• Kofot

    Hur luktar det hemma hos dig?

    Jag stötte på en tråd som handlar om hur det luktar "hemma".
    Nyfiken som jag är började jag genast att spåna kring hur det luktar hemma hos folk.

    Hur luktar det hos dig?
    Vad är "hemmadoft" för dig

  • Svar på tråden Hur luktar det hemma hos dig?
  • Kofot
    Balans skrev 2013-10-29 09:50:46 följande:
    Nystädat med grönsåpa doft
    Mmmmm såpa. Jag älskar den doften.
  • Petrol

    Rökelse, jord och chilli typ. Men egentligen vet jag inte om det stämmer, när man går i en lukt hela dagarna så märker man den ju inte så att säga.

  • Malima

    Den "naturliga lukt" som finns i huset hör till de förra ägarna....gillar den inte alls så jag försöker få bort den på alla möjliga sätt.... Doftljus, sprayer, spraya sköljmedel på möbler och mattor,måla om..... Inget hjälper. Har ni tips? Det är inte alls " vår " lukt!

  • Nyfiken gul

    För det mesta möts folk av en kaffedoft, har alltid färskt nykokt kaffe igång när jag är hemma. 

    Grönsåpa/nystädat

    Rena kläder/tvättmedel - tvättar i regel en maskin om dagen så den doften sprids gärna vidare ut i huset. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • missan75

    Sköljmedel tror jag. Ofta hänger min mans skjortor på tork på garderobsdörrarna i hallen så lukten sprider sig i hela lägenheten.

  • mikipiki

    Typ smutsig disk :) har inte diskat på ett par dagar. Annars brukar det lukta sköljmedel eller vaniljdoftljus.

  • klaun

    Jag känner ingen doft hemma :S sopskåpet luktar helvete iallafall, men det märks inte när det är stängt. Antar att det luktar en blandning av min parfym, kattmat, kattlåda och diskmedel. Låter ganska äckligt men..

  • straw2008

    Källaren kattlåda och torktummlare, mellanvåningen gamla människor... inte renoverat sen 1968 (har blåst ut hela våningen så vi jobbar på det) övervåningen, GOTT luktar barn o nytvättad tvätt. Avskyr vekligen såpalukt, så när vi städar använder vi axat fet de fleur med liljerkonvalj. Kaninte fatta folk som städar med såpa då det verkligen luktar gammal o unket (typ gammal apotekslotion). Vi gillar att baka o ha doftljus, föredrar citrusdofter !!


    I kinamockaskogen.....
  • Shandi

    Just nu? Hundens vidriga fisar blandat med en annars underbar hyacintlukt..
    Längtar tills imorgon då jag fyller år, och det kommer lukta kaffe och bullar i hela lägenhetshuset :D


    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • FIame
    Shandi skrev 2013-12-25 22:31:39 följande:
    Just nu? Hundens vidriga fisar blandat med en annars underbar hyacintlukt..
    Längtar tills imorgon då jag fyller år, och det kommer lukta kaffe och bullar i hela lägenhetshuset :D
    hyacintlukt med hundfis.. Kräks
  • Mrs Vader

    Rengöringsmedel för luftvärmepump. Luktar rätt gott faktiskt =) Annars luktar det inget särskilt här hemma, eller så är jag bara van.

Svar på tråden Hur luktar det hemma hos dig?