• Vilvarin

    Andra barnet - BF februari 2013

    Tänkte att det kunde vara kul med en tråd för oss som väntar andra barnet i februari 2013. Det blir ju en hel del andra funderingar än vid första graviditeten.
    Liknar graviditeterna varandra? Kommer magen tidigare? Hur gick första förlossningen? Förväntningar inför kommande? Hur tätt kommer barnen? Syskonvagnar? Hur ska lillasyster/lillebror mottas av syskonet? Mycket som snurrar i huvudet redan! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 20:29
    BF-lista!
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65299825.html

  • Svar på tråden Andra barnet - BF februari 2013
  • Clazzicy

    Nu är det snart klart med julfirandet! Imorgon är det sista dagen med julklappar att öppna! Har idag varit hos min mamma idag igen och träffat min styvsyster och hennes familj! Lite julklappar blev det där med!

    Bebis trycker allt på nu hela tiden! Sååå jobbigt då jag måste gå på toa hela tiden känns det som!

    Storebror har fått en massa bilar och allt annat som han blev glad över!

    Fast det han fick av sin pappa blev nog en besvikelse! Då det inte är något jag tycker passar en 4 åring! Man kan ju kolla vilken ålder som står på förpackningen innan man köper! 8+ är inget man köper till en kille på 4 år!

    Så det är nog tur att han fick saker man vet att han gillar istället för att tro att han kommer att gilla det! Märks att dom inte träffas ofta! Inte mitt fel då pappan själv har valt att inte komma på besök oftare!

    Nu ska jag njuta lite i soffan med nya filten vi fick i julklapp!

  • Blomster79

    God fortsättning på julen!

    Här har julen varit mysig...känner precis som er andra av foglossning, rygg etc. Fick dessutom "hobbitfötter" nu i mellandagarna, så jag känner mig som en uppsväld barbamamma typ.

    Igår var vi på tillväxtkontroll iom att dottern var liten när hon föddes, och allt såg så bra ut     

  • Drakflikkan78
    hellish89 skrev 2013-02-07 08:07:39 följande:
    Hej!
    Här har det varit tyst ett tag.. :p
    Tänkte ändå se om några är kvar i tråden? hur mår alla? :)
    Hej jo då jag kollar in då och då vad som händer ,jag mår rätt ok men har haft rätt mycket värkar senaste tiden har bf 26 feb men känns som den kommer komma tidigare när vet man inte ,hur har du det?
  • hellish89
    Drakflikkan78 skrev 2013-02-07 09:17:37 följande:
    Hej jo då jag kollar in då och då vad som händer ,jag mår rätt ok men har haft rätt mycket värkar senaste tiden har bf 26 feb men känns som den kommer komma tidigare när vet man inte ,hur har du det?



    Okej, jobbigt med förvärkar. Hoppas bebis kommer lite innan bf så du slipper dem :)

    Jag mår rätt ok, har sån jäkla foglossning framtill bara, vilket gör mig aningen osmidig, allt gör ont! Har bf 28e, hoppas bebis inte väntar för länge med att komma :)
  • hellish89
    HelenFr skrev 2013-02-07 11:24:01 följande:
    Är kvar... Vår son föddes den 2/2 kl 20.35, och han var 47 cm lång och vägde 3095g... :)



    Åh, grattis till sonen! Hur var förlossningen? :)
  • Drakflikkan78
    hellish89 skrev 2013-02-07 10:15:37 följande:



    Okej, jobbigt med förvärkar. Hoppas bebis kommer lite innan bf så du slipper dem :)
    Jag mår rätt ok, har sån jäkla foglossning framtill bara, vilket gör mig aningen osmidig, allt gör ont! Har bf 28e, hoppas bebis inte väntar för länge med att komma :)
    Ja jobbigt med förvärkar men vad gör man inte bara kämpa på jo foglossning är lagom kul fick det den här gången inte med första barnet så man känner sig som en padda  haha osmidig som du säger har ju halkat en par gånger med fick as ont efter det.Ah så du har inte så långt efter mig bf jobbigt att bara vänta nu va?
  • hellish89
    Drakflikkan78 skrev 2013-02-07 13:27:03 följande:
    Ja jobbigt med förvärkar men vad gör man inte bara kämpa på jo foglossning är lagom kul fick det den här gången inte med första barnet så man känner sig som en padda  haha osmidig som du säger har ju halkat en par gånger med fick as ont efter det.Ah så du har inte så långt efter mig bf jobbigt att bara vänta nu va?
    Hehe, nej det är inte så mkt mer att göra än att bita ihop :)
    Ja fy fasen. Och min foglossning sitter framtill, typ i blygdbenet. Det gör så fruktansvärt ont när jag ska vända mig i sängen, så sover som en kratta! Och inte tala om när man halkar till och benen hamnar för brett i sär! HUA! :P

    Ja det börjar bli trist att vänta! Jag pluggar ju annars och blev klar med min kurs i mitten på Januari, så nu är jag hemma med min son och bara väntar på bebis! Dagarna går rätt långsamt om man säger så :P
  • HelenFr

    Tack! :) Förlossningen var jobbig som fan... Det gick snabbt till tusen när den väl kom igång, (blev igångsatt med cytotec, 3 doser, tog 2,5h från första riktiga värken) och jag hann inte få den smärtlindring jag ville få, utan det blev bara lustgas och det räcker inte för min del... Tyckte att min första förlossning var jobbig och då hade jag både petidin och epidural sen tillsammans med lustgasen, nu var det näst intill outhärdligt och jag trodde ett tag helt ärligt att jag gått sönder från naveln till ryggen (känner av det nu efteråt också), och jag är nog fortfarande i lite chocktillstånd över hur det gick... Vi mår dock bra båda två och det är i alla fall tur det...

  • Tigra79

    Hej,

    Vi fick en son igår (7/2) exakt 2 v innan bf. Fick en hinnsvepning i förrgår som uppenbarligen fungerade bra. Annars hade vi en tid för igångsättning på måndag (skönt att slippa använda den). Han vägde 3740g och var 51 cm lång.

    Helena: Grattis till sonen

    Tråkigt med en till jobbig förlossningen.

    Jag tyckte ju också att min första förlossning var jobbig och tiden efter ska vi inte snacka om, men denna blev som tur väl är så mycket bättre och nu efteråt är det som natt och dag


  • Drakflikkan78
    Tigra79 skrev 2013-02-08 04:39:48 följande:
    Hej,
    Vi fick en son igår (7/2) exakt 2 v innan bf. Fick en hinnsvepning i förrgår som uppenbarligen fungerade bra. Annars hade vi en tid för igångsättning på måndag (skönt att slippa använda den). Han vägde 3740g och var 51 cm lång.

    Helena: Grattis till sonen
    Tråkigt med en till jobbig förlossningen.
    Jag tyckte ju också att min första förlossning var jobbig och tiden efter ska vi inte snacka om, men denna blev som tur väl är så mycket bättre och nu efteråt är det som natt och dag
    Grattis till din son hoppas att ni mår bra :)
  • Drakflikkan78
    HelenFr skrev 2013-02-07 11:24:01 följande:
    Är kvar... Vår son föddes den 2/2 kl 20.35, och han var 47 cm lång och vägde 3095g... :)
    Grattis till sonen låter som du har haft en jobbig förlossning min förra var ett helvete så hoppas att det går smidigare nu den här gången.
  • Drakflikkan78
    hellish89 skrev 2013-02-07 21:47:08 följande:
    Hehe, nej det är inte så mkt mer att göra än att bita ihop :)
    Ja fy fasen. Och min foglossning sitter framtill, typ i blygdbenet. Det gör så fruktansvärt ont när jag ska vända mig i sängen, så sover som en kratta! Och inte tala om när man halkar till och benen hamnar för brett i sär! HUA! :P

    Ja det börjar bli trist att vänta! Jag pluggar ju annars och blev klar med min kurs i mitten på Januari, så nu är jag hemma med min son och bara väntar på bebis! Dagarna går rätt långsamt om man säger så :P
    Ja jag har ungefär lika som dig så fort man halkar till så drar det som bara den, ligger oxå på blygdbenet  och trycker jag känner inte nått alls på högersidan avdomnad helt där nere.Jag är med hemma nu med min son på 2,5 år det är ju rätt krävande ,när trotsen har börjat med.Dagarna går sakta som bara den blir rastlös vad ska man hitta på?
  • Hestia

    Är också kvar, har BF 27 feb. Jag har lite foglossningskänningar, ffa vid blygdbenet, men annars går det bra (utöver allmänt trött på att vara tung och klumpig...). Är hemma med sonen (4 år) sedan början av den här veckan, och vi har hur kul som helst. :D 

Svar på tråden Andra barnet - BF februari 2013