• Lindah6

    Någon från stockholm som väntar bebis 2012?

    Hej.
    Undrar om de är någon mer som väntar bebis 2012 som bor i närheten ?
    Är själv beräknad 21 Maj och bor i södertälje.
    Skulle vara kul att skriva lite  =)  

  • Svar på tråden Någon från stockholm som väntar bebis 2012?
  • Lindah6

    Ja men om du räknar så blir de så=). Skrev att jag har tid nästa månad ( 22 december ) . Då är jag i v 19 =)
    Så Joo det är visst rutin ultraljudet jag fått tid för ?= 

  • Lindah6

    Men vilken v är du i ? Du borde väl oxå fått en tid om du ska ha i Maj ? =)

  • Humlemamma

    Haha ja men ååå, fick på nå vis in i mitt huvud att det stod att rutinultraljudet är nästa vecka :) sorry!

    Va är kubtest?

    Jag är i antingen vecka 12+4 eller 13+2, bm på Mvc säger 13+2.

    Nä jag va på inskrivning i fredags så har inte hunnit få nån tid skickad till mig än :)

  • Lindah6

    Jaha... då förstår jag =) nej nästa v är det kub test. Din BM skulle ha gett din info om kub test då man ska göra der runt v 13 om man vill göra det.
    googla på det så blir de lättare. =) haha.

    okey jag blev inskriven v 7 eftersom jag har så mkt i min ryggsäck och har gått min ofrivilliga barnlöshets utredning på den kliniken =)

    Va roligt att du oxå gått förbi v 12 nu =) Känns som man kan slappna av lite mer då. =) Eller vad tycker du ? 

  • Humlemamma

    Men är inte sånt test man "bör" göra efter man fyllt 30 då? Eller är de nåt annat test?

    Ja men då är det bra me inskrivning tidigt så du har stöd tidigt :)

    Mja jo är väl skönt att ha gått förbi v 12 men jag vill känna tydliga sparkar varje dag för o va säker, har juh inga direkta symptom heller så..

  • Lindah6

    ÅÅÅ  hela mitt inlägg försvann =/

    Joo förr så erbjöds bara kvinnor vid 35 år ålders detta test men nu erbjuds alla kvinnor detta. Är ett ultraljud och blodprov man gör. Så jag gör testet =) Men det gör man som man vill =)

    Idag har jag en dålig känsla =/ Men man kanske har så ibland ? Eller ? kanske är jag rädd att min dröm ska ta slut ?Ursh vad jobbigt det är idag.
    Vill känna sparkar så man inte känner sig så osäker.

    Har din halsbränna och sammandragningar försvunnit helt nu ?

     

  • Humlemamma

    Aha ok, kostar de extra för en själv eller?

    Nä halsbrännan är kvar men bara var 3e dag kanske så inte mycket att gå på, jo sammandragningar varje kvälll men aa jag vet inte..

    Nä är väl vanligt att man tvivlar o förstör dig speciellt som haft problemen som du haft så! Du ska juh snart på ul så oroa dig nu inte i onödan! :)

  • Lindah6

    Nej det kostar inget eftersom alla kvinnor får göra det... den som vill. Jag fick papper om de när jag blev inskriven.. först hade jag inte heller tänkt göra men sen sa min gyn läkare att han tyckte alla skulle göra oavsätt ålder så då gör jag väl ett =) 

    Sen får man en extra koll, så det känns bra i min sitts oxå.

    Jaaa, tänk om man bara kunde blunda så är det onsdag så jag får gå å kolla. Funderar köpa hem ett sånt där så man hör hjärtljuden hemma.. har du haft det nångång ?
     Taaack för din stöttning =) 
    Men om du oxå känner dej osäker så borde du oxå ta en tid.. du kan ju inte sitta å va orolig fram rul.
    När har du börjat känna sparkar tidigare ?

    skickar en stoooor kram. 

  • Humlemamma

    Aha ok, konstigt att jag inte fått info om det då.. :/

    Ja måste kännas jättebra med extra koll!

    Nä aldrig haft en sån angelsound tror jag det heter, men skulle vilja ha en men känns lite dyrt när det är mitt sista barn nu..

    Jo men jag har känt lite sprattel från v 11, precis som me de andra tre barnen men sparkarna kommer inte förens vid v 16-17 o dit längtar jag.. Alltså de har gjort det med de andra, vet juh inte hur det blir denna gång.. :))

    Tack för din stöttning med! Kram

  • Lindah6

    jaaa konstigt.. men ring din BM om du vill göra ett test.. dom nekar dej inte.

    Nej men det är inte dyrt. ca 300 kr. jag funderar verkligen på att köpa en. =) Men min Man säger att jag kommer psyka mig själv om jag köper än.. hahaha. googlade på den och de kom fram massa sidor där man kunde köpa den på.

    Åhh sprattel.. det har inte jag kännt.. det skulle jag vilja känna =)
    Men hoppas de går bra för oss.
     

  • Humlemamma

    Kanske får köpa en då :p får se!
    Igår kände jag riktiga rörelser från bebis, så kul! Går juh in i v 14+0 på onsdag :)
    Rul blir den 12/12

    När skulle du göra kub?

  • Lindah6

    Välkomen hit Hugolina =) Tumba är ju nära mig ;D

    Humlemamma : Kul med rörelser nu =) Vill oxå. Kände något konstigt  igår 3 ggr. LÅNGT ner i magen , nästan början av Snippan. vete fan va de va ;D
    Har redan gjort kub testet. Förra veckan.. Gick jätte bra å fick en låg siffra så känns underbart.. så behöver inte göra fostervattens prov =) 

  • Lindah6

    Hej . Jag har precis flyttat där ifrån. Bor nu i Mariefred =) Men va roligt att du är gravid =) 

  • Sarsora

    Hej! Har har ni en till blivande mamma som väntar bebis 30/5, bor i Södertälje.
    Hör gärna av er, skulle vara roligt att lära känna fler nyblivna föräldrar. =) 

Svar på tråden Någon från stockholm som väntar bebis 2012?