• Anonym (ej mamma)

    Jag vill inte vara hennes mamma!!!

    Jag kan inte fatta varför man inte kan bli lämnad ifred. Jag fick ett barn för 20 år sedan och gav bort henne i adoption, det var ett privatadoption och nu har hon tagit kontakt med mig. Men jag vill inte ha någonting med henne att göra. När vi gjorde upp om adoptionen så lovade de att barnet inte skulle få veta vem jag är. Paret som fick henne var bekanta till oss och de lovade att allt skulle stanna mellan oss. Jag vill inte ha någonting med henne och göra. Jag kan inte fatta hur adoptiv föräldrarna svek mig och de höll inte det vad de lovade. Kan inte fatta hur fyntade adoptivföräldrarna är. Jag är så arg och besviken!!!

  • Svar på tråden Jag vill inte vara hennes mamma!!!
  • Anonym (hoppas)

    Hoppas att det här är en trolltråd, för både din och flickans skull.
    Klart att hon söker sitt ursprung men både du och hon borde förskonas från att röra i det här.
    Vet adoptivföräldrarna om att hon kom till genom att din far förgrep sig på dig? 

  • Anonym (ej mamma)
    Anonym (hoppas) skrev 2013-06-06 13:12:50 följande:
    Hoppas att det här är en trolltråd, för både din och flickans skull.
    Klart att hon söker sitt ursprung men både du och hon borde förskonas från att röra i det här.
    Vet adoptivföräldrarna om att hon kom till genom att din far förgrep sig på dig? 
    Jo, adoptiv föräldrarna visste hur hon har blivit till.
  • Sadie
    Rockelina skrev 2013-05-24 22:23:09 följande:
    Du är vuxen nu och beter dig som ett egoistiskt barn om du inte kan bemöta din bortadopterade dotter med respekt.
     
    Det är nog lätt att säga så utan att ha varit med om det. Jag har arbetat med män som förgripit sig på sina barn och i några fall gjort dem gravida både en och flera gånger. Det måste vara helt fruktansvärt att som barn behöva gå igenom det och även om det självklart hade varit det bästa för det bortadopterade barnet så är det inte alls säkert att det över huvud taget GÅR att se bortom sin egen svåra situation i det läget.
  • Anonym (ej mamma)
    Jonas2346 skrev 2013-05-24 11:38:46 följande:

    Jag är adopterad :)


    Jag förstår inte vad det har att göra med det.
  • Anonym (ej mamma)

    Jag har läst igenom inläggen och det är lätt att säga vad jag ska göra och hur jag ska känna när ni inte vet vad jag har gått igenom. Det låter som om jag har fått ett litet sår och nu ska det ha läkt, men det har det inte. Ja jag är ego, men jag tycker att jag har rätt att vara det också. Jag tänker inte ta ner mig psykiskt igen bara för att mitt adopterade dotter har frågor.

  • stresss

    Men "barnet" är 20! Hon har rätt att veta hela smärtsamma sanningen om hon nu vill söka reda på sitt ursprung. Och hon är inget barn längre, hon är förmodligen starkare än Ts.

    I och för sig tycker jag att du kan träffa henne en gång och berätta. Ni behöver inte ha vidare kontakt, men det kan hjälpa bägge att gå vidare. Ett alternativ är att skriva ett brev.

  • Anonym (ej mamma)
    stresss skrev 2013-06-08 23:22:55 följande:
    Men "barnet" är 20! Hon har rätt att veta hela smärtsamma sanningen om hon nu vill söka reda på sitt ursprung. Och hon är inget barn längre, hon är förmodligen starkare än Ts.
    I och för sig tycker jag att du kan träffa henne en gång och berätta. Ni behöver inte ha vidare kontakt, men det kan hjälpa bägge att gå vidare. Ett alternativ är att skriva ett brev.
    Jag förstår inte varför, hennes adoptiv föräldrar kan berätta det hon vill veta. De vet vad som har hänt och de vet vem mina föräldrar är. Om hon har frågor kan hon fråga dem och inte mig.
  • Anonym (-+*)

    Men herregud! Kan INGEN förstå  TS? Hon har fått barn på västa tänkbara sätt, hon har adopterat bort barnet och försökt läka. Självklart är det ingen liten grej att bli kontaktad av barnet! Att SE avkomman kommer inte göra det lättare för någon.

    Adoptivföräldrarna kan själva berätta om hur hon kom till och varför hennes biologiska mamma inte vill träffas. Dom sitter inne med den här informationen. Jag tycker det är otroligt respektlöst av föräldrarna att låta barnet kontakta TS.

    Nej TS, känn ingen skuld! Det är och har aldrig varit ditt fel. Dessutom är det inte ditt barn längre, du har adopterat bort det. Därmed inte din ansvarighet att förklara dennes ursprung, det kan föräldrarna göra!

    *kram* 

  • stresss
    Anonym (ej mamma) skrev 2013-06-08 23:27:26 följande:
    Jag förstår inte varför, hennes adoptiv föräldrar kan berätta det hon vill veta. De vet vad som har hänt och de vet vem mina föräldrar är. Om hon har frågor kan hon fråga dem och inte mig.



    Det borde dom göra. De är ju dom som är föräldrar.

    Men hon kanske vill se dig och prata med dig. Du måste inte träffa henne, men det kanske är bra för bägge att få det gjort.

    Men du måste inte.
  • Anonym (anna)
    Anonym (-+*) skrev 2013-06-08 23:29:16 följande:
    Men herregud! Kan INGEN förstå  TS? Hon har fått barn på västa tänkbara sätt, hon har adopterat bort barnet och försökt läka. Självklart är det ingen liten grej att bli kontaktad av barnet! Att SE avkomman kommer inte göra det lättare för någon.

    Adoptivföräldrarna kan själva berätta om hur hon kom till och varför hennes biologiska mamma inte vill träffas. Dom sitter inne med den här informationen. Jag tycker det är otroligt respektlöst av föräldrarna att låta barnet kontakta TS.

    Nej TS, känn ingen skuld! Det är och har aldrig varit ditt fel. Dessutom är det inte ditt barn längre, du har adopterat bort det. Därmed inte din ansvarighet att förklara dennes ursprung, det kan föräldrarna göra!

    *kram* 
  • Barn av skuld

    Hej! Jag är själv adopterad och fick reda på att jag blev till genom en våldtäkt när jag kontaktade min biologiska mamma. Jag förstår att du var ett offer för det som din pappa utsatte dig för och att det väcker hemska känslor av skuld hos dig men jag tycker inte att det ger dig rätten att överföra dessa känslor av skuld på din biologiska dotter. Det är varken hennes, eller ditt fel att hon blev till. Att hon kontaktar dig visar på att hon har ett behov av att veta mer om sitt ursprung, vilket de flesta adopterade har. Din bioglogiska dotter har förmodligen tagit mycket mod till sig för att våga kontakta dig med en rädsla för att bli avvisad en andra gång. Du står i all rätt att säga att du inte orkar ha någon kontakt men om du gör det så gör det varsamt och utan att lägga över skuld på henne. Du vet säkert av egen erfarenhet att barn alltid älskar sina föräldrar och förlåter dem gång på gång - oavsett hur fel de handlat. Detta gör oss också mer sårbara, du i relation till din pappa och hon i relation till dig som din biologiska dotter. Mitt råd till dig är därför att kontakta en psykolog och diskutera hur du ska hantera känslorna som nu gjort sig påminda för att du sedan, när du orkar, ska kunna möta din biologiska dotter utan skuld och skamkänslor förklara för henne varför du vill eller inte vill att ni har kontakt. Om du bara orkar bearbeta ditt trauma lite till, lovar jag att det kommer kunna komma något gott ur det här. Kram

  • Anonym (Mamman)

    Om man sätter ett barn till världen är man skyldig att åtminstone finnas där när barnet vill få info om sin historia. Allt annat är skitdåligt och oansvarigt av de biologiska föräldrarna, oavsett historien. Barnet har rättigheter!!! 

Svar på tråden Jag vill inte vara hennes mamma!!!