• vid havet

    Vad ska jag göra?!

    Jag är en kvinna snart 60 år och mitt stora problem är att min man och jag har inte haft sex på två år. Han sa då att jag inte skulle ställa krav på honom får då funkar det inte alls och nu har det gått två år.............. Jag är så ledsen för vi älskar varandra så mycket. Den sista tiden har jag blivit orolig funderar på om han har någon annan men samtidigt inners inne vet jag att det inte är så. Men mina tankar far iväg och jag känner att jag är på väg att gå ner mig totalt, vill inte ens tänka de tankar som kommer över mig ibland. Jag känner mig ful, tjock, osexig. Att skiva så här känns konstigt men jag vet inte vad jag ska göra. Vill inte ta upp det med min man eller rättare sagt är rädd att såra honom och det vill jag inte göra.

    Hur gör jag för att vi ska hitta tillbaka till varandra även på detta plan som för mig är en otroligt viktig del av ett förhållande

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?!
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du är ledsen för att du saknar sex och intimitet med din man och du börjar känna dig tjock och ful. Jag vill säga att det är väldigt bra att du skriver till oss och vågar föra detta ämne på tal. Det är inte konstigt att du känner som du gör eftersom det du sakar är så centrala delar i en relation. Jag vill uppmuntra dig att ta upp detta med din man för jag kan inte se något annat alternativ. Försök att göra det på ett empatiskt sätt för jag tror att din man lätt kan känna sig pressad. Det kan vara så att hans förmåga sviktar lite med åldern eller så är det något annat som han tycker det är svårt att prata om. Förmedla till honom att du vill väl och att du älskar honom. Jag tycker inte att du skall ge dig utan försöka på nytt om han inte skulle vara så positiv till att prata. Annars riskerar du att bli ännu mer ledsen och kanske bitter.
    Hälsningar
    Gerd   

Svar på tråden Vad ska jag göra?!