• sommarflicka

    följas åt genom utredning mot pluset

    Hej.

    Jag och min sambo har just startat utredning för att få det där efterlängtade pluset.

    Vi är 23 respektive 26 år och efter att familjemedlemmar och vänner börjar skaffa familjer så blir bara vårat sug efter barn ännu värre.

    Vi har genomgått blodprover och sambon har lämnat spermaprov med positivt resultat så vi vet att det är något med mig som inte funkar och det är antagligen min PCO som gör att det inte hänt något på så lång tid.

    Nu undrar vi om det finns någon/några som vill följas åt genom utredning mot pluset eller om det bara finns någon som kan dela med sig av sina erfarenheter så vi kan få upp hoppet lite :) längtan är extrem och vill bara se ett ljus i det här nu.

  • Svar på tråden följas åt genom utredning mot pluset
  • truls1
    JennyNG skrev 2015-08-10 08:52:20 följande:

    Nu ni tjejer har dom i Gävle kommit tillbaka efter semestern och svarade på bara några signaler. Så nu ska dom skicka remiss för blodprovstagning å sperma prov. Känns jätteskönt att få komma lite närmare mål ????

    Har inte läst era trådar nu på ett tag så hur går det och hur går det för er som fått + ?

    ????


    Det går bra för mig tror jag... Är i vecka 12 redan :)
    Ska ringa dom på fertilitetskliniken nästa vecka när dom kommer tillbaka från semester för att dubbelkolla så det verkligen är någonting. Litar inte riktigt på min kropp...


    Kämpa på! För oss gick det på egen hand efter alla prover. Som ett mirakel efter års försök :D 

  • JennyNG
    truls1 skrev 2015-08-10 20:29:10 följande:

    Det går bra för mig tror jag... Är i vecka 12 redan :)
    Ska ringa dom på fertilitetskliniken nästa vecka när dom kommer tillbaka från semester för att dubbelkolla så det verkligen är någonting. Litar inte riktigt på min kropp...


    Kämpa på! För oss gick det på egen hand efter alla prover. Som ett mirakel efter års försök :D 


    Men vad kul och grattis :) Ha du fått tag på dom än?


    Ja oftast om man är sjuk och ringer doktorn eller ska på besök så blir man helt plötsligt bra igen . Så jag hoppas det tar sig nu denna omgång bara för att vi ska få remiss för prover :)

  • truls1
    JennyNG skrev 2015-08-16 18:05:21 följande:

    Men vad kul och grattis :) Ha du fått tag på dom än?

    Ja oftast om man är sjuk och ringer doktorn eller ska på besök så blir man helt plötsligt bra igen . Så jag hoppas det tar sig nu denna omgång bara för att vi ska få remiss för prover :)


    Jag har faktiskt inte ringt dom än ska göra det nästa vecka :) jag har iaf fått se min lilla och allt såg bra ut! V14 nu.

    Hur går det för dig och alla andra?:)
  • sommarflicka

    Hej :)

    Nu är det länge sen sist men hur går det för alla här inne? :)

    Jag plussade efter första försöket med letrozole och det känns så overkligt fortfarande. Går in i v 11 i morgon.

    Hoppas det går framåt för er andra också!

    Kramar.

  • chbw
    sommarflicka skrev 2015-10-22 10:22:23 följande:

    Hej :)

    Nu är det länge sen sist men hur går det för alla här inne? :)

    Jag plussade efter första försöket med letrozole och det känns så overkligt fortfarande. Går in i v 11 i morgon.

    Hoppas det går framåt för er andra också!

    Kramar.


    hej!


    vad härligt att du fått ditt plus =) 
    Jag har gjort en kur letrozol men fick inte en enda blåsa som vuxit sig stor. Så nu äter jag provera för o förhoppningsvis mensen ska komma igång snabbare, sen ska jag testa letrozol igen fast dubbel dos. Funkar inte det blir det sprutor dagligen istället för tabletter.. 

    kramar

  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-10-22 16:42:51 följande:

    hej!

    vad härligt att du fått ditt plus =) 

    Jag har gjort en kur letrozol men fick inte en enda blåsa som vuxit sig stor. Så nu äter jag provera för o förhoppningsvis mensen ska komma igång snabbare, sen ska jag testa letrozol igen fast dubbel dos. Funkar inte det blir det sprutor dagligen istället för tabletter.. 

    kramar


    Men skönt att ni kommit igång med tabletter och att det går framåt. Håller verkligen tummarna för att det fungerar nästa dos med letrozol då :)

    Vi är överlyckliga men går med den där ständiga oron att något ska vara fel så nu vill vi bara på nästa ultraljud så vi får se den lille igen. :)

    Kram
  • chbw
    sommarflicka skrev 2015-10-22 20:06:28 följande:

    Men skönt att ni kommit igång med tabletter och att det går framåt. Håller verkligen tummarna för att det fungerar nästa dos med letrozol då :)

    Vi är överlyckliga men går med den där ständiga oron att något ska vara fel så nu vill vi bara på nästa ultraljud så vi får se den lille igen. :)

    Kram


    Ja.. jag hoppas det räcker med o dubbla kuren =) less på o vänta nu...

    Jag förstår det! =) när har ni nästa ultraljud?

    Kram
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-10-22 21:53:56 följande:

    Ja.. jag hoppas det räcker med o dubbla kuren =) less på o vänta nu...

    Jag förstår det! =) när har ni nästa ultraljud?

    Kram


    Ja man tröttnar på att bara gå och vänta och vänta! Jag håller tummarna för er :)

    Den 11 november ska vi på ultraljud igen, så lite mindre än 3 veckor kvar :) vi hade ett tidigt ultraljud redan i v 7 och då såg man redan en liten böna och hjärtat som slog. Och nu på onsdag ska vi på inskrivning hos barnmorskan :) och så kul att jag ska ha samma barnmorska som min mamma hade :) men väntan på att veckorna ska gå är också jobbig, men det är det här jag längtat efter såååå länge så försöker njuta varje dag :)
  • chbw
    sommarflicka skrev 2015-10-22 22:13:15 följande:

    Ja man tröttnar på att bara gå och vänta och vänta! Jag håller tummarna för er :)

    Den 11 november ska vi på ultraljud igen, så lite mindre än 3 veckor kvar :) vi hade ett tidigt ultraljud redan i v 7 och då såg man redan en liten böna och hjärtat som slog. Och nu på onsdag ska vi på inskrivning hos barnmorskan :) och så kul att jag ska ha samma barnmorska som min mamma hade :) men väntan på att veckorna ska gå är också jobbig, men det är det här jag längtat efter såååå länge så försöker njuta varje dag :)


    Ja :/ tack!! =)

    Oh så spännande! Kul med samma bm :)

    Ja njuuuut!

    Kram
  • Agnesmamma2012
    sommarflicka skrev 2015-10-22 10:22:23 följande:

    Hej :)

    Nu är det länge sen sist men hur går det för alla här inne? :)

    Jag plussade efter första försöket med letrozole och det känns så overkligt fortfarande. Går in i v 11 i morgon.

    Hoppas det går framåt för er andra också!

    Kramar.


    Hallå ! De går framåt här , går in i v 25 på måndag. Har tufft med yrsel och foglossning så har blivit helt sjukskriven från mitt jobb som personlig assistent . Grattis till ditt plus :). Då är de några veckor till ert rutinultraljud , förstår ni längtar <3 . Kramar
  • JennyNG
    sommarflicka skrev 2015-10-22 10:22:23 följande:

    Hej :)

    Nu är det länge sen sist men hur går det för alla här inne? :)

    Jag plussade efter första försöket med letrozole och det känns så overkligt fortfarande. Går in i v 11 i morgon.

    Hoppas det går framåt för er andra också!

    Kramar.


    Vi har nu fått svar att det blir IVF eftersom dom inte hitta något fel på oss.
    Så läkaren sa hösten/våren. Och nu har vi fått hem lite mer blodprover så antar att vi ska få starta i vår :)

  • varningsljus

    Vad roligt att höra om så många som fått plus... :)

    Jag själv ställer mig dagligen frågan om jag nånsin kommer att få det.

    Försökt i snart 1 1/2 år, med ett tidigt missfall.

    Ätit tre pergotimekurer och en kur letrozole.

    Ska spolas nästa cykel om det inte tagit sig denna månaden. Är ganska inställd på att så inte är fallet.

    Lycka till!

    Kram på er!

Svar på tråden följas åt genom utredning mot pluset