• Baltazaar

    Vi som fått vårt första barn i Mars 2012!

    Här samlas vi som äntligen fått träffa vårt första barn!
    Vi har hängt i tråden "Vi som hoppas få vårt första barn i Mars 2012!" och är äntligen redo att börja prata bajs, kräks och sömnlösa nätter! 

    När du skriver här första gången, skriv gärna (frivilligt) en liten berättelse om din förlossning, lite om ditt barn, vilket datum du var beräknad och när bebisen faktiskt kom!  

    Hoppas vi kan hänga i denna tråden en lång tid framöver!

    Så småningom kommer det väl en list-tråd knuten till denna, men det avvaktar vi lite med! :)  

  • Svar på tråden Vi som fått vårt första barn i Mars 2012!
  • violatricolor
    JhjärtaK skrev 2012-09-28 16:50:10 följande:
    Viola: läkaren tror inte att hon blir påverkad av sina uppstötningar eftersom hon inte krånglade vid bröstet på natten och jag kan hålla med om den logiken. Så nu ger vi ingen medicin och vi har slutat med Minifom också. Hon har nog "bara" en rätt så känslig mage som det inte går att göra något åt. Nu sover hon ju mycket bättre så förhoppningsvis blir magen bättre pö om pö. Nu är hon ju förstoppad så sömnen har blivit lite sämre men fortfarande helt ok. Jag är bara inte van att ta morgon kl 6 längre
    Ok, hoppas magen blir bättre och bättre nu!

    Här är det oftast morgon någon gång 05.20-06. Och som vi diskuterade här för någon vecka sen så är sovpassen på dagen lite svåra att få till lagom. Idag var det två pass, ett kort och ett jättelångt (2,5 timme!) men sen kunde hon inte sova mer. Hon var jättetrött sent på eftermiddagen och kvällen men glad ändå... Igår sov hon bara totalt 50 min på hela dagen... Försökte både igår och idag att söva vid 16-tiden när hon var trött men det gick inte...
  • JhjärtaK

    Mfe: vilken otur ni haft med Bvc! Hoppas att nya är bättre.

    Jag funderar lite på att vi kanske skall göra den här tråden "sluten" (dvs göra en ny tråd) så att endast vi som skriver kan läsa. Man ansöker om "medlemskap" och så får man det. Självklart kommer det inte finnas några krav på att man måste vara si och så aktiv utan vi vet ju vilka som har varit med ett tag nu

    Vad tycker ni andra?

  • mfe

    Konstigaste natten någonsin, vaknade av att jag låg på en stor.blöt fläck - läckte bröstmjölk som aldrig förr, nu när jag kliver upp är det andra bröstet stenhårt och läcker bröstmjölk de också, aldrig hänt och då har jag ju ammat i 6,5 månad ;o

  • violatricolor
    JhjärtaK skrev 2012-09-30 09:20:18 följande:
    Mfe: vilken otur ni haft med Bvc! Hoppas att nya är bättre.

    Jag funderar lite på att vi kanske skall göra den här tråden "sluten" (dvs göra en ny tråd) så att endast vi som skriver kan läsa. Man ansöker om "medlemskap" och så får man det. Självklart kommer det inte finnas några krav på att man måste vara si och så aktiv utan vi vet ju vilka som har varit med ett tag nu

    Vad tycker ni andra?
    Bra idé!
  • Amorea
    JhjärtaK skrev 2012-09-30 09:20:18 följande:
    Mfe: vilken otur ni haft med Bvc! Hoppas att nya är bättre. Jag funderar lite på att vi kanske skall göra den här tråden "sluten" (dvs göra en ny tråd) så att endast vi som skriver kan läsa. Man ansöker om "medlemskap" och så får man det. Självklart kommer det inte finnas några krav på att man måste vara si och så aktiv utan vi vet ju vilka som har varit med ett tag nu Vad tycker ni andra?

    Låter bra! :)
  • JhjärtaK

    Yes, jag fixar nästa gång jag sitter vid datorn (så någon gång i februari då, hehe ).

    Ni som köpt åkpåsar till vintern. Vad skall man tänka på? Vad har ni betalat och var har ni köpt någonstans? Såg en jättesnygg från Details tror jag att det var men den kostade tusen kr vilket känns rätt mycket.

  • Österdahl90

    Vet inte riktigt vad man ska tånka på.. Vi har tänkt att hon ska ha overall och mössa i den på vintern, nu när den används har hon mössa och ev en fleecetröja och hon är varm och gosig när vi lyfter ur henne :) Vi köpte en bugaboo-åkpåse så den skulle sitta bra i vagnen, dom kostar 1250:- nya :S hade kvar den vi hade i början på året som hon låg i men den var alldeles för lång och bred för vagnen, så vi har lagt undan den :)

  • Josefine83

    Vi har köpt en 2me Kalix, den verkar varm och gosig och passar bra i vår vagn (bugaboo). Vi köpte i princip första bästa vi hittade (mannen orkade inte springa runt i fler affärer...), köpte den på lekia för 599:-
    Har bara provat den en gång och då hade han sin pyjamas på och var varm och nöjd när vi kom hem :)

  • Simply CC

    Jag ville absolut ha en åkpåse som går att tvätta i tvättmaskinen för det tycker jag är smidigt och en som har hål för bälte. Blev en brio shiny för de var på rea på lekmer så jag betalade bara 500. Har inte hunnit använda än, den ligger i tbättkorgen och väntar på att bli av med lite av sin "nyköpta-lukt"... Och på den nya vagnen som borde dyka upp när som helst nu :) Sluten tråd låter toppen.

  • MålaMittHjärta
    JhjärtaK skrev 2012-09-30 18:48:54 följande:
    Yes, jag fixar nästa gång jag sitter vid datorn (så någon gång i februari då, hehe ).

    Ni som köpt åkpåsar till vintern. Vad skall man tänka på? Vad har ni betalat och var har ni köpt någonstans? Såg en jättesnygg från Details tror jag att det var men den kostade tusen kr vilket känns rätt mycket.
    Bra ide!

    Vi köpte en begagnad details som i stort sett inte var använd för 300 kr, vissa internetsidor har reat ut visa färger, var iof ett tag sen men det kanske finns kvar. Man kan ju alltid tvätta :)
    Mamma till världens sötaste Elvis <3
  • JhjärtaK

    OBS OBS OBS! NY TRÅD SKAPAD!

    Hejsan!

    Nu har jag skapat en sluten tråd, eller grupp som det heter här på FL. Gå in och ansök på följande länk:

    http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/gruppen-for-oss-som-fatt-vart-forsta-barn-i-mars-2012-123340

    Jag har gjort så att alla befintliga medlemmar kan godkänna nya ansökningar eftersom jag själv sällan sitter vid datorn.

    För att denna länk inte skall försvinna längre bak i tråden så var vänlig att inte skriv några fler inlägg här utan gör det i vår nya tråd istället! 

    Kram! 

    OBS OBS OBS! NY TRÅD SKAPAD! 

Svar på tråden Vi som fått vårt första barn i Mars 2012!