• sonic234

    Tips för snabba synliga resultat – rumpa/lår!

    Hej!


    Jag har bestämt mig för att nu i år ska jag komma i toppform. Mina mål är rent estetiska. Jag vill se hur snygg min kropp kan bli, helt enkelt. Tycka vad man vill om det men det är sanningen. Punkt slut- ;) 

    Jag är redan smal. Fokus för mig ligger att få mer definierade muskler och FRAMFÖRALLT en putigare och fastare rumpa. 

    Jag tänker gå in för att träna rumpa/ben TUNGT i gymmet 2-3 dagar i veckan (jag är van vid att gymma sen tidigare). Utöver det kör jag på mina vanliga träning i form av löpning, yoga och enklare styrketräning för resten av kroppen. Hjälper det att utöver de tunga passen även träna rumpan med enklare motstånd/hemmaträning däremellan, eller stjälper det mer? Har någon tips på de bästa övningarna som tar isolerat mest för just rumpan? 

    Hur snabbt tror ni att jag kan få synliga resultat på rumpan om jag tränar så? Hur många veckor tar det ca? (vet att det är svårt att svara på, men vore bra att ha någon form av riktlinje) Jag har alltså inte en massa fettvikt att gå ner, men skulle säga att jag är hyfsat "ofit" trots smal figur.

    Ytterligare en fråga: jag har en "fettsamling" på insida lår som inte tycks försvinna oavsett hur mycket jag väger (jag har varit underviktig och ändå haft lika mycket fett på låren). Jag VET att man inte kan punktförbränna, men finns det NÅGOT sätt att träna bort detta fettet? Eller måste jag acceptera att det alltid kommer att sitta där, oavsett fitness-form? (så länge jag inte är villig att lägga mig på op-bordet)


    Tacksam för alla svar och tips!

  • Svar på tråden Tips för snabba synliga resultat – rumpa/lår!
  • Farfallos

    För att bli av med fett krävs låååånga pass med förhöjd puls. Skaffa en träningscykel och ställ framför TV'n. Senaste rönen är ju också att fibrer har en otroligt avgörande inverkan på kroppens förmåga att ta av fettreserverna.

  • sonic234

    Jag vet, men jag vill inte bli smalare på resten av kroppen (nu vill jag ju dessutom bygga muskler dvs öka i massa) det är bara just den där mycke irriterande fettreserven på låren jag inte begriper mig på... Innebär det att jag måste bli totalt utmärglad i övrigt innan kroppen ger sig på att plocka därifrån? :( 

  • jagärglad

    Djupa tunga knäböj, lårcurl och isolerade rumpövnungar, 2 till Max 3 ggr i veckan, aldrig efter varandra. Ligg på ca 150-200 kalorier i överskott, mycket protein.

    3-6 månader för synliga resultat om du sköter maten rätt.

    Kör hiit 2-3 ggr i veckan för att bränna bort sista fettet. Men bygg först sen bränn.

  • Klarisss

    Glutefocus 2.0 hos Bootysystems.com

    Jag hann bara köra 4 veckor men fick ett rejält lyft :)
    Tror det handlar om att man ska träna rumpa ofta men inte för hårt, och sikta på isoleringsövningar istället för tunga övningar, och verkligen få kontakt och pump i rumpan :)

Svar på tråden Tips för snabba synliga resultat – rumpa/lår!