• finskaflikkan

    Adhdbarn = Cancersvulst?!

    Blir fan så förbannad!

    Hur kan man ha mage att kalla barn med adhd eller andra diagnoser för cancersvulst??? Ett ruttet äpple i äpplekorgen?
    Inte konstigt folk har fördomar om oss med adhd?
     

    Ett skott i pannan på fanskapet! Usch!!!

    Här är artikeln! 
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17749770.ab

    Fy satan alltså... Världen blir bara värre och värre för varje dag som går! 

    Vad tycker du om det VD:n säger?     

      

  • Svar på tråden Adhdbarn = Cancersvulst?!
  • PinkSugar
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-30 17:48:58 följande:
    Pink sugar: Men seriöst! Är du säker på att du är helt frisk själv? Det låter som du går på särvux... Du kanske är så pass störd att du inte vet om det själv tänkte jag (hoppas du inte tar illa upp). Jag, samt några andra i min klass (universitet) har ADHD och vi beter oss verkligen inte så. Jag jobbar även på akutpsyk och har många patienter som är helt säkra på att de är friska och alla andra är knäppa...
    Jo visst, sääääääkert. Konstigt dock att inga ADHD-barn visar att de har en IQ över 80.

    Jasså? Ska man behöva gå på särvux för att man inte gillar när folk hoppar på ens rygg? För naaaaaaaaaaaturliviiiiiiiiiiiiiis kan man inte förvänta sig att ett ADHD-barn ska kunna uppföra sig civiliserat, det går ju inte. De stackars baaaaaaaaaaaaaaarnen kan ju bli krääääääääääänkta.

    Nej det är inte skolorna som väljer bort problembarnen som det är fel på, det är problembarnen som själva är felet med dagens skola 
  • bängolle

    Dr mupp och pink sugar gillar kanske inte att dessa adhdmonster, för alla med adhd är givetvis likadana, stör deras hailande. Stöveltrampet från deras nazzefötter kanske blir överröstat. Är det inte dags att koppla in gaskamrarna igen, så att den överlägsna rasen (er) kan få lite lugn och ro. Tycker ni ska göra som er idol hitler gjorde. Det där sista i bunkern menar jag, jävla idioter.

  • CallGirl

    Min dotter har adhd och sitter med hörlurar för att dom andra "normala" barnen inte har vett att vara tyst på lektionerna.

  • Vanilla ice queen

    Pink sugar: Men du fattar ju inte?! Du VERKAR som att du redan går på särvux på din beskrivning. Alla ADHD-barn är inte problembarn och alla problembarn har inte ADHD. Ge mig primärkällan på att alla barn med ADHD skulle ha ett WISK på under 80. För det tror jag så mycket jag vill på sörru. Att barn och vuxnas resultat dras ner i WAIS och WISC har med arbetsminnet att görs inte brist på intelligens...

  • CallGirl

    Långt ifrån alla barn med adhd är utåtagerande, men det är dessa barn som syns. Många (speciellt flickor) är snarare dom som inte gör något väsen av sig. Alla barn med adhd har inte problem med exempelvis impulskontroll utan an ha problem med hyperaktivitet och koncentration istället. Det kan yttra sig i att barnet kanske har svårt att sitta stilla, går omkring lite extra, går på toaletten lite oftare och inte uppnår målen i skolan för att koncentrationen ställer till det.

  • Triemer

    Han säger bara det de flera tycker. Helt ärligt, hur många kan säga att de föredrar att ha stökiga adhd-barn i sina/sitt barns klass? Inte jag iallafall. Det gäller förresten alla möjliga sorters problembarn, jag vill att min son ska få en har utbildning i en stimulerande miljö. Något som stökiga elever förhindrar.

  • CallGirl

    Jag vill inte heller ha mitt barn i en klass med stökiga elever och det beror inte på eleverna. Att jag inte vill ha mitt barn i en sådan klass tyder på att skolan i sig inte kan jobba med att ge alla barn det stöd dom behöver. Genom rätt bemötande, miljöanpassningar och strategier går det att komma tillrätta med väldigt mycket. Dessa anpassningar är också saker som gagnar övriga elever. Om inte skolan har rätt kunskaper att bemöta dessa elever är det hela skolan som brister.

    Sen finns det extramfall som borde byta klass, men även detta är en organisationsfråga snarare än en fråga gällande specifika individer.

  • Triemer
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-30 21:08:36 följande:
    Triemer: Men stökiga barn utan ADHD går bra då eller?

    Inte ens det är önskvärt. Det stör studieron och nivån på undervisningen. Det är inte för intet som vi har valt att betala dyra avgifter för privatskola. Tack och lov för min sons skull bor vi i ett land som har bättre skolor än Sverige.
  • Quark

    Ing a stökiga barn överhvudtaget, oavsett orsak.


    Är orsaken ADHD och kan hamteras med resurs så ok, då kan barnet stanna. Men om inte, då skall man inte behålla barnet och förstöra för ett antal andra barn.


    Ja, det kanske är synd om adhd barnet men hellre det än att det är synd om 20 barn.

  • Danitra
    CallGirl skrev 2013-10-30 21:11:07 följande:
    Jag vill inte heller ha mitt barn i en klass med stökiga elever och det beror inte på eleverna. Att jag inte vill ha mitt barn i en sådan klass tyder på att skolan i sig inte kan jobba med att ge alla barn det stöd dom behöver. Genom rätt bemötande, miljöanpassningar och strategier går det att komma tillrätta med väldigt mycket. Dessa anpassningar är också saker som gagnar övriga elever. Om inte skolan har rätt kunskaper att bemöta dessa elever är det hela skolan som brister.

    Sen finns det extramfall som borde byta klass, men även detta är en organisationsfråga snarare än en fråga gällande specifika individer.
    Hear, hear!
  • Louise
    Dr Mupp skrev 2013-10-30 18:21:17 följande:
    Just ja. Alla dessa supersmarta ADHD-barn som är så smarta att det inte förstår hur man uppför sig utan tycker att det är helt ok att misshandla, leva rövare och störa.  Min dotter sitter med hörlurar i klassrummet för att hennes ADHD-klasskompisar vrålar som apor. Min dotter har tur att ha föräldrar som kan ge henne den utbildning hon missar i klassrummet, hemma. Många av hennes klasskompisar har inte samma tur.  ADHD-barn bör helt klart sättas i obs-skola. Där kan de tillsammans med andra ouppfodtrade ungar puckla på varandra.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

    Jag sitter och ber till Gud att du aldrig kommer in på läkarlinjen igen, för dig vill jag verkligen inte ha som kollega. / hälsningar från en ADDtjej med 2.0 på högskoleprovet som nu pluggar läkarlinjen på Karolinska.
Svar på tråden Adhdbarn = Cancersvulst?!