• Hute

    BF Mars 2013 - Göteborg med omnejd

    Jag tänkte att vi i med BF mars 2013 och bor i Göteborg med omnejd kan samlas här och följas åt under graviditeten samt kanske kan träffas för fika och/eller barnvagnspromenader när bebisarna har tittat ut.

    Häng på du med!

  • Svar på tråden BF Mars 2013 - Göteborg med omnejd
  • Väntar 3an

    Vi fick reda på att vi väntar en liten kille när vi var på RUL idag, det var inga problem alls. Hon var jättegullig och tog dig tid att visa så vi båda såg

  • Hute
    Väntar 3an skrev 2012-10-19 13:29:29 följande:
    Vi fick reda på att vi väntar en liten kille när vi var på RUL idag, det var inga problem alls. Hon var jättegullig och tog dig tid att visa så vi båda såg
    Härligt att höra!!
    Hur la du fram frågan om hon kunde kolla efter könet? 
  • Väntar 3an

    Hute: vi sa att om hon såg vad det var för kön när hon gjorde undersökningen så fick hon gärna berätta, det var nästan det första hon fick syn på och visade oss

  • Emmagha

    Är det nån mer som känner en massa aktivitet inne i magen? Jag har massor framför allt på eftermiddagen/kvällen! Killar inifrån magen:) bådar inte gott för sömnen vad gäller dygnsrytmen...

  • Moomintrollet

    Förra gången jag frågade så blev BM hemskt barsk o undrade varför vi ville veta så jag sa att det inte va för att vi ville bestämma vilken färg vi skulle måla babyrummet utan mer vilken namnlista vi skulle koncentrera oss på eftersom det blir dubbelt upp o förvirrande med både kille o tjej lista :( ialf för oss e de så....
    Denna gång sa jag bara att vi ville veta vilken lista vi skulle kolla på igen men hon verkade inte så barsk som den andra så behövde inte lägga på så fett med ursäkt för de hela som tur var. 
    Vet inte om de tror att man kommer skada bebisen för att de e fel kön?? hallå man e redan v18 så om man inte e i en olycka eller skadar sig själv i det hela så går det inte o göra tidig abort mera. Tror det e mer en kultur sak från visa andra länder men samtidigt tror jag att när de människorna väl bestämt sig för att bo här så idds de inte bry sig lika mycket som hemma i tex Indien (som ja hört skräck historier om :(   ) 

     Emmagha
    Den lille verkar vilja trycka eller sparka direkt på kanten av moderkakan :( de gör lite ont faktiskt. Den sitter frammåt på höger sida så jag känner inte så ofta när den sparkar dit men om det e som sagt på kanten så gör de ont tyvärr. Känns som nån sticker ett finger in i magen på en och slutar inte köra in den in o in....
    Annars så sparkar den ibland eller kanske den boxas? jag vet ju inte exakt hehehe.... rätt ofta på vänster sida och repeterande som om den gör nån steppdans där inne :P  
    Om den rör på sig när jag lagt mig i sängen så brukar jag komma på mig själv att ligga o le i mörknet....känns lite fånigt men bryr mig inte för de gör mig så glad o det e mysigt. :D 

  • Emmagha

    Moomintrollet: ja det är himla mysigt faktiskt för då känns det så himla häftigt att det faktiskt är någon där inne som växer och för en massa liv:) coolt rent ut sagt...

  • Emmagha

    Idag har vi gjort RUL. Allt gick bra och frågade också om hon kunde berättelse som hon såg vad det ska bli och det gjorde hon:) vi ska också få en pojke! Känns spännande för då blir det en av varje:) men samtidigt lite märkligt att veta. Förra gången tog vi nämligen inte reda på vad det skulle vara så det var en överraskning in i det sista...

  • Fru H H

    Hej. Den här tråden verkar inte vara aktiv längre Synd. Hittade precis hit. Jag väntar bäbis m BF den 31/3. Är 40 år o bor norr om Gbg.

  • Lime

    Hej, jag är 35 år och väntar mitt andra barn 6/3 har sedan tidigare en 4årig dotter. Fru H H är det ditt första barn

  • Fru H H

    Lime nä det e mitt andra men känns nästan som första. Min dotter är 20år. Så det här blir em riktig sladdis .

  • Hute

    Hej ni nya!!
    Vi hänger mest på FB, en sluten, hemlig grupp...blandat folk från hela Sverige som ska ha barn i mars. Men vi är ett par stycken från Göteborg med omnejd.
    Skicka meddelande till mig med era namn så kan jag lägga till er som vänner och sen lägga till er i gruppen, om ni vill förstås =)


  • lillen75

    hejsan har hittat hit jag ska ha mitt 3 barn den 23 mars  har 2 st pojkar o detta blir en pojke med sigs det men vi får se ...jag hänger gärna med på eran tråd ska bli så kul .....kram 

Svar på tråden BF Mars 2013 - Göteborg med omnejd