• Anonym (Youtube)

    Jag är en av Sveriges största YouTubers, fråga mig vad du vill

    Hej

    Som rubriken lyder så jobbar jag med youtube. Är en av Sveriges största YouTubers. Fråga mig vad du vill :)

  • Svar på tråden Jag är en av Sveriges största YouTubers, fråga mig vad du vill
  • Anonym (S)
    Anonym (Avslöjaren) skrev 2016-08-14 23:51:28 följande:
    Ne, jag förstår hur du menar. Tyckte det bara var lite komiskt att Clara sa det i sin senaste video. Hon skrev ju även tidigare att hon inte hade kopierat dig, vilket är ett tecken på att hon brukar använda det uttrycket. 

    Men vad vet jag. Den som lever får se Glad
    Ja, om två veckor så...
  • Aniiee
    LottaLottas (kan inte citera dig, tyvärr):
    Haha, "gammal tant på 44 år"?

    Skojar du nu eller?

    Annars är det nog dags för mig att kasta in handduken snart...

    Allvarligt talat, jag är född på 60-talet, mina ungar är 80- och 90-talister. Ingen av oss ser på några youtubekanaler eller följer några bloggar.

    Det finns säkert något för oss som vuxit ifrån tonårsnöjena men några kanaler på youtube eller några bloggar känner jag inte till... inga som skulle passa mig.
    Vad är det som är så intressant att följa?

    Samt:

    vampyria2 skrev 2016-08-14 22:20:05 följande:
    Hm jag var väl inte jätte seriös med mitt påstående om gamal tant utan mer att när det gäller den här frågan är jag typ ut gammal.

    Har förövrigt barn födda -92 och -94 som inte heller tittar på sånt.

    Jag frågade efter vad som såna som mig kunde titta på, vem vet det kanske finns riktigt intressanta saker där hm och du lär ju inte veta så mycket om det efter som du inte heller hänger där :)
    Jag vet att det är extremt OT för tråden, men jag fäljer så vitt skilda saker på youtube som spelnyheter, filmrecencenter, musiker, samhällsdebattörer, religionskritiker, let's playare, komiker, kända varumärken och konspirationsteoretiker, spridda över ca 100 kanaler. Att säga att det inte finns nägot man är intresesrad av på youtube är som att säga att värden är tom på människor. Vill ni ha några tips att kolla in i ett ämne ni är intreserade av så kan ni alltid hojta till =P Så länge kan ni ALLTID kolla på TED. De senaste videorna de lade upp var riktigt intressanta. En om brexit, en om Syrien och hur dess arkitektur spelar in i kriget, och en om en blind fisk som bor i undervattengrottor.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (Youtube)
    Anonym (Avslöjaren) skrev 2016-08-14 23:07:29 följande:

    Det är Clara henry! Hon skrev ju innan i en kommentar "i rest my case" ochi hennes senaste video på youtube 5,31 minuter in i klippet säger hon "i rest my case".Det betyder att du är avslöjad Clara. 


    Jag är inte Clara :)

    Jag älskar dock Clara, hon är en sjukt duktig YouTuber.
  • Anonym (Youtube)
    Anonym (S) skrev 2016-08-14 23:36:37 följande:

    Men det skrev ju jag FÖRE TS? Är jag då också Clara?

    Titta på hur TS uttrycker sig/vilka värderingar hon har och på hur Clara uttrycker sig och tar ställning till saker.

    Det skiljer sig.

    (Ta inte illa upp nu TS, jag försöker bara förklara hur jag resonerar ang. vem du är/inte kan vara.)


    Jag tar inte illa upp :)

    Kan dock säga att jag har dyslexi. Inget jag har gått ut med offentligt.

    Så jag uttrycker mig helt annorlunda i mina videos, än vad jag gör när jag skriver.

    Så bara för att jag uttrycker mig dåligt här, betyder inte att jag uttrycker mig dåligt i mina videos.

    Sen med värderingar, hur menar du då? För jag har aldrig uttryckt mina värderingar här.

    Jag är tex feminist och visar det enormt mycket i mina videos och på sociala medier.

    Förstår inte hur du kan dra in mina värderingar när vi inte har diskuterat saker så som politik, feminism, nät hat, fattigdom, djurrätt..mm
  • Anonym (Youtube)
    Anonym (Name) skrev 2016-08-14 23:13:09 följande:

    Är du medveten om att alla i den här tråden använder både internet och  social media när de skriver här på FL?


    Istället för att citera en liten bit av min text så citera hela. Du citerar två meningar av min text och uttrycker dig på ett sätt som gör att man missförstår.

    Ja så om man själv använder internet och sociala medier så behöver man inte gnälla på någon som är en YouTuber.
  • Anonym (Youtube)
    Anonym (Elvira) skrev 2016-08-14 22:29:58 följande:

    Vet ingen Youtuber som har nästan 400 K prenumeranter och beter sig så här omoget. Är själv youtuber, dock inte lika stor som ts påstår att hon är. Men seriöst TS, jag följer som sagt troligtvis dig redan, och älskar troligtvis dina videos men när du skriver så här ger du bara haters det dom vill ha. 

     

    "Har nog lyckats bättre än dig. Är miljonär och inte ens 30 år. Har rest jorden runt. Har fått möjligheter som du aldrig kommer få. 

    Har en universitetsutbildning, så när jag lägger av med youtube kommer jag börja arbeta med det jag vill. I rest my case."


    Så du känner alla YouTubers privat?

    Du har ingen aning om hur vissa YouTubers beter sig bakom skärmen. Du vet inte hur mycket mobbning som sker, hur omogna och barnsliga många YouTubers är, hur mycket skit det snackas om tex små youtubers och varandra.

    Du vet väl heller inte hur jag beter mig framför skärmen när jag filmar, eller hur jag beter mig mot min familj/vänner.

    De flesta som får mycket skit kastat på sig, orkar tillslut inte. Då beter man sig kanske inte så jäkla bra.
  • Anonym (Name)
    Anonym (Youtube) skrev 2016-08-14 20:14:59 följande:
    Nej du och dina ungar kanske inte gör det.

    Jag har dock både min youtube, blogg, instagram, Twitter...mm

    Har sammanlagt över 3 miljoner följare på alla mina sociala medier och det växer så det knakar.

    Välkommen till framtiden.

    Vill man leva på stenåldern så varsågod.
    Anonym (Youtube) skrev 2016-08-14 20:18:31 följande:
    Jag börjar inse det. Tyckte det var lite kul.

    Trodde folk skulle vara trevliga här inne på familjeliv då det är lite äldre publik. Har ju fått kommentarer av äldre människor som tycker det jag gör är patetiskt och omoget. Jag tycker det är omoget att skriva hat och otrevligheter över internet. Visar att många inte kan bete sig. Synd när man är äldre!

    Internet och sociala medier är framtiden.

    Men vill man leva på stenåldern så varsågod :)

    Varsågod, här har jag citerat hela, så det inte blir några missförstånd.

    Vad menar du med "välkommen in i framtiden" och "internet och sociala medier är framtiden. Men vill man leva på stenåldern så varsågod" när det är helt uppenbart att alla som sitter här redan använder internet och minst en social media?

    Bonusfråga: du tycker det är patetiskt och omoget att sprida otrevligheter över internet, tycker du själv att du varit helt trevlig i den här tråden?
  • Anonym (Youtube)
    Anonym (Name) skrev 2016-08-15 01:36:13 följande:

    Varsågod, här har jag citerat hela, så det inte blir några missförstånd.

    Vad menar du med "välkommen in i framtiden" och "internet och sociala medier är framtiden. Men vill man leva på stenåldern så varsågod" när det är helt uppenbart att alla som sitter här redan använder internet och minst en social media?

    Bonusfråga: du tycker det är patetiskt och omoget att sprida otrevligheter över internet, tycker du själv att du varit helt trevlig i den här tråden?


    Fråga till dig. Så du tycker inte att andra här i tråden har varit otrevliga mot mig?

    Hade jag inte fått massor med påhopp av folk som skriver att jag inte kan skriva ordentligt (har dyslexi), att jag verkar dum, att jag är fejk..mm

    Tror du då att jag hade varit otrevlig?

    Folk har frågat mig om jag anser att jag kommit någonstans i livet pågrund av min youtube kanal på ett väldigt förolämpande sätt.

    Det jag menade med dessa meningar är att om man nu inser själv att man använder internet så behöver man inte skriva att det jag gör är onödigt och dumt.

    Flera har ju sagt att hur kan du tycka att du kommit någonstans när du sitter och gör smink videos på youtube. Idag har vi massor med människor som blir världskända via sociala medier. Man behöver inte sitta och döma folk för vad dom gör.

    Ofta är det äldre som gör det. Dom sitter i sina bubblor och anser sig veta bäst vad framgång är.

    Framgång kommer på många olika sätt.
  • Anonym (Youtube)
    Anonym (Name) skrev 2016-08-15 01:36:13 följande:

    Varsågod, här har jag citerat hela, så det inte blir några missförstånd.

    Vad menar du med "välkommen in i framtiden" och "internet och sociala medier är framtiden. Men vill man leva på stenåldern så varsågod" när det är helt uppenbart att alla som sitter här redan använder internet och minst en social media?

    Bonusfråga: du tycker det är patetiskt och omoget att sprida otrevligheter över internet, tycker du själv att du varit helt trevlig i den här tråden?


    Om man nu tycker det jag gör är dumt så kan man hålla käft. Det är samma princip som att man inte går fram och säger till en person att den är ful för att man tycker det.

    Har man inget snällt att säga så var tyst.

    Jag tror personligen att folk som sitter och dömer är endast avundsjuka för att dom själva inte är framgångsrika.
  • Anonym (Alkemisten)

    Vad motiverar dig att skriva en blogg, är det bara pengarna som drar eller finns det något annat? 
    Anledningen till att jag undrar är för att för mig skulle det vara en mardröm att med jämna mellanrum vara tvungen att lägga ut mitt liv, till allmänn beskådan på nätet. 
    Varför vill du göra det? 

  • Anonym (Bosse)
    Anonym (Youtube) skrev 2016-08-14 20:14:59 följande:
    Nej du och dina ungar kanske inte gör det.

    Jag har dock både min youtube, blogg, instagram, Twitter...mm

    Har sammanlagt över 3 miljoner följare på alla mina sociala medier och det växer så det knakar.

    Välkommen till framtiden.

    Vill man leva på stenåldern så varsågod.
    Du är verkligen charmerande med din vänlighet.
    Beter du dig lika illa i dina sociala medier?
  • Anonym (?)
    Anonym (Youtube) skrev 2016-08-12 14:24:12 följande:

    Hej

    Som rubriken lyder så jobbar jag med youtube. Är en av Sveriges största YouTubers. Fråga mig vad du vill :)


    Shit alltså, vad pinsamma några är här.
    Bråkar om skit saker som om man inte hade ett liv för att göra något bättre.

    Är TS en youtuber så är hon, är hon inte så vad spelar det för roll?
    Finns många kända personer i världen som vill någon gång vara okända. Och jag respekterar det, hon skrev att ni ska fråga frågor om yrket. Vill hon inte säga vem hon är så låt det vara eller gå ur tråden istället för att bråka, om det kliar så mycket i fingrarna. Hon skrev inte "kom och bråka med mig".
    Tror ni att det är bara någon som ljuger bakom skärmen so what? Vad händer? Inget, så låt det va och gå vidare med livet.

    TS fortsätter det såhär så tycker jag själv att du ska gå ur tråden. Verkar inte som om du kommer få några frågor om ditt yrke. Synd.
    Äldre folk som skriver här och är så omogna, herregud alltså. Har inga ord kvar.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Youtube) skrev 2016-08-15 01:57:05 följande:

    Fråga till dig. Så du tycker inte att andra här i tråden har varit otrevliga mot mig?

    Hade jag inte fått massor med påhopp av folk som skriver att jag inte kan skriva ordentligt (har dyslexi), att jag verkar dum, att jag är fejk..mm

    Tror du då att jag hade varit otrevlig?

    Folk har frågat mig om jag anser att jag kommit någonstans i livet pågrund av min youtube kanal på ett väldigt förolämpande sätt.

    Det jag menade med dessa meningar är att om man nu inser själv att man använder internet så behöver man inte skriva att det jag gör är onödigt och dumt.

    Flera har ju sagt att hur kan du tycka att du kommit någonstans när du sitter och gör smink videos på youtube. Idag har vi massor med människor som blir världskända via sociala medier. Man behöver inte sitta och döma folk för vad dom gör.

    Ofta är det äldre som gör det. Dom sitter i sina bubblor och anser sig veta bäst vad framgång är.

    Framgång kommer på många olika sätt.


    Det är mig du svarat i de citaten. Jag va defintivt inte otrevlig mot dig och har inte skrivit sakerna du nämner övanför men jag fick inga trevliga svar....
  • Anonym (Fråga)

    Min 10-åring frågade häromdagen hur Youtubers tjänar pengar? Är det reklam och sådant? Eller har man relaterade företag? Sponsring? Fråga två: vad utmärker en framgångsrik youtuber? Hon har fler frågor, men jag återkommer om du inte har tröttnat på att svara..

    För övrigt kan jag inte se varför det skulle vara mindre värdigt att tjäna pengar på youtube än att bli rik som skådespelare, tv-hallåa, fotbollsspelare, politiker, sångare eller utövare av annan valfri underhållningsform.

  • Anonym (Alkemisten)

    Här sitter ett antal människor som säkert upprörs av trakasserier, mobbing och pöbelmentalitet hos andra, när dom ser det på tv, läser i tidningar eller på nätet, eller när det sker i skolan där dom har sina barn, t ex.
    Sen går samma människor ut på familjeliv och ägnar sig just åt trakasserier, mobbing och pöbelfasoner. 
    Inte undra på att skolan blir grövre och grövre, att fler och fler barn far illa och är rädda på skoltid.
    Era ungar gör ju bara det som ni gör, 
    Jävla hycklare. 

  • Anonym (Ida)
    DerMann skrev 2016-08-15 17:02:01 följande:

    Med tanke på att du är en av Sveriges största You Tubers undrar jag varför du ens startar någon tråd här. I USA tjänar populära Utubers mer än diverse popstjärnar, så varför känner du dig tvungen att starta någon tråd här? Vad vill du veta?


    Hon ville vända sig till äldre publik har hon bla skrivit. Men vet inte om de finns så mycket äldre publik inom det området.
  • Anonym (Jösse Namn)

    Tror du att det går att manipulera systemet för att tjäna pengar på det sättet, t.ex. att låta en robot generera en massa visningar, eller är systemet (din inkomst) säkrat mot sådana slags manipulationer tror du?

Svar på tråden Jag är en av Sveriges största YouTubers, fråga mig vad du vill