• JohannaSaGo

    Fortfarande hår på magen!

    Hej! Jag är en 27åring som alltid haft lite hår under naveln, kanske sedan tonåren. Nopprar eller rakar bort det, enkelt. 


    I år blev jag gravid och fick ganska mycket hår på hela magen. Ganska ljusbruna, men när jag te.x duschar eller badar blir dom mörka och syns ganska mycket.


    Det är ju inte direkt en matta, men mycket för att vara på en kvinnomage (enl mig)


    Läste här på FL att det är flera som fått det under graviditeten och att det har med hormoner att göra. Dom skrev också att efter förlossningen så försvann det. 


    Nu är min son 4 veckor och det är fortfarande lika mycket hår kvar. 


    Någon med liknande "problem". Försvann håret direkt, eller tar det några månader? Tillägger att jag ammar om det kanske har någon betydelse. 


    Brydde mig inte om att magen var hårig som gravid, men vet inte om jag kommer våga mig ut nästa sommar te.x i bikini Om det det ska vara såhär. 


     


     

  • Svar på tråden Fortfarande hår på magen!
  • Anonym (Kjhg)

    Fick typ "raggarsträng" under graviditeten den är kvar ännu, 4 månader efter förslossningen

  • Meriall

    Jag har hört att det tar 6-12 mån, ungefär lika länge som att bli av med den mörka linjen på magen. Det tog nog ca 6 mån för mig förra graviditeten och sedan försvann det. Det hinner nog försvinna innan sommaren för dig :)

  • Scoops

    I värsta fall får du väl noppra/vaxa lilla magen. Skrattande Min mamma fick oturen att dras med en "mustash" efter sina gaviditeter, först när hon blev gråhårig kunde hon sluta vaxa.. Skål 

  • JohannaSaGo
    Scoops skrev 2016-10-14 08:41:50 följande:

    I värsta fall får du väl noppra/vaxa lilla magen.  Min mamma fick oturen att dras med en "mustash" efter sina gaviditeter, först när hon blev gråhårig kunde hon sluta vaxa..  


    Oj okej så kroppen kan påverkas alltså!

    Det värsta om man börjar vaxa eller raka magen kanske det blir stubbigt och enligt myt grövre :p så hoppas det försvinner eller åtminstone blekta rejält i solen så dom inte är mörka..
Svar på tråden Fortfarande hår på magen!