• Turkfästmön

    Någon som vet vart man kan köpa Påfågelduvor?!?

    Jag är intresserad av att köpa 2 stycken Påfågelduvor, men det verkar vara svårt att få tag på såna. Vill gärna få alla tips jag kan få. Jag har redan kollat med olika djuraffärer men ingen har dom.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Någon som vet vart man kan köpa Påfågelduvor?!?
  • Sticka

    När jag googlade på påfågelduvor fick jag upp länkar till flera uppfödare?

  • riboflavin

    Privata uppfödare är nog lättast. Det är knappast en fågel som man hittar i zoobutik ofta. Har sett lite annonser då och då, bland annat på alterantiv.nu, burfåglar.ifokus.se och zoonen.com.

    Om du inte hittar några annonser så är ett tips att själv annonsera efter någon som vill sälja. 


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Turkfästmön
    Sticka skrev 2013-02-08 16:49:19 följande:
    När jag googlade på påfågelduvor fick jag upp länkar till flera uppfödare?
    fick du? Det har inte jag lyckast med

    Kan du länka nån?
  • mrsStatham
    Turkfästmön skrev 2013-02-08 16:52:48 följande:
    fick du? Det har inte jag lyckast med

    Kan du länka nån?
    Vad sökte du på då om du inte lyckades?
    Grejen med sökmotorer är att de söker på det man skriver och inte det man menar.
    Man kan liksom inte googla på "recept lasagne" när man vill få tag på ett gott recept på fiskgryta.
    Bara två saker är oändliga
  • Turkfästmön

    Påfågelduvor uppfödare. Så skrev jag. Vad ska jag skriva för att det ska bli rätt?

  • mrsStatham
    Turkfästmön skrev 2013-02-08 17:10:49 följande:
    Påfågelduvor uppfödare. Så skrev jag. Vad ska jag skriva för att det ska bli rätt?
    Vad fick du för träffar på det då?
    Bara två saker är oändliga
  • Turkfästmön
    mrsStatham skrev 2013-02-08 19:33:56 följande:
    Vad fick du för träffar på det då?
    Bara två saker är oändliga

    Jag fick inga träffar som gjorde att jag fann nån uppfödare. Jag vet inte om jag kanske missade nån.
  • mrsStatham
    Turkfästmön skrev 2013-02-08 21:12:13 följande:

    Jag fick inga träffar som gjorde att jag fann nån uppfödare. Jag vet inte om jag kanske missade nån.
    Hur många gånger försökte du innan du startade tråden och bad andra göra jobbet?
    Bara två saker är oändliga
  • Turkfästmön
    mrsStatham skrev 2013-02-08 21:56:37 följande:
    Hur många gånger försökte du innan du startade tråden och bad andra göra jobbet?
    Men ursäkta :-O

    Vad har man familjeliv till om man inte får fråga om hjälp? Vad har du för rätt att läxa upp folk?! Det är INGEN som tvingat dig till nåt, lär inte trådar som du stör dig på! Var så snäll och lämna min tråd innan du sabbat den, tack!
  • mrsStatham
    Turkfästmön skrev 2013-02-09 11:05:52 följande:
    Men ursäkta :-O

    Vad har man familjeliv till om man inte får fråga om hjälp? Vad har du för rätt att läxa upp folk?! Det är INGEN som tvingat dig till nåt, lär inte trådar som du stör dig på! Var så snäll och lämna min tråd innan du sabbat den, tack!
    Jag har bara försökt hjälpa dig!
    Det är väldigt mycket lättare att klara sig själv än att vara beroende av andra.

    Du svarade inte på vilka träffar du fick på din sökning.
    Jag fick åtminstone 3 träffar på uppfödare, resten var tips på hur man hittar uppfödare.
    Använde samma sökord som du.
    Vilken sökmotor använde du? 
    Bara två saker är oändliga
  • Turkfästmön
    mrsStatham skrev 2013-02-09 11:14:31 följande:
    Jag har bara försökt hjälpa dig!
    Det är väldigt mycket lättare att klara sig själv än att vara beroende av andra.

    Du svarade inte på vilka träffar du fick på din sökning.
    Jag fick åtminstone 3 träffar på uppfödare, resten var tips på hur man hittar uppfödare.
    Använde samma sökord som du.
    Vilken sökmotor använde du? 
    Jag har sökt på massa olika på nätet för att hitta nåt, jag hittade inget. Men jag har i alla fall fått kontakt med en uppfödare i skåne, men söker uppfödare i mellansverige.

  • 8zw

    Beror lite på vilken kvalité du är ute efter. Är det perfekta utställningsexemplar du vill ha finns det en uppfödare i malmö som ibland säljer. Lite mer vanliga exemplar finns det en del som har och dyker upp till salu på t'ex blocket ibland. 
    Den enda uppfödare jag känner till i mellansverige är mig själv. Säljer dock mest svartvita och gråvita för tillfället och inga rena färger.

Svar på tråden Någon som vet vart man kan köpa Påfågelduvor?!?