• Fröken78

    Gravida efter IVF april 2013

    Tänkte att jag bygger vidare på tråden IVF April 2013
    Här kan vi diskutera krämpor, symptom, lyckokänslor och annat som rör vår graviditet efter IVF.
    Häng på!

  • Svar på tråden Gravida efter IVF april 2013
  • langtarefterbarn78

    Vill bara förtydliga att min kommentar på facebook var värst och dummast och ni har all anledning till att ta Meras och Lucys parti. Det gör jag också. Nu hatar jag mig själv för min kränkning mot er och era barn.

  • Stella 78

    Längtarefterbarn78; vad tråkigt att du mår så dåligt! Hoppas det vänder snart!

    Hoppas du orkar komma tillbaka till gruppen senare. Man måste ju inte skriva på alla inlägg om man inte har något att tillföra eller inte orkar. Jag själv är verkligen periodare i mina kommentarer både här och på Facebook och jag tror inte att någon tar illa upp för att jag inte ger kommentarer på alla inlägg.

  • langtarefterbarn78
    Stella 78 skrev 2014-04-21 20:07:54 följande:
    Längtarefterbarn78; vad tråkigt att du mår så dåligt! Hoppas det vänder snart! Hoppas du orkar komma tillbaka till gruppen senare. Man måste ju inte skriva på alla inlägg om man inte har något att tillföra eller inte orkar. Jag själv är verkligen periodare i mina kommentarer både här och på Facebook och jag tror inte att någon tar illa upp för att jag inte ger kommentarer på alla inlägg.

    Tack Stella! Jag ska ringa bvc idag eller kontaktpersonen jag fick på ds för att ev kunna påskynda remissen. Du har helt rätt i att man inte behöver kommentera allt. Jag mår faktiskt redan lite bättre. Min sambo och jag har det bättre också, vi pratar mer. Så på det stora hela är vägen utstakad för att vår familj funkar ihop. Känns tryggt med en familj. Mina föräldrar valde med all rätt att skilja sig och vi kommer inte heller hålla ihop till vilket pris som helst. Men vi är inte dem och de är inte vi. Nu har vi A som förgyller vår vardag men också gör den svårare. Det går inte att i all evighet att va tacksam över ivfen. Tillslut bråkar vi också om blöjor, vem som ska handla, städa, ta honom när han gråter etc. Små problem, men ibland förstoras saker och ting upp. Är dock så glad att vi faktiskt mött fantastiska människor inom vården. De är värda en medalj för sin insats. Hur mår du Stella och din familj?
  • Malaika

    Ja att skaffa barn är verkligen en stor prövning för förhållandet! Såklart att man är tacksam för Ivf/barn och allt men ibland har man god lust att kasta ut gubbfan man lever med ;P mycket förstoras upp i onödan när man är trött och sliten jag vet själv att jag kan vara onödigt otrevlig men det börjar bli mycket bättre som tur är :)
    Hoppas du får rätt hjälp och någon att prata med längtar! Och jag håller med man måste absolut inte kommentera på precis allt :)

  • langtarefterbarn78

    Tack Mailaka. Ibland tycker jag att bästa tiden på dygnet är på morgonen när han går till jobbet. Men framåt em/kväll längtar jag efter honom igen men jobbigt om han kommer hem och är sur och irriterad. Men sedan vi snackade med bm på ds har han skärpt sig (jag pratade om tiden efter förlossningen och en jobbig tid av min barn/ungdom) och jag blivit ett monster i fredags hotade jag med att flytta till skåne till mammi och skriva in mig på en bvc där. Sen drog vi till svärföräldrarna. Låååångfredan.

  • Stella 78

    Längtarefterbarn78; hoppas du får den hjälp du behöver via BVC eller via din kontaktperson. Verkar som du har svårt att sova med tanke på dina sena inlägg. Hoppas du får bukt med det för svårt att fungera ordentligt med sömnbrist. Nog att man har det konstant med en bebis men kan man inte sova på natten när bebis väl sover så blir det ohållbart. Hoppas din sambo kan avlasta dig lite.

    Vi har det bra i familjen. Dock har båda barnen varit förkylda över påsk och Lilleman hade feber i söndags och igår. Men idag var han sig själv igen om än väldigt snorig och rosslig.

    I natt drömde jag att vi skulle separera och jag ville verkligen inte det trots att jag var med i beslutet. Blev superledsen när jag insåg att vi inte skulle vara en familj längre, inte ha vardagen ihop och inte träffa mannen och barnen varje dag! Så när jag vaknade fick jag stiga upp innan mannen åkte till jobbet (han ska på jobbresa och kommer hem imorgon kväll) och säkerställde att det bara var en dröm. Han blev lite orolig och frågade om det var något jag ville men blev lugn när jag sa att jag fick panik bara jag tänkte på det och jag kände mig ledsen efter drömmen lite nyttigt att ha sådana starka drömmar ibland för att inse hur himla bra man faktiskt har det

  • Malaika

    Ja det där med drömmar alltså!! Jag drömmer jätte ofta att sambon dumpat mig och inte vill ha nåt med oss att göra längre :( är så glad när jag vaknar och det inte är sant! Lite jobbigt att drömma om det nästan varje natt bara.

    Lilla A är sjuk, hostar och är snuvig. Vi var hos doktorn igår och fick utskrivet bricanyl så jag hoppas han blir bättre snart. Tycker så synd om honom han är så täppt i näsan och rosslig i halsen så det är kämpigt att sova och äta för honom :(

  • Mera76

    Malaika hoppas han snabbt blir bättre nu när ni fått hjälp med förkylningen, det är oroligt när de inte kan andas riktigt pga det! Ayla har blivit snorig med, men det är en lättare variant. Vi har en sån där snorsug som vi suger bort det med o det har hittills räckt.

  • langtarefterbarn78
    Stella 78 skrev 2014-04-22 09:35:49 följande:
    Längtarefterbarn78; hoppas du får den hjälp du behöver via BVC eller via din kontaktperson. Verkar som du har svårt att sova med tanke på dina sena inlägg. Hoppas du får bukt med det för svårt att fungera ordentligt med sömnbrist. Nog att man har det konstant med en bebis men kan man inte sova på natten när bebis väl sover så blir det ohållbart. Hoppas din sambo kan avlasta dig lite. Vi har det bra i familjen. Dock har båda barnen varit förkylda över påsk och Lilleman hade feber i söndags och igår. Men idag var han sig själv igen om än väldigt snorig och rosslig. I natt drömde jag att vi skulle separera och jag ville verkligen inte det trots att jag var med i beslutet. Blev superledsen när jag insåg att vi inte skulle vara en familj längre, inte ha vardagen ihop och inte träffa mannen och barnen varje dag! Så när jag vaknade fick jag stiga upp innan mannen åkte till jobbet (han ska på jobbresa och kommer hem imorgon kväll) och säkerställde att det bara var en dröm. Han blev lite orolig och frågade om det var något jag ville men blev lugn när jag sa att jag fick panik bara jag tänkte på det och jag kände mig ledsen efter drömmen lite nyttigt att ha sådana starka drömmar ibland för att inse hur himla bra man faktiskt har det

    Har tyvärr inte fått tag i ngn. Sambon avlastar mig när han hinner o orkar. Jag tar alla nätter pga att jag får overload i brösten o vaknar själv. Ja sömnen är sönderhackad men vi funkar iaf. A är snäll. Hemsk mardröm. Jag drömmer alltid samma mardröm, sedan vaknar jag av att jag har andnöd, ngt fastnar i halsen i drömmen men den känns lika sann varje dag. Vården idag prioriterar med all rätt akuta fall o jag orkar inte ligga på för mkt. Tiden o orken går till A.
  • Malaika

    Ja sån där nässug är otroligt bra! Den går varm här hemma nu! Trist att han är sjuk när det är så fint ute nu men det blir massa mys och gos inne istället. Hur mår ayla annars efter gårdagen?

    Ja det tar på krafterna att inte sova hela nätter längtar! Man hinner liksom aldrig riktigt ta igen sig. Usch vad läskigt med andnöd mitt i natten :(

  • Mera76

    Ayla är som vanligt idag, men har typ ätit heeela natten! Det gick ju 8 timmar till hon fick mat igår så antar att hon behövt ta igen den missade tiden....idag ska vi ändå ta det lugnt o bara va hemma o vila!

Svar på tråden Gravida efter IVF april 2013