• Thotis90

    Ni som gått igenom en fertilitetsutredning

    Ni andra som har gått igenom en fertilitetsutredning, vilka prover och undersökningar gjorde Ni? I vårat fall så kollade de mitt TSH (andra hormoner var inte lönt att kolla eftersom jag har regelbunden mens och verkar ha ägglossning), gjorde VUL, gjorde HSS och sambon lämnade spermaprov. Inga fel hittades och vi blev då direkt remitterade till IVF (som vi inte godkänt).
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Svar på tråden Ni som gått igenom en fertilitetsutredning
  • Thotis90
    Jag är bara jag skrev 2014-03-01 18:53:59 följande:

    Inte en enda privat gynläkare? Jag betalar 100:- för prover,går på högkostnadskortet så nu sist inget alls. Borlänge då? Gävle?
    Jag har ingen aning. 
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Jag är bara jag skrev 2014-03-01 19:01:29 följande:
    Kolla runt lite tycker jag,ni måste ju komma nånstans nu!  Solig
    Jag har försökt googla, men jag förstår inte hur jag skall veta vad som är privat och inte... 
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Jag är bara jag
    Thotis90 skrev 2014-03-01 19:05:22 följande:
    Jag har försökt googla, men jag förstår inte hur jag skall veta vad som är privat och inte... 

    Allt som inte är på vårdcentraler och sjukhus är privat. Oftast är de anslutna till landstingen med högkostnadskortet så det kostar inte mer i slutänden.
  • Thotis90
    Jag är bara jag skrev 2014-03-01 19:09:57 följande:
    Fanns en gammal tråd här där nån frågade och fick svar "Bjursås".  Ort eller kliniknamn ska jag låta vara osagt! Glad
    Jag har läst den tråden
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Nmg

    vi har nyss startat,
    vag har lämnat prov för sköldskörteln samt för det som man kollar äggreserver osv... kommer inte ihåg vad det hette. de bedömde att det räckte med det eftersom jag har regelbunden mens och ÄL.
    Mannen har lämnat spermaprov.
    när jag ringde till fert.avdel. så fick jag inte svaren per telefon utan vi ska tydligen träffa läkare som ska berätta om proven. Så orolig som man är så utgår man ju från det värsta just nu.
    vi fick även hem en hälsodeklaration för mig och maken i samband med kallelsen till läkarbesöket som vi ska ta med oss och jag ska även göra VUL.

    jag har inte lämnat prov som många andra verkar göra, med att man tar ett prov olika dagar under menscykeln osv...?

  • Thotis90

    Jag har nu gjort de prover som jag ville, dock genom vårdcentralen och inte kvinnokliniken. Proverna såg bra ut (har inte fått ta del av några siffror).


    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Nmg

    alla våra prover såg bra ut. Konstigt att jag fortfarande inte lyckats bli gravid än...

  • Thotis90
    Nmg skrev 2014-06-15 22:05:42 följande:

    alla våra prover såg bra ut. Konstigt att jag fortfarande inte lyckats bli gravid än...


    Jag tänker som så att om allt är som det skall så blir man gravid. Det bara är så. Det kan vara något litet fel som är svårt att hitta, men som är lätt att åtgärda om man väl hittar det.

    Jag har ingen aning om vad som är fel på mig, men jag känner att någonting ÄR fel. Man går inte från att bli gravid efter första mensen (=abort v.15) till att inte bli gravid igen.
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Nmg
    Thotis90 skrev 2014-07-08 13:02:42 följande:
    Jag tänker som så att om allt är som det skall så blir man gravid. Det bara är så. Det kan vara något litet fel som är svårt att hitta, men som är lätt att åtgärda om man väl hittar det.

    Jag har ingen aning om vad som är fel på mig, men jag känner att någonting ÄR fel. Man går inte från att bli gravid efter första mensen (=abort v.15) till att inte bli gravid igen.
    hej hur har det gått?
  • Thotis90
    Nmg skrev 2014-09-02 21:17:25 följande:
    hej hur har det gått?
    BIM idag (dag 32). Jag brukar ha premenstruella flytningar och mensvärk vid den här tiden, men ingenting ännu. Det kommer väl... Den 18:e ska jag till kvinnokliniken och förhoppningsvis utreda om jag har endometrios.
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Ni som gått igenom en fertilitetsutredning