• Anonym (Osäker)

    Hur var du som barn och hur är din sexuella läggning idag?

    Jag har de senaste 10 åren funderat väldigt mycket på min sexuella läggning. Det senaste året har nog mest handlat om att försöka acceptera att jag nog inte är heterosexuell. Men jag har ännu inte nått hela vägen fram till min sexuella identitet.

    Många säger att tecknen på homosexualitet finns tidigt i barndomen, men att samhällets normer och omgivningen får en att anpassa sig och förneka homosexuella känslor.

    Jag var pojkflicka som barn. Gillade typiska pojkaktiviteter, klättra i träd, fiska, bygga, meka med bilen. När jag lekte med andra barn ville jag alltid ha mansrollen. Hatade att sitta inne och rita eller leka med dockor.
    Jag hade mest tjejkompisar och ställde ofta upp på deras lekar även fast jag hellre lekt annat.

    Så hur var du som barn och vilken sexuell läggning har du idag?

  • Svar på tråden Hur var du som barn och hur är din sexuella läggning idag?
  • hellokill3r

    Jag var jättemycket pojkflicka, hade lika mycket killkompisar som tjejkompisar. Hade hellre dött än att klä mig i något från tjejavdelningen eller flätat håret tex.. Eller leka med dockor.. Har experimenterat en del i tonåren med båda könen, men lever idag och har två barn med en man.

  • Anonym (Osäker)
    Anonym skrev 2012-11-01 10:53:08 följande:
    Jag var ett konstnärligt barn, drömmande och lite egen. Är mycket konservativt och homofobiskt fostrad, så när jag i tonåren sen tittade på flickor skyllde jag det på att min estetiska läggning, att jag har sinne att se det vackra i människor och la inga sexuella tankar i det. Blev ju kär i killar hela tiden så allt var ju som det skulle. Var från och till grubblig, men ville inte ta i känslorna som kom upp.  Försökte leva som heterosexuell, men klarade tillslut inte av det längre.Det blev aldrig bra, och det var hemskt att leva på en lögn. Lever med en kvinna idag, och det är rätt, så rätt!
    Jag känner igen det där med att tycka om det vackra. Jag blir lika lyrisk av att se en vacker tavla, bild eller höra fin musik som av att titta på vackra människor eller naturen.
    När jag blev upphetsad av någon tjej som jag träffade som tonåring förstod jag inte alls vad det handlade om. Men då var det enklare att intala sig själv att det nog var för att jag verkligen ville ha henne som kompis. Aldrig att jag tänkte att jag ville ha henne som flickvän.

    Sen jag accepterade min läggning har jag märkt att jag har äkta förälskelsekänslor för tjejer, medan jag kan tycka att vissa män är snygga att titta på (så länge de är påklädda ner till). Jag tror att "förälskelserna" som jag trott att jag haft för killar mest handlat om att jag gått igång på själva jakten. När jag väl fått killarna har jag helt tappat intresset och känt mig äcklad av dem.
  • Philipsson

    Jag tände bara på flickor när jag var liten och numera bara på kvinnor så därvidlag har jag inte förändrats. Jag har aldrig haft någon väninna däremot.

    Hetero från födseln m.a.o.

    De pojkar/män som s.a.s. "umgås" med flickor/kvinnor, utan att vara ihop/leva med dem, är inte de litet gejiga i allmänhet?

  • HasseA

    Liksom Philipsson ovan är jag definitivt hetero från födseln, har alltid gillat tjejer, och dessutom haft mycket svårt att alls tänka på nakna män.

    Jag har haft många kvinnliga vänner som jag inte hafs någon lust att vara ihop med eller ha sex med (vilket varit ömsesidigt), och umgåtts med dem en hel del, och nej, Philipsson, jag är inte det minsta "gejig".  

    /Hasse 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (a) skrev 2012-05-29 20:08:45 följande:
    Jag tror att en sexåring oftast vet vem eller vilka hon gillar! Däremot är det säkert mycket svårare att erkänna för sig själv, och för andra, om man har känslor som går emot normen i det umgänge man har. Såg också att någon skrev att den sexuella läggningen kan ändras över tid, så då kanske inte känslorna idag stämmer med dem imorgon....vem vet:)
    Själv har jag varit killtokig från tre års ålder och har aldrig vacklat det minsta i att jag är heterosexuell.
    Tjejer vet väl det först vid puberteten? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-13 00:16:30 följande:

    Alltid varit en tjejig tjej och jag är hetero.


    Och det har du vetat sen tonåren? vad menas med tjejig tjej? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-13 00:16:30 följande:

    Alltid varit en tjejig tjej och jag är hetero.


    Och det har du vetat sen tonåren? vad menas med tjejig tjej? 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-09-13 00:19:17 följande:

    Och det har du vetat sen tonåren? vad menas med tjejig tjej? 


    Ja. Precis som det låter, en tjejig tjej.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-13 00:20:30 följande:
    Ja. Precis som det låter, en tjejig tjej.
    Jaha är du tonåring? Är du väldigt killtokig 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-09-13 00:22:53 följande:

    Jaha är du tonåring? Är du väldigt killtokig 


    Nej jag är vuxen nu. Men har alltid gillat smink, kläder m.m
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-13 00:24:00 följande:
    Nej jag är vuxen nu. Men har alltid gillat smink, kläder m.m
    Försöker du hitta en egen stil eller går du mest efter märkeskläder. Har du flera handväskor 
  • Anonym (50 years of grey)

    När jag började skolan var jag inte alls intresserad av typiska killgrejer, jag ville hänga med tjejerna, sitta och rita, snacka lite snusk å så, men enbart för jag var attraherad och nyfiken på det andra könet, 100% hetero redan då. Vet inte om detta var orsaken till att jag sedan blev hårt mobbad i 9 år, med följd att självkänslan rasade i botten och de där drömmarna om tjejer och sex fick vänta länge innan jag vid 26 tog mig mod att släppa någon nära (usch vad många man avspisat genom åren pgs den där jäkla skälvkänslan) Nåväl, min läggning har alltid varit och är hetero, sexuellt åt det extremare hållet (och så hamnar jag alltid i vaniljförhållande likförbaskat)

Svar på tråden Hur var du som barn och hur är din sexuella läggning idag?