• Anzz

    Tvillingar bf feb 2014 - Någon som vill följas åt?

    Hejsan!!
    Jag har för en vecka sedan fått veta att vi har 2 pyren i magen med hjälp av IVF. Chockad men oxå överlycklig.
    Skulle vara roligt om vi ä ett gäng som följs åt på livets mest spännande resa.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-08 12:27
    Bf-lista finns nu på denna länken:
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m70711145.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-11 17:34
    Nu finns även en FB för oss som väntar tvillingar 2014! "Tvillingar 2014"
    Om du är vill vara med så kan du skicka ett meddelande med din mailadress till sofiutane så får du en inbjudan!
  • Svar på tråden Tvillingar bf feb 2014 - Någon som vill följas åt?
  • Rue

    Grattis till bebisarna, hoppas ni alla mår bra!


    ❤️Sigge och Alvar 140131❤️
  • Fröken Bus

    Oj vad spännande att läsa om er som fått era barn nu! Grattis! Jag har BF 18/3 men tror ju att de kommer titta ut lite tidigare än så. I vilken vecka kom era och vad väger de? Mina vägde 1,8 kg och 2 kg för 1,5 vecka sedan. Är trött nu. Börjar sjukskrivning 100 % på månd. Det här är våra första barn och det känns overkligt att vi snart kommer vara en familj. Kämpade i 7 år med många bakslag innan. Kram till alla, Fröken Bus

  • Rue

    Mina kom i v 36+4. Ettan var 48cm lång och vägde 2734g och tvåan var 47cm lång och vägde 2532g. Ca 100g mindre var än tul visade så väldigt nära ändå. Räknas dom sena premarurer med en dag. Vi har hela tiden fått höra att de är tvåäggs men efter fl misstänkte dom ist att det är enäggsgrabbar.


    ❤️Väntar tvillingarpojkar feb 2014❤️
  • Fröken Bus

    Tack för svar! Jag är ju i v 34 nu 33+5. Börjar känna mig rätt sliten, men vill gärna att de stannar i magen några veckor till. Låter lite läskigt med tumult och urakut snitt, men det viktigaste är ju att allt går bra! Man är ju verkligen i händerna på andra och måste lita på att de gör sitt bästa. Ska du försöka amma? Funkar det? Hur är det att vara opererad och samtidigt försöka ta hand om barnen? Oj, vilken vändning - kanske enäggs?! Tycker ni att de är väldigt lika? Hörde på Svenska Tvillingklubbens föräldrautbildning i torsdags att många kollar sina tvillingar med DNA-test. Lycka till med familjelivet!

  • Rue

    Vi tycker inte dom är lika alls men sköterskorna tycker det😄. Jag vill gärna amma men än har inte mjölken runnit till. De får övningssuga lite, sen får de ersättning, därefter pumpar jag för att försöka få igång det fort och de små dropparna råmjölk som kommer får grabbarna-så det tar ett tag. Igår kunde jag inte ens resa mig själv, idag har jag kunnat släpa mig till duschen. Förlorade visst en del blod säger sköterskan men vet inte hur mkt-har lite kasst järnvärde och blir yr när jag reser mig. Och det gör ont. Så utan min sambo vet jag inte hur jag hade kunnat ta hand om pojkarna just nu. Han lyfter dom till mig, byter blöjor, ger ersättning etc. Hos mig myser dom mest el försöker amma. Det var jätteläskigt med ur-akut snitt och jag fick riktig panik innan jag sövdes men min sambo som stod utanför en glasvägg under operationen tills barnen kom sa att alla vart sjukt proffsiga och att han haft fullt förtroende för dom hela tiden-både vad gällde mig och barnen. Ska få prata igenom allt med vår sköterska dom var med på operation imon och det blir nog bra för mig iaf. Men i slutändan gick ju allt bra och jag känner mig som världens lyckligaste när jag tittar på mina två fina!❤️❤️❤️


    ❤️Sigge och Alvar 140131❤️
  • jfc81

    Min "lilla" tvilling har legat som tv1, med huvet neråt hela tiden. Men nu när vi var på UL i v 37 förra veckan har den stora buffliga rackarn puttat upp den lille och lagt sig som tv1, i säte! Nån som vet om det går att trycka ner den som ligger rätt igen? Tycker inte det verkar som att nån ligger fixerad än.

  • Rue

    Det gååååår ju men är nog inte så stor chans att de byter plats som etta igen. Men säte går det me, så låg mina så jag fick dom med snitt.


    ❤️Mamma till tvillingpojkar 140131❤️
  • jfc81

    Jo, det är ju inte mkt å göra åt, men jag skulle ju verkligen vilja föda naturligt. Känner mig lite snuvad på upplevelsen...

  • Fröken Bus

    Hej! Nu är våra tvillingpojkar här, lite tidigt ( 35+5) men mår bra. De var beräknade 18/3, men kom i söndags 16/2. Jag fick hastigt havandeskapsförgiftning och blev bara sämre. Det blev då akut snitt, omtumlande, men det gick bra. Är kvar på BB då mitt blodtryck fortfarande är högt. Det känns fantastiskt att vara förälder, förälskelsen är total! Hoppas att ni andra mår bra! Fröken Bus

  • Rue

    Grattis Fröken bus! Det är ju inte så tidigt ändå. Fick också akutsnitt- sövdes- och även om allt gick bra tror jag att jag lättare tagit till mig hela situationen om jag iaf fått vara vaken. Men- det viktigaste är ju att bebisarna mår bra!


    ❤️Mamma till tvillingpojkar 140131❤️
  • majken30

    Hej! Jag var med i denna tråd i början och vill bara berätta i korthet hur vår resa till föräldrarskap tog en aningen annorlunda väg än vi trott. 

    Våra älskade tvillingar föddes redan i v 25+6. 8 november. Varför de kom så tidigt vet ingen, men det har varit en berg och dalbana, mycket oro, många känslosamma vakna nätter men framförallt mycket stolthet och kärlek. I början var det svårt att förstå vad som hänt, svårt att ta in hur våra älsklingar kunde vara så små. De ville kämpa från första andetaget och visade snabbt att dom var starka. Det gjorde oss starka och vi har kämpat varje dag hela familjen. 

    Så i dag har vi här hemma två friska fullgångna bebisar (BF 14/2). En flicka och en pojke. Våra mirakel!! Vi är så tacksamma för att dom orkade vara starka när vi inte trodde att det var möjligt. Så till er där ute som väntar bebisar vill vi ge hopp om att en tidig förlossning kan sluta bra, även fast det är en lång väg så an det till och med bli fantastiskt bra!!! Jag har till och med ammat/pumpat hela tiden och våra barn växer nästan lika bra som i magen. Magiska ungar är vad vi fåttHjärta


    Grattis till alla nya bebisar, så häftigt att vi alla är tvillingmammor nu!!

  • Rue

    Majken30- vilken start de och ni fick! Så skönt att det gick bra. Min kompis har tvillingar födda i v 24+5 och vägde va 600g var- idag är de som vilka 6 åringar som helst😄


    ❤️Mamma till tvillingpojkar 140131❤️
  • Blivandetvillingmamma
    majken30 skrev 2014-02-25 17:40:24 följande:

    Hej! Jag var med i denna tråd i början och vill bara berätta i korthet hur vår resa till föräldrarskap tog en aningen annorlunda väg än vi trott. 

    Våra älskade tvillingar föddes redan i v 25+6. 8 november. Varför de kom så tidigt vet ingen, men det har varit en berg och dalbana, mycket oro, många känslosamma vakna nätter men framförallt mycket stolthet och kärlek. I början var det svårt att förstå vad som hänt, svårt att ta in hur våra älsklingar kunde vara så små. De ville kämpa från första andetaget och visade snabbt att dom var starka. Det gjorde oss starka och vi har kämpat varje dag hela familjen. 

    Så i dag har vi här hemma två friska fullgångna bebisar (BF 14/2). En flicka och en pojke. Våra mirakel!! Vi är så tacksamma för att dom orkade vara starka när vi inte trodde att det var möjligt. Så till er där ute som väntar bebisar vill vi ge hopp om att en tidig förlossning kan sluta bra, även fast det är en lång väg så an det till och med bli fantastiskt bra!!! Jag har till och med ammat/pumpat hela tiden och våra barn växer nästan lika bra som i magen. Magiska ungar är vad vi fåttHjärta


    Grattis till alla nya bebisar, så häftigt att vi alla är tvillingmammor nu!!


    Stort grattis! Skönt att dom mår bra! Hade oxå bf 14feb;) vad heter dom små?:)
  • majken30
    Blivandetvillingmamma skrev 2014-02-25 19:13:41 följande:
    Stort grattis! Skönt att dom mår bra! Hade oxå bf 14feb;) vad heter dom små?:)

    Tack!! Liv och Carl, vad heter era små finingar? 


    :)

  • Cazza

    Hej! Har varit å tjuvläst lite i er grupp då jag nu fått veta att jag har två i magen och undrar hur f-n det ska gå;) vi har två tjejer på 5 år o 3 år sen innan.

    - ngn annan som har fler barn innan tvillingarna?

    - hur gick förlossningen? Vilken vecka föddes de i?

    - är graviditeten asajobbig? Hur mkt gick ni upp?

    - är det vanligt att ett av barnen dör i graviditeten?

    - rekommenderar ni ngn vagn?

    Hoppas ni kan svara lite

  • Blivandetvillingmamma
    Cazza skrev 2014-03-22 12:39:08 följande:

    Hej! Har varit å tjuvläst lite i er grupp då jag nu fått veta att jag har två i magen och undrar hur f-n det ska gå;) vi har två tjejer på 5 år o 3 år sen innan.

    - ngn annan som har fler barn innan tvillingarna?

    - hur gick förlossningen? Vilken vecka föddes de i?

    - är graviditeten asajobbig? Hur mkt gick ni upp?

    - är det vanligt att ett av barnen dör i graviditeten?

    - rekommenderar ni ngn vagn?

    Hoppas ni kan svara lite


    Hej å grattis!

    Jag har inga barn sen innan.

    Födde mina pojkar i v38+0 med igångsättning. Här får man bara gå max 38 v med enäggs. Dom föddes vaginalt å de gick jättebra utan komplikationer. Bara 7min mellan dom. Jag gick upp 14 kg.

    Hade en väldigt bra graviditet, lite tungt i slutet bara;)

    Vet inte om de e vanligt att ett av barnen dör men de tror jag inte.

    Vi köpte en bugaboo donkey twin som är hur bra som helst! Kan rekommendera att köpa en adapter för bilstolarna oxå så de bara e å klicka i chassit.

    Hoppas ja har svarat på alla dina frågor;)
  • Cazza

    Hej å tack för svar! Låter ju hemskt lugnande att man kanske inte behöver gå upp 50 kg och snittas! Vill gärna föda med min vagina!;)

    Kollade in din vagn men känner spontant att jag vill ha ngn med mjukliftar som läggs i den vanliga sitsen. Det har varit bra till mina enkelbarn!;) kan man få det till den vagnen tro?

    Vill gärna ha fler svar!

  • FruMR

    Hej allihopa o grattis till era twins! Jag fick två flickor den 28 mars. Hur gör ni med amningen? Jag har pumpat ut o gett på flaska ett par mål om dagen och resten ersättning. Vet inte riktigt hur jag känner för det med amning, hinner man med? Det gör ju ont också men går det över eller vänjer man sig? Hade varit kul att höra från er som nyss varit med om dessa upplevelser!!
    Tack på förhand!

  • Iafiabandit

    Jag ammar fortfarande (pojkarna är snart 4 mån) och har en fyraåring som inte gårpå dagis ( är hemmafru) . Amningen tar väldigt mycket tid men min man är hemma första halvåret annars skulle jag aldrig hunnit ge storebror det han behöver. Gör som det känns bäst för dig! Med stora grabben trasslade amningen och jag ångrar att jag inte gav upp tidigare så slit inte ihjäl dig om det inte funkar

Svar på tråden Tvillingar bf feb 2014 - Någon som vill följas åt?