• darkrose2016

    hans styvmamma beter sig som att hon är mamma till vår son

    2 veckor efter förlossningen var jag och min man på besök hos min mans far och hans styvmamma.

    När hans styvmamma håller vår son i sina armar så säger hon " Åh, så söt han är. Ni kan ju ta vår hund med er hem så kan vi behålla honom här hos oss" efter det så skrattar hon.

    Det kändes som att det var en väldigt opassande sak att säga till en nybliven mamma.  

    Hon beter sig väldigt konstigt när vi är där. Precis som att vår son är hennes.

    Borde jag vara orolig? Hur ska jag hantera detta? Hur hade ni gjort i denna situationen?

  • Svar på tråden hans styvmamma beter sig som att hon är mamma till vår son
  • LillaJag06

    Du är säkert bara känslig av alla hormoner. Var väl inget taskigt att säga? Hade aldrig tolkat in att hon vill vara din sons mamma. HAha kom igen.

    Hon menar ju såklart att han är så söt att hon ville behålla honom.

    Tycker att DI överdriver.

  • maratontjejen

    Men skärp dej, vad löjlig du är. Du inser väl att du överdriver. Hon vill ju bara gosa och vara snäll mot bebisen. Visa att hon bryr sig om er och bebisen. Det var ju bara gulligt att säga ett så lättsamt skämt. Var glad att ni har en sådan snäll extra farmor i ert liv istället.

  • Bertram

    Eh, du överdriver extremt, hon skojade såklart! Vem fan skulle vilja byta ut sin hund mot en unge? ;)

  • syntharen

    Om det är det enda hon har sagt så är du lite överkänslig och jag får känslan av att du inte gillade henne redan innan ni fick barn. Jag har själv sagt så till både släkt, vänner och bekanta, att jag tänker behålla deras lilla sötis till bebis men självklart menar jag det inte! Och det hoppas och tror jag att dom flesta förstått, speciellt när jag faktiskt lämnat tillbaka deras bebis...

  • Linnis92

    Lugna ner dig några hekto. Sådär säger hon för att skämta. De flesta föräldrar har nog fått höra det någon gång.

  • Nfkb10474

    Ring genast polisen och berätta om hennes lömska kidnappningsplan!! Eller så tar du två andetag och förstår att hon bara skojade och visade att hon tyckte att ditt barn var sött som socker. Inget att oroa sig för och du är säkert väldigt trött/känslig precis såhär i början av ditt barns liv men du överdriver lite här. Lycka till med nya bebisen :)

  • sextiotalist

    Åh, det är inte alls en ovanlig kommentar. Det är bara ett sätt att tala om att ni har en gosig liten pojke

  • Fjäril kär

    Din svärmor ville bara skoja och visa sin stolthet och uppskattning över ert lilla barn.

    Du är nyförlöst med massa hormoner i omlopp . Du kan garanterat fått samma reaktion med en av dina egna vänner/familj , men nu råkade det bli svärmor.

    Slappna av. Nästa gång kan det vara din egen sambo som får dig att reagera likadant..

  • Oljud
    darkrose2016 skrev 2017-01-09 09:32:24 följande:

    2 veckor efter förlossningen var jag och min man på besök hos min mans far och hans styvmamma.

    När hans styvmamma håller vår son i sina armar så säger hon " Åh, så söt han är. Ni kan ju ta vår hund med er hem så kan vi behålla honom här hos oss" efter det så skrattar hon.

    Det kändes som att det var en väldigt opassande sak att säga till en nybliven mamma.  

    Hon beter sig väldigt konstigt när vi är där. Precis som att vår son är hennes.

    Borde jag vara orolig? Hur ska jag hantera detta? Hur hade ni gjort i denna situationen?


    Oh shit vad hemsk, ja du bör VERKLIGEN vara orolig för hon planerar att KIDNAPPA DITT BAAAAAAAARN.......du bör kanske söka hjälp för dina paranoida vanföreställningar
  • äldreochklokare
    darkrose2016 skrev 2017-01-09 09:32:24 följande:

    2 veckor efter förlossningen var jag och min man på besök hos min mans far och hans styvmamma.

    När hans styvmamma håller vår son i sina armar så säger hon " Åh, så söt han är. Ni kan ju ta vår hund med er hem så kan vi behålla honom här hos oss" efter det så skrattar hon.

    Det kändes som att det var en väldigt opassande sak att säga till en nybliven mamma.  

    Hon beter sig väldigt konstigt när vi är där. Precis som att vår son är hennes.

    Borde jag vara orolig? Hur ska jag hantera detta? Hur hade ni gjort i denna situationen?


    om detta var det enda så överdriver du.
    Att säga så där är inte att bete sig som barnets mamma. Hon vill visa att pojken är söt, bara. 

    det är knappast "opassande" att säga. 

    Om hon däremot sliter barnet ur famnen på er trots att han gallskriker för att "han saknar ju henne", hon vill att han ska sova över, vill att du inte ska amma för då kan hon få flaskmata etc, ja DÅ är det opassande. 
Svar på tråden hans styvmamma beter sig som att hon är mamma till vår son