• Mila

    Vad ska vi göra?

    Jag och sambon skickade in hälsodeklaration till en fertilitetskliniken och har väntat och väntat, men de har läkarbrist.

    Istället har jag kontaktat en privatklinik, och på tisdag fick vi tid dit för undersökning och eventuellt få letrozole utskrivet. Sen återbesök efter ca 10-14 dagar. Dessa besök kostar minst 900 st.

    Men bara för det fick jag medelande från fertilitetskliniken efter jag åter igen hört av mig och varit ledsen. Vi uppfyller kraven och får snart hem info om provtagningar och påbörjar då vår utredning.

    Nu vet jag inte hur vi ska göra. Ska vi vänta? Eller ska vi påbörja hos den privata?

  • Svar på tråden Vad ska vi göra?
  • Yonne
    Mila skrev 2016-11-16 13:38:15 följande:

    Jadu det enda som känns någorlunda positivt är att vi eventuellt får komma iväg på utredning innan jul, och att alla prover verkar vara helt okej.


    Vad skönt att ni nog får tid innan jul. Bra att alla prover ser vra ut. Hoppas allt kommer se bra ut så ni får erat barn snart. Väntan är så jobbig, skönt atr ni nog får svar på utrednig snart. Det var ett år sedan vi ringde och bokade utredning nu. Utredning köar för 6 månader sedan. Vi har försökt 2 år och just idag känns det så jobbigt. Det varit jobbigt kring varje 6-månadersgräns. Har varit en längre tid som det varit ok. Vet inte om jag kommer klara 3 månaders väntan till. Hur orkar man?
  • Anonym (Syskonförsök)

    Å jag känner så igen mig i de du skriver man man orkar konstigt nog, orken blir bättre så fort man tar ett kliv framgåt i kön!

    Men ring och hör med dem igen tycker jag!!


    Yonne skrev 2016-11-16 22:34:40 följande:

    Vad skönt att ni nog får tid innan jul. Bra att alla prover ser vra ut. Hoppas allt kommer se bra ut så ni får erat barn snart. Väntan är så jobbig, skönt atr ni nog får svar på utrednig snart. Det var ett år sedan vi ringde och bokade utredning nu. Utredning köar för 6 månader sedan. Vi har försökt 2 år och just idag känns det så jobbigt. Det varit jobbigt kring varje 6-månadersgräns. Har varit en längre tid som det varit ok. Vet inte om jag kommer klara 3 månaders väntan till. Hur orkar man?


  • Yonne
    Mila skrev 2016-11-16 12:20:04 följande:

    Jag har ringt eller skickat meddelande till dem nästan varje vecka sedan början av september. Vi har för ca 1månad sedan lämnat prover. Fick även veta då att de nu.är full styrka igen så nu börjar de komma ikapp :) vi ska förmodligen få komma innan jul.

    Ringa och tjata är alltid bra! ;)


    Nu såg jag att du skrev detta svar. Tror du att det gått snabbare för er eftersom du ringt dem varje vecka? Vad har du sagt när du ringt? Jag är egentligen inte så tjatig av mig, brukar vänta snällt i kön till min tur. Tar gärna emot tips. Känner mig lite uppgiven när tiden bara rinner iväg, på ett sätt jag inte känt tidigare. Varför kan inte vi få barn? Ett endaste litet barn är det enda vi vill ha, det är så orättvist att det inte går tycker jag.

    Vad konstigt att de säger att de har full styrka till vissa och ibland att väntetiden är 6 mån. När jag ringde för 1 månad sedan sa de att vi kanske får tid i december.
  • Mila
    Yonne skrev 2016-11-17 10:37:24 följande:

    Nu såg jag att du skrev detta svar. Tror du att det gått snabbare för er eftersom du ringt dem varje vecka? Vad har du sagt när du ringt? Jag är egentligen inte så tjatig av mig, brukar vänta snällt i kön till min tur. Tar gärna emot tips. Känner mig lite uppgiven när tiden bara rinner iväg, på ett sätt jag inte känt tidigare. Varför kan inte vi få barn? Ett endaste litet barn är det enda vi vill ha, det är så orättvist att det inte går tycker jag.

    Vad konstigt att de säger att de har full styrka till vissa och ibland att väntetiden är 6 mån. När jag ringde för 1 månad sedan sa de att vi kanske får tid i december.


    Det gäller att säga exakt vad man känner. Visa att man är ledsen och inte klara av att vänta.

    Har ni inte ens fått lämna prover?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Anonym (Syskonförsök)

    Pratade med dem idag det ser bättre ut och inom tre månader får man oftast tid

  • Mila
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2016-11-17 13:52:57 följande:

    Pratade med dem idag det ser bättre ut och inom tre månader får man oftast tid


    Toppen! :)

    Dock känns det som att dagarnan går i slowmotion :( Allt skulle kännas så mycket bättre genom att få träffa en läkare och iaf få känna att man är igång.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Yonne
    Mila skrev 2016-11-17 13:00:03 följande:

    Det gäller att säga exakt vad man känner. Visa att man är ledsen och inte klara av att vänta.

    Har ni inte ens fått lämna prover?


    Vi har gjort utredning i annat lansting. Den blev klar innan sommaren. Manlig faktor så vi kan inte bli gravida. Väntade efter utredning 3 mån på bedömning i landstinget där jag bor nu för att få ok att vi får ivf. När vi fick godkänt flyttade vi remisse till Örebro och 3 mån har gått nu. Sedan väntade vi ju på 3 mån till utredning också. Orkar inte 3 mån till. Får ringa dem snart. Tack för ditt svar och pepp!

    Anonym, skönt att de säger att det ser bättre ut nu.
  • Yonne
    Mila skrev 2016-11-17 14:25:43 följande:

    Toppen! :)

    Dock känns det som att dagarnan går i slowmotion :( Allt skulle kännas så mycket bättre genom att få träffa en läkare och iaf få känna att man är igång.


    Hur har det gått för dig? Vi har fortfatande inte fått svar från Örebro. Hoppas det rullat på bättre för dig.
  • Mila
    Yonne skrev 2016-11-25 17:28:48 följande:

    Hur har det gått för dig? Vi har fortfatande inte fått svar från Örebro. Hoppas det rullat på bättre för dig.


    Jag ringer och tjatat varje vecka :p de säger att de tror att det blir innan jul. Jag hoppas verkligen det.

    Har du inte ringt dem? Tror tyvärr man måste ligga på.. Det går också att skicka meddelande på deras sida.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Yonne

    Vi gick besked att vi inte får tid innan jul men KANSKE i januari. Då har vi väntat 5 månader. Hur går det för er andra som väntar till Örebro?

  • Yonne
    Mila skrev 2016-12-02 14:30:37 följande:

    Jag har blivit gravid :) Men är så himla tidigt, men vi hoppas på att det går bra denna gång.


    Grattis! Hoppas att allt går bra.
  • Söndag
    Mila skrev 2016-12-02 14:30:37 följande:

    Jag har blivit gravid :) Men är så himla tidigt, men vi hoppas på att det går bra denna gång.


    Men å grattis!!!
Svar på tråden Vad ska vi göra?