• runners90

    Svamp ett tidigt graviditetssymptom?

    Jag undrar om någon utav er haft svamp i underlivet som ett tidigt graviditetssymptom?

    Jag hade ägglossning någongång mellan den 5-9 Juni och sedan dess har jag fått gått o kissa hela tiden. Det började även svida när jag kissade så jag trodde först det var urinvägsinfektion men eftersom det började klia och svida, samt göra ont under samlag började jag misstänka svamp.

    Jag har bim den 24 Juni så jag vågar inte göra ett graviditetstest än tycker det är lite för tidigt men kan det vara så att jag är gravid?

     

  • Svar på tråden Svamp ett tidigt graviditetssymptom?
  • katalysator

    Min första tanke hade nog varit att du kanske har fått svamp. Det kan man ju mycket väl få utan att vara gravid Tungan ute Men vet du med dig att du haft oskyddat sex kring ägglossningen så kan det ju absolut även vara så att du är gravid.

  • Mayfas

    Hej, för min del var det första graviditets symptom svamp som varade under hela graviditet till jag födde min underbara son som är nu 8 mån

  • LisaAnn

    Hej Runners90,

    Jag var gravid i höstas och då fick jag svamp 6 dagar före Bim. slutade tyvärr i MA då. Vaknade precis till ett vackert pluss efter 8 månaders förtvivlan och tårar och även denna gång har jag lätt svamp sedan 1 vecka tillbaka. Är på Bim+2 idag.
    Du kan deffinitivt tolka svamp som ett graviditets symtom .
    Lycka till

  • Mästaren

    Det får du inte veta förrän du faktiskt kan göra ett test med tanke på att svamp är något alla kan få. Jag menar, med eller utan symptom så kan du ju vara gravid så huruvida svamp är ett symptom eller inte tillför liksom inget.

    Vill du hoppas kan du ju göra det iallafall.

  • LisaAnn

    Klart alla kan få svamp men jag får bara det då jag ätit penicillin och varit gravid så för mig är det ett gravidiets tecken i alla fall.
    Jag hoppas inte du tog illa vid dig av det jag skrev, jag borde inte generalisera att det gäller Alla förstås men jag tror det är rädd vanligt. PH-värdet kan ju förändras i underlivet av HCG hormonet som utsöndrar efter att ägget fäst i livmodern. Vet du att du kan vara gravid så kan det ju vara ett tecken även på dig.

  • runners90

    Vi har försökt sen jag slutade med mina minipiller i februari men inte lyckats. Vågar inte hoppas något fören jag gjort ett test. Väntar med att göra det då BIM är beräknad till söndag. 

    Kraam 

  • LisaAnn

    Jag är inte heller någon testare.
    Går jag över 2 dagar eller mer så är jag gravid dessutom brukar mina graviditets symtom bli starkare efter BIM och PMS symtomen dyker aldig upp... då vet jag att jag är gravid och testar mer för att bekräfta.
    Du gör rätt i att vänta till Bim så slipper du analysera ditt test då ett tidigt test kan vara mycket svagt.

    Håller tummar och tår för dig på söndag.

    Kram

  • runners90

    Nu har jag haft i två-tre dagar håll i höger sida o så sjukt ont i magen. Kan kan knappt stå upp då det hugger o krampar i magen. Super jobbigt. 

  • LisaAnn

    Usch då låter inte skönt!

    Låter ju som det jag brukar ha vid ÄL...

    Jag får kramp, då jag skall sätta mig upp från liggande läge t ex. då får jag stanna upp mitt i rörelsen och hålla mig för magen. Det går visserligen över lika fort som det kom så det är ju bra. Jag vet faktiskt inte varför man får så? hm ska nog googla lite på det...

  • runners90

    Ja fast jag har inte ägglossning fören i Juli så det kan det inte vara. Har haft en molande känsla o magen i flera dagar nu o så förbaskat ont i ländryggen. Blir galen. 

  • LisaAnn

    Stor varm kram till dig, så tråkigt.... Vet hur det känns. Hur går det för dig?

  • LisaAnn
    runners90 skrev 2012-07-24 12:47:11 följande:
    Plussade igår :D på fredag är jsg i vecka 5
    STORT grattis till dig Skrattande!

    Själv fick jag ett nytt MF i v 10 den 29/7....depp värre.
     Gråter
    Nu hoppas vi på ett 3:e försök.

    Lycka till!
  • Diche79

    Jag blev gravid i början på juni, och ett av mina första symptom var svamp, har aldrig haft
    svamp i underlivet tidigare.
    Tyvärr slutade det i MA i v12.. (i början på augusti)

    Nu misstänker jag att jag är gravid igen, börjat känna av svamp idag. Plus yrsel och
    lätt illamående på dagarna..   

    Lycka till LisaAnn, hoppas på tredje gången gillt!       

  • 96Anonym

    Hej, 
    hade ni även mensvärk i samband med svamp? Hade ni andra symtom än svamp som tidigt graviditetstecken


    jag försöker bli gravid, denna gång känner jag att det kliar i underlivet, ni vet som svamp. Jag ska få mens om 3 dagar men jag har inte mensvärk?? Jag brukar oftast få mkt mensvärk innan mensen kommer.. jag vågar Inte hoppas, men tror ni att det kan vara ett tecken på graviditet? 🙏🏼

    tänker att jag testar mig vid BIM+1??

  • Bambibambi

    Det var mitt första tecken när jag väntade mitt andra barn. Trodde jag hade början till svamp men var uvi. Om du misstänker svamp eller uvi och att du samtidigt misstänker att du är gravid borde du kontakta bm då det kan vara farligt. (Som hon förklarade det för mig).

Svar på tråden Svamp ett tidigt graviditetssymptom?