• Boothwalker

    Är du Årets FL-fotograf 2013? - Vinn fina kameror från Nikon!

    Nu är det dags att kora Årets FL-fotograf 2013!


     


    Visa upp dina bilder och ta chansen att vinna fina priser från Nikon.


    1:a pris en kamera Nikon D5300 värd 8590 kronor


    2:a pris kamera Nikon 1J3 värd 4490


    www.nikon.se/sv_SE/


    Utöver det får vinnaren dessutom den prestigefyllda titeln Årets FL-fotograf 2013, en kamerasymbol vid sitt forumnamn samt bild på startsidan på Familjeliv.se


    Så här tävlar du:
    Anmäl dig i listan här i tråden samt mejla en bild till första deltävlingen till


    aretsflfotograf@live.se


    Märk ditt mejl med ditt användarnamn och deltävlingstema!


     


    Tävlingen består av deltävlingar i följande teman:


    Svartvit - 25/11-1/12
    Porträtt - 28/11-4/12
    Närbild (makro) - 2/12-8/12
    Natur - 5/12-11/12
    Barn - 9/12-15/12
    Kort skärpedjup - 12/12-18/12
    Reflektion - 16/12-22/12
    Action (något som händer/sker) - 19/12-25/12
    Djur - 23/12-29/12
    Valfri bild - 26/12-1/1

    Vinnare utses via flera omröstningar. Ni medlemmar kan rösta fram er egen favorit!
    De röster du får blir dina poäng som sedan räknas samman och den med flest poäng i slutet blir Årets FL-fotograf 2013.


    Är det fler än 12-15 anmälda så åker de med minst poäng ut efter tre omröstnings-omgångar. Är det många tävlande delas de första tre omgångarna upp i grupper.


    Du kan anmäla dig till midnatt 24/11


    Omröstningarna är anonyma tills hela tävlingen är avslutad.


    * Redigera hur mycket du vill så länge det är ditt material. Tänk bara på att det är en fototävling och inte en tävling i vem som kan redigera mest.
    * Oskarpa bilder och bilder med stämpel är inte tillåtna. Är du rädd för bildstöld så kan jag stämpla bilden åt dig med texten Årets FL-fotograf.
    * Bilden ska vara tagen under 2013.
    * Du får ha tävlat med bilden innan.
    * Storleken på bilderna ska vara:


    Liggande: 500 pixlar bred.
    Stående: 400 pixlar bred.


    Tävlingarna startas ca klockan 20.00 måndagar och torsdagar.
    Bilder ska vara inskickade senast midnatt kvällen innan. Lämna gärna bilder för flera teman framåt.


    Dela gärna med er av tävlingen till era vänner och bekanta.


    Lycka till!


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Svar på tråden Är du Årets FL-fotograf 2013? - Vinn fina kameror från Nikon!
  • emsapemsa
    Eugenie skrev 2014-01-04 15:24:01 följande:
    Jag tycker mig minnas att det inte var något fel på brudbilden - den kändes bara lite malplacerad, eftersom "bröllop" liksom är en kategori för sig. Jag menar: ett porträtt ska ta fram det personliga, och det gör sällan just en brudbild, eftersom alla brudar är klädda och sminkade ungefär likadant. Och ofta på ett sätt som de inte ser ut vardagen, eftersom det ofta är proffs som har gjort frisyren och sminkningen den speciella dagen. Jag är t.ex. inte alls lik mig på mina brudfoton. Har tänkt att det hade varit mycket bättre att sminka mig och fixa håret själv, än att bli någon ANNAN på de viktiga fotona.

    Jag hållet med! Insåg i efterhand att jag såg på bilden ur ett mer tekniskt perspektiv, men den innehåller inte så mycket känsla. Men det är ju ofta så tycker jag, man råkar fastna i det där tekniska då man är nöjd med ljus, skärpa, färger och komposition att man glömmer bort känslan.
  • emsapemsa

    Något som jag har tänkt på i efterhand är också hur tråkiga några av mina bilder har blivit i så liten storlek. Ex i reflektionstemat, min bild var den med en gammal eka och den är så fin i stor version, har den som bakgrund på min 27" skärm. Men i så liten storlek försvann den verkligen i mängden. Sedan var det förstås flera andra som var mer intressant :)

  • Nyfiken gul
    emsapemsa skrev 2014-01-04 21:18:52 följande:
    Något som jag har tänkt på i efterhand är också hur tråkiga några av mina bilder har blivit i så liten storlek. Ex i reflektionstemat, min bild var den med en gammal eka och den är så fin i stor version, har den som bakgrund på min 27" skärm. Men i så liten storlek försvann den verkligen i mängden. Sedan var det förstås flera andra som var mer intressant :)
    det la jag också märke till. 

    Min bild i naturtemat (skogen o himlen i vad som ser ut som en flygbild) 

    Helt makalös i stor verision, en riktig panoramabild  där man verkligen ser hur högt uppe jag faktiskt är och där molnen är hisnande.

    Men i förminskat format blev det bara ett "pfff" 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • enola
    emsapemsa skrev 2014-01-04 21:18:52 följande:
    Något som jag har tänkt på i efterhand är också hur tråkiga några av mina bilder har blivit i så liten storlek. Ex i reflektionstemat, min bild var den med en gammal eka och den är så fin i stor version, har den som bakgrund på min 27" skärm. Men i så liten storlek försvann den verkligen i mängden. Sedan var det förstås flera andra som var mer intressant :)
    Nyfiken gul skrev 2014-01-04 21:36:45 följande:
    det la jag också märke till. 

    Min bild i naturtemat (skogen o himlen i vad som ser ut som en flygbild) 

    Helt makalös i stor verision, en riktig panoramabild  där man verkligen ser hur högt uppe jag faktiskt är och där molnen är hisnande.

    Men i förminskat format blev det bara ett "pfff" 
    Mm, det är störande. Man önskar ju att alla bilder kunde visas så som de bäst kommer till sin rätt. Men det går ju inte så klart, tyvärr Glad

  • Boothwalker
    emsapemsa skrev 2014-01-07 19:07:16 följande:
    När avslöjas vinnarna? För visst var det idag? :)
    De kommer imorgon. Mitt fel. Sorry!
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Nyfiken gul
    emsapemsa skrev 2014-01-07 19:07:16 följande:
    När avslöjas vinnarna? För visst var det idag? :)



    Shit vad du skräms.. Trodde vi fått resultatet när jag såg tråden upputtad. Höll på att tappa telefonen i sonens badvatten.... O_O
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • emsapemsa
    Nyfiken gul skrev 2014-01-07 19:15:09 följande:
    Shit vad du skräms.. Trodde vi fått resultatet när jag såg tråden upputtad. Höll på att tappa telefonen i sonens badvatten.... O_O
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

    Haha sorry! ;)
  • emsapemsa
    Boothwalker skrev 2014-01-07 19:12:22 följande:
    De kommer imorgon. Mitt fel. Sorry!
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ

    Lungan!
  • enola

    Passar på att gratulera vinnarna här också!

    Lillasmulan och Apelsin, stort grattis! Är sååå glad att det blev två värdiga vinnare! Skål{#emotions_dlg.flower}

    Själv hamnade jag på en hedrande elfteplats. Hade hoppats på topp 10, och det lyckades ju nästan i alla fall! Flört

  • Boothwalker

    Nu är tråden med vinnarbilderna uppe =)


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
Svar på tråden Är du Årets FL-fotograf 2013? - Vinn fina kameror från Nikon!