• Emerencia

    Pokemon Go

    Varför retar sig så många på detta spel? Själv tycker jag det är roligt :)

  • Svar på tråden Pokemon Go
  • Holma
    Coccolina skrev 2016-07-22 23:06:55 följande:

    Exakt jag fattar inte snacket om folk som måste in i lägenheter och klättra in på inhägnade områden.
    Så exakt är inte kartan och gpsn.... Och ser du en Pokemon så kan du bara klicka på den och fånga den där du står.... Sen visst enligt visaren nere i höger så skall du kunna gå mot en Pokemon men känns fortfarande som otroligt att man skall känna sig lockad att klättra över staket osv... Idiotiskt....


     


    Dessutom jag spelar (36 år gammal) de flesta av mina vänner och kollegor spelar (20-60 års åldern) min bonusmamma spelar... Hon är 66 år gammal och tycker det är hysteriskt kul                 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
    Just inhängande områden är ju för att dom ser en Pokémon längre in på området o dom är för långt bort eller inte orkar gå runt . Jag hade en i mitt hus o den gick inte att ta från utsidan då var man får långt bort
  • Emerencia
    Holma skrev 2016-07-23 19:18:34 följande:

    Just inhängande områden är ju för att dom ser en Pokémon längre in på området o dom är för långt bort eller inte orkar gå runt . Jag hade en i mitt hus o den gick inte att ta från utsidan då var man får långt bort


    Med detta vill du säga att det är spelet fel, eller är det kanske så att det är möjligen är fel på individen? Hur kan man anklaga ett spel för folks felande? Det håller inte. Lika lite som att det är ok att våldta en tjej för hon klär sig utmanade på en fredagkväll. Är inte tjejens fel att dom jävla kräk till män (om dom ens får ha den titeln kvar) inte kan hålla sin kuk innanför byxorna.

    Så, alla som anser att det är spelet fel och inte individen är inte så mycket smartare själva.
  • Mooomin

    Och kul även när man är 30+ tycker jag och flera med mig. :D


    Frontline skrev 2016-07-22 15:50:07 följande:

    Är säkert kul om man är i nedre tonåren.


  • gahadas

    Stör mig inte på spelet. Stör mig på de som spelar det. Höll på att köra på en häromdagen. Bara vandrade rakt ut i vägen

    Kommer det in nåt sånt där kioskmongo på min mark så kommer jag bussa hunden på dom.

  • Holma
    Emerencia skrev 2016-07-24 10:34:56 följande:
    Med detta vill du säga att det är spelet fel, eller är det kanske så att det är möjligen är fel på individen? Hur kan man anklaga ett spel för folks felande? Det håller inte. Lika lite som att det är ok att våldta en tjej för hon klär sig utmanade på en fredagkväll. Är inte tjejens fel att dom jävla kräk till män (om dom ens får ha den titeln kvar) inte kan hålla sin kuk innanför byxorna.

    Så, alla som anser att det är spelet fel och inte individen är inte så mycket smartare själva.
    Klart det är den som spelar är orsaken . Har aldrig sagt annat
  • Guldbarb
    Holma skrev 2016-07-23 19:18:34 följande:

    Just inhängande områden är ju för att dom ser en Pokémon längre in på området o dom är för långt bort eller inte orkar gå runt . Jag hade en i mitt hus o den gick inte att ta från utsidan då var man får långt bort


    Fast man kan ju inte se pokemonen utan att den går att ta? Den som visar i högra hörnet är ju bara på ett ungefär men säger inte tex vilket hus den är i eller så.
  • Holma
    Guldbarb skrev 2016-07-24 16:29:53 följande:
    Fast man kan ju inte se pokemonen utan att den går att ta? Den som visar i högra hörnet är ju bara på ett ungefär men säger inte tex vilket hus den är i eller så.
    Jo det kan du , man ser vart det finns chans att det finns Pokémon på kartan
  • Holma
    Guldbarb skrev 2016-07-24 16:29:53 följande:
    Fast man kan ju inte se pokemonen utan att den går att ta? Den som visar i högra hörnet är ju bara på ett ungefär men säger inte tex vilket hus den är i eller så.
    Sen finns det en app med en karta oxå . Poke radar heter den
  • Guldbarb
    Holma skrev 2016-07-24 21:35:45 följande:

    Jo det kan du , man ser vart det finns chans att det finns Pokémon på kartan


    Du menar "bladen" typ? De stämmer ju nästan aldrig :P

    Och ja olika radars finns. Samtidigt alltså jag spelar endel men aldrig att jag skulle gå ut i vägen, klättra över staket och liknande! Det är folk som inte kan hantera regler och gränser från början som gör sånt. :)
  • Klickerträna
    Guldbarb skrev 2016-07-25 05:32:46 följande:
    Du menar "bladen" typ? De stämmer ju nästan aldrig :P

    Och ja olika radars finns. Samtidigt alltså jag spelar endel men aldrig att jag skulle gå ut i vägen, klättra över staket och liknande! Det är folk som inte kan hantera regler och gränser från början som gör sånt. :)
    Exakt, de som gör gränslösa saker/orsakar olyckor hade ju inget vett till att börja med. Det är inte spelet som är problemet, det är att det saknas några indianer i kanoten.
  • Mooomin

    Jag förstår inte heller de som går ut i vägen!? Så exakt behöver man ju inte stå för att ta dom!?


    Guldbarb skrev 2016-07-25 05:32:46 följande:

    Du menar "bladen" typ? De stämmer ju nästan aldrig :P

    Och ja olika radars finns. Samtidigt alltså jag spelar endel men aldrig att jag skulle gå ut i vägen, klättra över staket och liknande! Det är folk som inte kan hantera regler och gränser från början som gör sånt. :)


Svar på tråden Pokemon Go