• Anonym (----)

    Hon påstår att hennes dotter dog ?! Kan man ta reda på om hon har barn eller ej ?

    Är så att en tjej påstår att hennes dotter dog i en allvarlig olycka, det har aldrig stått i någon tidning och hon ändrar sin historia rätt som det är. 
    Hon är en verklig mytoman och andra mår dåligt när hon berättar sin historia som hon kokat ihop.
    Kan man på någotvis ta reda på om hon verkligen haft en dotter , ex via skatteverket utan att ha hennes 4 sista siffror ? 

  • Svar på tråden Hon påstår att hennes dotter dog ?! Kan man ta reda på om hon har barn eller ej ?
  • Anonym (----)
    apelsinsoda skrev 2011-10-20 20:58:48 följande:
    Har du tänkt på hur du skall reagera om det visar sig att det är sant att hon haft en dotter och du rotat i det du absolut inte har med att göra. Vad skall du göra då mer än be om ursäkt?
    Hon blandar in mig trots att jag försöker hålla mig ifrån det, hon vet inget om vad jag tycker o tänker, jag är ju inte helt blåst förstår du så jag säger ju inte direkt rätt upp i ansiktet på henne att jag tror hon ljuger .
    Jag vill veta med all säkerhet vad som skett och inte skett därav ska jag ta reda på uppgifterna här.
  • Fanny b
    Tittij skrev 2011-10-20 20:24:34 följande:
    Säker på det? Om ingen konfronterar henne kanske hon fortsätter att ljuga ännu mer och till slut inte vet hur livet utan lögner är. Blir hon påkommen kanske det väcker en liten klocka i henne så att hon antingen söker hjälp eller åtminstone skäms lite och inser att det hon gör är galet. Men jag är ju ingen expert på detta så det är rena gissningar från min sida.
    Jag kan inte så mycket om just mytomani men min erfarenhet av personer som ljuger mycket och ofta är att de själva inte låter sig hindras av att någon avslöjar deras lögner.  De kanske låter bli att ljuga så mycket för "besvärliga" personer, som ifrågasätter dem, men då är risken stor att de letar efter nya personer att ljuga för.
  • Fanny b
    Anonym (----) skrev 2011-10-20 20:28:20 följande:
    Inte många som tror på det  och hon får hjälp via socialen bla. 
    Men jag orkar inte lyssna på hur någon pratar så om ett barn som aldrig funnits och hon pratar enbart om olyckan i sig & hur hennes barn kvävdes till döds o allt möjligt .
    Men jag kan släppa det helt när jag har svart på vitt , thats it . Jag har barn i samma ålder och det känns när någon säger så , alla blir illa berörda av hennes prat. 
    Om det nu är så att din väninnan hittat på detta är det inte säkert att hon kommer erkänna det för dig, även om du kommer med bevis. Oberoende om hon talar sanning eller, du och henns andra vänner ska inte behöva lyssna på hennes ständiga prat om hennes barns död, om det gör er obehagliga till mods. Så i detta fall tycker jag ett alternativ är att säga till väninnan: " Jag beklagar ditt barns död, men jag tycker det är obehagligt att ständigt höra dig prata om det, detta pga förklaring X, så jag vill att vi byter samtalsämne". "Jag förstår din sorg, men med tanke på hur stor den är, så tycker jag det är bäst för dig att ta kontakt med pyskolog, för att där få en bättre hjälp med att hantera den".
  • Vanessa

    Borde väl va ganska lätt att ta reda på . Fråga henne nästa gång när hon tar upp olyckan och den sorgsna delen om hur det var när hon levde istället. Hon måste ju ha ganska många minnen som hon borde kunna prata om istället efter fyra år. Be att få se foton på hennes barn, hur hon såg ut osv. Då borde du ju kunna genomskåda henne. Ganska snabbt om hon nu skulle ljuga...

  • Anonym (Folkbokföringen)

    Ring folkbokföringen, det räcker att du vet mammans namn och adress så kan de kolla upp det. Jag gjorde det nyligen, för att bekräfta ett rykte (ville inte beklaga sorgen till en fd kollega innan jag försäkrat mig om att det verkligen var sant och inget missförstånd).

  • enny signatur

    Folkbokförningen ger dig information om alla barn, vet inte om de ger information även om de som har dött, men testa och ringa och då behöver man bara förälderns personnummer. 

  • Nossmiarfe

    Vet du vad barnet hette så kan man ju söka på kyrkogårdarna runtom där ni bor om hon har en plats där.

  • Anonym (----)

    Ha fått reda på att allt var påhitt , hon verkar vara mytoman & ert förklarar hennes beteende z Hennes granne hade aldrig sett ett barn men hon hade sagt att hon varit gift o fått massor sv misfall mm. Saken är att hon ändrar sin livshistoria till varje person Men får hoppas hon kan få hjälp för det är ju illa att göra så som hon.

  • Anonym (bloggaren)
    Anonym (----) skrev 2011-11-16 09:32:30 följande:
    Ha fått reda på att allt var påhitt , hon verkar vara mytoman & ert förklarar hennes beteende z Hennes granne hade aldrig sett ett barn men hon hade sagt att hon varit gift o fått massor sv misfall mm. Saken är att hon ändrar sin livshistoria till varje person Men får hoppas hon kan få hjälp för det är ju illa att göra så som hon.
    Men har du konfronterat henne?

    Jag hade en vän som var lite likadan, hon fejkade tex cancer, hon startade upp en blogg där hon skrev om sin behandling och det fanns vänner som startade insamlingar till henne (tack o lov kom det inte in några stora pengar) hon ljög om än det ena än det andra, att hennes dotter misshandlat henne och att det skulle bli rättegång, sen när jag ringde o frågade hur det gått på rättegången talade hon om att hon inte kunde genomföra det, att hon spytt o svimmat och att det lades ner pga det... jag kollade upp allt och kan väl säga att det var inte mycket som stämde. Cancern kom jag på genom att jag har en närstående som har samma typ av cancer om som påpekade rena felaktigheter i vda hon påstod var behandling och massa andra "felaktigheter"....

    Jag konfronterade och hon vände allt emot mig, började skriva på både sin blogg, min blogg och facebook att jag var otrogen mot min partner och massa annat skit- som tur var trodde min partner inte på det och jag sköt henne i från mig. Hon flyttade massor av mil och har nu börjat ett nytt liv. Av någon orsak så hamnar hon alltid i trubbel och det är ju aldrig hennes fel.
Svar på tråden Hon påstår att hennes dotter dog ?! Kan man ta reda på om hon har barn eller ej ?