• Inelg

    Stockholmstjejer som påbörjat/ ska börja utredning och vill följas åt?

    Hej. Vill starta en stockholmstråd med brudar i trakten som vill bubbla tjöta gråta skrika eller bara glädjas över detta med barnverkstaden. Utredning, missfall, IVF, insemination. You name it!!!! Känner mig lite ensam om detta då jag inte har en enda väninna som upplevt samma problem med att bli gravid! Själv har jag kommit och gått här på FL. Gråtit skrikit glädjts åt alla under åren. Fått mkt stöd också från alla härliga. Nu intar jag nästa steg i ledet och har påbörjat utredning. Här är min story: Jag har ännu inte lyckats få något barn sedan vi började oktober 2011. Däremot blev jag gravid april -12 som slutade i missfall v6 och gravid i juni -12 som slutade i ett MA v10. Efter det har det bara tuggat på månad efter månad utan resultat. Vi har påbörjat en missfalls/vanlig utredning för en månad sedan där både jag jag min sambo "passed the test". Båda friska. Har provat naturläkemdlen; Apiforce/Rosenrot som funkade eftersom jag blev gravid båda ggr april och juni, men då jag fick missfall så jag blev rädd att det skulle vara orsakats av naturpreparaten. Så jag provade dom aldrig mer men har sedan eller inte blivit gravid efter det igen. Det har nu gått ytterligare 9 månader av försök. Nästa steg enl i vår utredning är "insemination" och remiss är skickad för IVF. Känns skönt ändå. Inspirerad av några andra trådar har jag nu i hemmets lugna vrå provat inseminera mig själv med min sambos spermier för att "tjuvstarta"! Alla sätt är bra förutom dom dåliga. ;) Det är skönt att få prata av sig lite och kanske få lite tips. Berätta din historia.

  • Svar på tråden Stockholmstjejer som påbörjat/ ska börja utredning och vill följas åt?
  • Madelaiine

    Vi har varit på kliniken idag, så nu har jag inga ägg kvar. Har haft lite ont till och från och blödigt lite. Men vi fick ut sju stycken ägg. Så nu hoppas vi innerligt att något blir befruktat. Vi ska sätta tillbaka ett embryo på onsdag kl. 13.00 om allt går som det ska. och imorgon ska jag börja med lutinus i 19 dagar, det är en tablett man kör upp vaginalt tre gånger per dag för att göra miljön så bra som möjligt för embryot att växa. Så håll tummarna att något ägg befruktas och vi har ett fint embryo att sätta in på onsdag.

  • Madelaiine

    Tack så jätte mycket :) Jag har nu fått tillbaka ett fint litet embryo och hoppas innerligt att det ska vilja stanna kvar :) vi fick tre embryon som hade delat sig som de skulle så de andra två är kvar i labbet och delar de sig som de ska till dag fem så fryser dom ner dom. Vi har testdag den 25/5 Men vågar inte hoppas för mycket för av alla negativa test har jag blivit så sjuuuukt ledsen och orkar inte med den besvikelsen igen.


    Sara84 skrev 2014-05-07 15:59:42 följande:
    Håller tummarna för er Madelaiine! Hur gick insättningen idag?  

  • Inelg
    Madelaiine skrev 2014-05-07 20:56:41 följande:
    Vilken ruvardag testade du positivt på? :)
    Vad glad jag blir Madeleine :)
    Har flyttat och hållt på så har inte vart inne här..
    Läst lite nu.. Det är ju underbart! Grattis till att du fick små embryon, det är ju inte alla som får :)
    Jag fick 4 ägg men bara 2 var dugliga.. Så en till mig och en till frysen blev det.

    Hur blev det med dina ägg nu då? Hur många till frys?

    Jag testade pos redan på ruvardag 8.. Jag var så nyfiken och kunde inte hålla mig haha. Sen blev de bara starkare och starkare..


  • Madelaiine

    Har inte fått hem papper på hur många det blev till frysen än :) så får se. Men hoppas på nåt iaf :) idag har vi två veckor kvar till testdagen. Får se om jag vågar ge mig på att tjuvtesta innan. Vilket IVF försök lyckades ni på?


    Inelg skrev 2014-05-11 17:29:45 följande:
    Vad glad jag blir Madeleine :)

    Har flyttat och hållt på så har inte vart inne här..

    Läst lite nu.. Det är ju underbart! Grattis till att du fick små embryon, det är ju inte alla som får :)

    Jag fick 4 ägg men bara 2 var dugliga.. Så en till mig och en till frysen blev det.

    Hur blev det med dina ägg nu då? Hur många till frys?

    Jag testade pos redan på ruvardag 8.. Jag var så nyfiken och kunde inte hålla mig haha. Sen blev de bara starkare och starkare..

  • Inelg
    Madelaiine skrev 2014-05-11 22:34:44 följande:
    Har inte fått hem papper på hur många det blev till frysen än :) så får se. Men hoppas på nåt iaf :) idag har vi två veckor kvar till testdagen. Får se om jag vågar ge mig på att tjuvtesta innan. Vilket IVF försök lyckades ni på?


    Hej igen, nu måste du ju börjat testa!! Hur har det gått??
    Vi lyckades på 1a IVF försöket som tur var. Vi hade tuuuuur!
  • Madelaiine

    Stort grattis till er :) vi behövde som tur är aldrig börja testa då mensen kom redan igår. Så vi hade inte lika mycket tur inte. Vad tog du för preparat? :) hade ni nån förklaring till barnlösheten?


    Inelg skrev 2014-05-20 18:58:47 följande:
    Hej igen, nu måste du ju börjat testa!! Hur har det gått?? Vi lyckades på 1a IVF försöket som tur var. Vi hade tuuuuur!

  • Inelg
    Madelaiine skrev 2014-05-20 20:38:13 följande:
    Stort grattis till er :) vi behövde som tur är aldrig börja testa då mensen kom redan igår. Så vi hade inte lika mycket tur inte. Vad tog du för preparat? :) hade ni nån förklaring till barnlösheten?
    Vi fick aldrig någon förklaring till varför det aldrig gick. Allt såg bra ut så vi antar att det bara var naturens gång helt enkelt.

    Gonal F och Olgalutran, ÄL sprutan hette Otrivelle

    Hur går det nu då?

  • Madelaiine
    Inelg skrev 2014-06-12 19:46:56 följande:
    Vi fick aldrig någon förklaring till varför det aldrig gick. Allt såg bra ut så vi antar att det bara var naturens gång helt enkelt. Gonal F och Olgalutran, ÄL sprutan hette Otrivelle Hur går det nu då?

    Okej, precis som oss då. Nu är det sommaruppehåll och jag tränar tre-fyra gånger i veckan nu och försöker gå ner i vikt :) så laddar inför nästa försök i augusti. Nu väntar jag på mensen som ska komma idag. Sen är det nästa månad bara och sen i augusti får vi äntligen sätta igång igen :) hoppas innerligt det ska gå bra då.
  • längtar14

    Jag har återhämtat mig från missfallet den 11 maj och väntar på att mensen ska komma igång igen. Hade hoppats på att hinna med ett försök nu i juni innan dom har sommarstängt, men det verkar inte kroppen gå med på

    Så nu får vi vänta till augusti...

  • varningsljus

    Hejhej

    Hittade denna tråd och jag och min ssssmbo har precis börjat fertilitetsutredning. Finns det några aom fortfarande följer denna tråd?

Svar på tråden Stockholmstjejer som påbörjat/ ska börja utredning och vill följas åt?