• FeliciaA2

    Kan man få bort alla bäbisar här?

    Kan man få bort alla bäbisar här? Nu menar jag inte de sidor som man kan besöka som handlar om graviditet och småbarnsår. Nej jag syftar på de som poppar upp mitt i ansiktet på mig stup i kvarten - dvs annonser. Inte bara en gång per dag utan varje gång jag återvänder till detta ställe, I högerkanten syns d eständigt.

    Alla är inte gravida eller ens i fertil ålder - alla är inte rätt målgrupp här. Om jag haft upprepade missfall (som jag en gång hade) så hade jag kanske till och med tagit mig illa vid.  Nu är det mest irriterande då mina barn är stora och inga barnbarn är på gång på länge.

    Ett babyfilter tack! Går det att fixa?

  • Svar på tråden Kan man få bort alla bäbisar här?
  • Lowika

    Den här sajten är gratis av en enkel anledning; reklam.

    Majoriteten här ÄR småbarnsföräldrar.

    -> reklamen är anpassad för besökarna.

    Skulle inte tro att en sportbilsleverantör skulle se mycket anledning att annonsera här. Eller annat "icke-barnrelaterat".

  • FeliciaA2

    Vad jag är ute efter är att få säga "nej tack" till viss reklam. Det funkar ju (med begränsad framgång) på Facebook. Allt i högerkolumnen där kan du kryssa bort och slippa se. Det mitt i feedern är det värre med. 

  • Lowika

    Facebook är lite större och har lite större resurser till sånt... kanske? Tror inte man skulle vilja ha tomma reklamytor bara för att användaren är över 50 osv... Det är trots allt en FAMILJE-sajt, vilket de flesta tolkar som BARN.

  • lövet2

    Adblock tar bort i stort sett allt. Jag har inget på höger sida och inget i mitten här.

  • FeliciaA2
    lövet2 skrev 2013-09-19 08:49:00 följande:

    Adblock tar bort i stort sett allt. Jag har inget på höger sida och inget i mitten här.


    Tack! :)
Svar på tråden Kan man få bort alla bäbisar här?