• Anonym (Tjej)

    Vad för dödliga sjukdomar kan man skaffa snabbt? Med snabb dödlig utgång?

    Vad finns det för dödliga sjukdomar som man snabbt dör av? Alltså som man kan fixa själv. Ej hudcancer.

  • Svar på tråden Vad för dödliga sjukdomar kan man skaffa snabbt? Med snabb dödlig utgång?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Helen) skrev 2016-01-05 05:35:25 följande:

    PS, fan vad tragiskt om dödsrubrikerna sen läser; "bananöverdos". Nästan lite pinigt, men, men, huvudsaken man är död så...


    Hehe! tänker på en man som var med i bonde söker fru nu senast som tryckte i sig typ 10 bananer med mjölk i en smoothie varje morgon
  • Anonym (Kalcium)
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-05 04:35:55 följande:

    Sår i halsen? Det är dock inte särskilt många personer som blir sjuka i hjärnhinneinflammation. Känner typ en person som blivit det. Menar mer vanliga dödliga sjukdomar. Men vattenförgiftning har du ju helt rätt i.

    Kalciumtabletter är svårt att få tag på.


    Va? Här i Finland köper man dem receptrfitt på apotek. Mitt barn tar såna för han får i sig för lite kalcium via föda då han vägrar mjölk, yoghurt, ost osv. Finns säkert på apotek i Sverige också.
  • Anonym (Kalcium)

    Som ot brukade jag och mina kompisar roa oss med att hitta på udda sätt att ta livet av sig när vi var yngre. Typ dränka sig i deg på ett bageri eller ta överdos av p-piller (skulle man väl inte dö av?). Bananöverdos missade vi, det skulle suttit dåfint på vår lista.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Kalcium) skrev 2016-01-05 17:57:05 följande:

    Va? Här i Finland köper man dem receptrfitt på apotek. Mitt barn tar såna för han får i sig för lite kalcium via föda då han vägrar mjölk, yoghurt, ost osv. Finns säkert på apotek i Sverige också.


    Menade kalium
  • Anonym (Tjej)
    silhuett skrev 2016-01-05 21:27:17 följande:

    Att inta 20 gram saffran är dödligt.


    Salt också. Men det räknas kanske inte som sjukdom?
  • annaconda

    Vilken dålig stil att tipsa personen om en massa skit, när den så uppenbart behöver hjälp! Se till att kontakta din vårdcentral omgående istället. Det kan bara bli bättre. Lycka till.

  • Anonym (Tjej)
    annaconda skrev 2016-01-05 22:08:16 följande:

    Vilken dålig stil att tipsa personen om en massa skit, när den så uppenbart behöver hjälp! Se till att kontakta din vårdcentral omgående istället. Det kan bara bli bättre. Lycka till.


    Det går bra att tala till mig och inte om mig, du nedvärderar mig och förminskar mig när du gör så. Trevligt. Jag har gjort det klart att jag inte ska ta livet av mig. Var det något mer du ville?
  • Anonym (M)
    annaconda skrev 2016-01-05 22:08:16 följande:

    Vilken dålig stil att tipsa personen om en massa skit, när den så uppenbart behöver hjälp! Se till att kontakta din vårdcentral omgående istället. Det kan bara bli bättre. Lycka till.


  • tobbe01
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-05 22:43:26 följande:
    Det går bra att tala till mig och inte om mig, du nedvärderar mig och förminskar mig när du gör så. Trevligt. Jag har gjort det klart att jag inte ska ta livet av mig. Var det något mer du ville?
    Nice! Vid det här laget så har du väl fattat att det i stort sett bara är infektionssjukdomar som har ett snabbt förlopp och där man dör inom ngt/några dygn?! OM det är så "snabbt" du är ute efter. Du anger särskilt i din trådstart att du INTE vill ha tips på hudcancer! Tänkte du att ngn skulle tipsa om en sådan relativt långsam sjukdom? De flesta cancerformer har ett långdraget förlopp f ö och har man anhöriga så kan det också vara svårt att smita från behandlingen.
  • Panduro
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-05 22:43:26 följande:

    Det går bra att tala till mig och inte om mig, du nedvärderar mig och förminskar mig när du gör så. Trevligt. Jag har gjort det klart att jag inte ska ta livet av mig. Var det något mer du ville?


    Hon talade ju till dig.
  • Phalaenopsis
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-04 16:39:07 följande:

    Herregud så obehagligt det måste kännas att tro att jag ska utföra ett terrordåd eller att jag ska mörda någon! Berättar därför varför jag undrar: när jag var yngre var jag självmordsbenägen och tänkte mycket på detta. Nu går jag i terapi och tar itu med mitt förflutna, blev nyfiken på hur "rätt" jag hade när jag tänkte på olika sjukdomar när jag var yngre.


    Varför inte bara tala om vilka sjukdomar du tänkte på på en gång, så kan vi ge dig de rätta svaren direkt istället för att gissa.
  • Anonym (Rationell)

    Måste det vara en sjukdom som i en smitta? Annars:

    1. Gå till skansenakvariet. Ta med dig en glashammare.
    2. Leta upp montern med en skylt där det står "Svart mamba".
    3. Krossa monterglaset.
    4. Trampa på ormen.
    5. Vänta 20 minuter.

  • Marten
    Anonym (Kalcium) skrev 2016-01-05 17:57:05 följande:
    Va? Här i Finland köper man dem receptrfitt på apotek. Mitt barn tar såna för han får i sig för lite kalcium via föda då han vägrar mjölk, yoghurt, ost osv. Finns säkert på apotek i Sverige också.
    Kalium skall det nog vara.
  • Marten

    Skulle satsa på kolera. Ganska enkelt också att få. Släng ner en överkörd grävling i en tunna vatten. Vänta en vecka och drick sedan rikligt av vattnet.
    48 timmar senare dör du av uttorkning.

Svar på tråden Vad för dödliga sjukdomar kan man skaffa snabbt? Med snabb dödlig utgång?