skolålder vs unga vuxna vs medelålders?

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?