• Elvira71

    Bebislängtan

    Träffat mitt livs kärlek och nu kan vi tänka oss en liten sladdis :) Han är 46 och jag 41, har kört på utan preventivmedel ett par månader nu och har mycket sex...nån som har erfarenhet av hur lång tid det kan ta... Jag är ivrig och har alltid haft lätt att bli gravid, har 3 stora pojkar sedan tidigare...det här är spännande verkligen :) Nu ett välordnat och tryggt liv som skulle vara s underbart för ett barn att få dela med oss. Min kärlek har ocjkså barn tidigare så kanske det inte bor vara några fysiska problem för oss, möjligtvis åldern....nån med liknande erfarenhet....

  • Svar på tråden Bebislängtan
  • Storakarin
    Hunlan skrev 2013-01-21 23:59:05 följande:
    Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig?

    hur menar du? det beror mest på när ägglossningen inträffade , men jag förstår inte riktigt frågan... =)
  • Hunlan
    Storakarin skrev 2013-01-22 16:00:01 följande:

    hur menar du? det beror mest på när ägglossningen inträffade , men jag förstår inte riktigt frågan... =)
    Vi hade sex i natt. Vi ska kanske har sex i natt också. Jag hade så himla ont på höger sida hela gå dagen + i dag också. Mest bla var den 22 i ägglossnimngskalndern.
    Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag fick dom lätt. jag 42 år. Vi planera ett tredje barn nu. Vi har fösökt sedan Juli-12. har ättit folsyra ganska länge nu. Har haft regelbunden mens. Den har över en gång. har regelbunden kotakt med BM och hon anteckana. Enligt henne så får jag träffa en läkare nu i Juni.13 då har vi ju försökt ett år. Chansen finns ju kvar. Har ju försökt plnaer in min ägglossnig ändå lyckas vi inte. Ska jag hoppa över i natt och tar det i morgon natt eller. vad jag har hört att man ska har sex var tedje dag stämmer detta.   Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig? I ägglossningskalnde så mest det bla var ju den 22.
    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Storakarin
    Hunlan skrev 2013-01-23 22:45:47 följande:
    Vi hade sex i natt. Vi ska kanske har sex i natt också. Jag hade så himla ont på höger sida hela gå dagen + i dag också. Mest bla var den 22 i ägglossnimngskalndern.
    Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag fick dom lätt. jag 42 år. Vi planera ett tredje barn nu. Vi har fösökt sedan Juli-12. har ättit folsyra ganska länge nu. Har haft regelbunden mens. Den har över en gång. har regelbunden kotakt med BM och hon anteckana. Enligt henne så får jag träffa en läkare nu i Juni.13 då har vi ju försökt ett år. Chansen finns ju kvar. Har ju försökt plnaer in min ägglossnig ändå lyckas vi inte. Ska jag hoppa över i natt och tar det i morgon natt eller. vad jag har hört att man ska har sex var tedje dag stämmer detta.   Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig? I ägglossningskalnde så mest det bla var ju den 22.

    jag tror man ska pricka in ägglossningen- eller rättarte sagt precis innan så spermierna hinner simma till ägget precis när det lossar. Så man ska nog ha sex så ofta som det går!
  • Hunlan
    Storakarin skrev 2013-01-23 22:48:41 följande:

    jag tror man ska pricka in ägglossningen- eller rättarte sagt precis innan så spermierna hinner simma till ägget precis när det lossar. Så man ska nog ha sex så ofta som det går!
    Har vi gjort rätt då?

    Vi hade sex i natt. Vi ska kanske har sex i natt också. Jag hade så himla ont på höger sida hela gå dagen + i dag också. Mest bla var den 22 i ägglossnimngskalndern.
    Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag fick dom lätt. jag 42 år. Vi planera ett tredje barn nu. Vi har fösökt sedan Juli-12. har ättit folsyra ganska länge nu. Har haft regelbunden mens. Den har över en gång. har regelbunden kotakt med BM och hon anteckana. Enligt henne så får jag träffa en läkare nu i Juni.13 då har vi ju försökt ett år. Chansen finns ju kvar. Har ju försökt plnaer in min ägglossnig ändå lyckas vi inte. Ska jag hoppa över i natt och tar det i morgon natt eller. vad jag har hört att man ska har sex var tedje dag stämmer detta.   Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig? I ägglossningskalnde så mest det bla var ju den 22.
    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Hunlan
    Elvira71 skrev 2013-01-03 15:01:43 följande:
    Humlan mamma Hr går det för er?
    Vi hade sex i natt. Vi ska kanske har sex i natt också. Jag hade så himla ont på höger sida hela gå dagen + i dag också. Mest bla var den 22 i ägglossnimngskalndern.
    Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag fick dom lätt. jag 42 år. Vi planera ett tredje barn nu. Vi har fösökt sedan Juli-12. har ättit folsyra ganska länge nu. Har haft regelbunden mens. Den har över en gång. har regelbunden kotakt med BM och hon anteckana. Enligt henne så får jag träffa en läkare nu i Juni.13 då har vi ju försökt ett år. Chansen finns ju kvar. Har ju försökt plnaer in min ägglossnig ändå lyckas vi inte. Ska jag hoppa över i natt och tar det i morgon natt eller. vad jag har hört att man ska har sex var tedje dag stämmer detta.   Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig? I ägglossningskalnde så mest det bla var ju den 22.
    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Elvira71

    Svårt att. Veta hur ofta msn ska ha sex, jag tror på ofta o vi kör så :) Har bestämt att släppa ÄL räknande o bars mysa på ett tag, kanske det fäster då...... Blir stressad av att försöka ha koll, blir det så blir deg känns bättre just nu annars blir jag så ledsen när mensen kommer. Hopas på att det blir för dig humlan, jag e lite otålig över min ålder , dryga 41, tänk om det inte funkar längre o vi går o hoppas.....

  • Hunlan

    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.


    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Hunlan
    Elvira71 skrev 2013-01-29 07:33:05 följande:
    Hoppas hoppas men tänker på annat så får vi ae
    Mm.
    ÄL: 19/1 BIM: 5/2
  • Elvira71

    Hållt mig borta ett tag nu men har frtfarande denna längtan som gör att jag pendlar mellan hopp o förtvivlan......nä kanske inte förtvivlan eftersom jag inte längre blir ledsen när mensen kommer..men funrar på om det är för sent för migo bli gravid......41 plus e jag ju o har 3 pojkar som e stora sen tidigare..kanske jag inte behöver fler barn men önskan o längtan e stor......mens 12 feb o haft ägglossning o massa gos sex så nu får vi se...... Det som är skönt är att jag kan fokusera på annat i livet o njuta uan att tänka på bebisfixan hela tiden.....känns bra....hur går det för er andra?

Svar på tråden Bebislängtan