• Jgirl93

    Vi som precis slutat med p-piller

    Tänkte starta upp en tråd för oss som precis slutat med p-piller för att nu starta igång bebisverkstad.

    Jag slutade med Yasmin 1 februari 2017.

    Hade haft Yasmin i ca 2 år och innan dom åt jag neovletta i 5 år ca.

    Tycker det kan va intressant att bolla tankar kring det här med att skaffa barn och hur man mår efter pillerstopp osv.

    Själv har jag mått riktigt skit måste jag säga. Har haft humörsvängningar från helvetet och känt mig så ledsen och känslig för minsta lilla efter att ha slutat med p-pillren.

    Tror även jag varit/är skengravid då min längtan efter en liten bebis är enorm. Är på dag 30 nu i menscykeln och ingen mens än. Hat testat negativt på gravtest än så länge i alla fall.

    Hur har ni mått efter att ha slutat?

  • Svar på tråden Vi som precis slutat med p-piller
  • pernilla92

    Meen.. varför får inte jag min mens då? xD kan man på något vis påskynda det hela? Funkar sån där rosenrot?

  • Hsim
    pernilla92 skrev 2017-04-25 18:33:57 följande:

    Meen.. varför får inte jag min mens då? xD kan man på något vis påskynda det hela? Funkar sån där rosenrot?


    Har du testat dig?

    Mitt första barn gick jag och hade molvärk och tänkte snart kommer mensen, snart kommer mensen osv. Men blev ett plus ist :)
  • pernilla92
    Hsim skrev 2017-04-25 20:10:28 följande:

    Har du testat dig?

    Mitt första barn gick jag och hade molvärk och tänkte snart kommer mensen, snart kommer mensen osv. Men blev ett plus ist :)


    Ja, flera gånger men bara negativt :( beräknade att mensen skulle komma den 22 mars men den verkar inte ha kommit igång som den ska. Så ett plus känns långt borta.
  • Linkaa
    pernilla92 skrev 2017-04-25 21:06:42 följande:

    Ja, flera gånger men bara negativt :( beräknade att mensen skulle komma den 22 mars men den verkar inte ha kommit igång som den ska. Så ett plus känns långt borta.


    Hur har det gått för dig? Kom mensen igång?

    Här är en till som inte får igång mensen som jag hoppats, va regelbunden 2 månader men nu vill den inte dyka upp igen och har fått minus på Stickan..
  • Flikkan92

    Var likadant för mig. Hade regelbundet i 3månader efter att jag slutat med preventivmedel, sen försvann den i två månader. Fick då en kur provera som ska sätta igång mensen igen. Fick ägglossning då och mitt plus kom två veckor senare! Har pcos så min mens och ägglossning gör lite som den vill.

  • Linkaa
    Flikkan92 skrev 2017-05-10 13:14:07 följande:

    Var likadant för mig. Hade regelbundet i 3månader efter att jag slutat med preventivmedel, sen försvann den i två månader. Fick då en kur provera som ska sätta igång mensen igen. Fick ägglossning då och mitt plus kom två veckor senare! Har pcos så min mens och ägglossning gör lite som den vill.


    Okej gratulerar att ni fick ett plus :) hur länge väntade du innan du pratade med BM om att få någon kur? Och körde ni med ägglossningstest?

    Längtar så mycket efter att få det där plusset!
  • Flikkan92

    Jag gick dit efter 4 månader bara, misstänkte att jag hade PCO och ville ha det bekräftat så man inte försöker ett år innan man söker hjälp. Jag fick ju dock bara en kur för att få igång mensen, finns inga garantier att de ska bli ägglossning. Men det fick jag. Fick sänka otroligt starka symptom så de var nog den enda ägglossning jag haft sen jag slutade med preventivmedel. Hade ont i bröstvårtorna från ägglossning till BIM, så det var mitt tecken på grav :)

  • Linkaa
    Flikkan92 skrev 2017-05-10 17:25:25 följande:

    Jag gick dit efter 4 månader bara, misstänkte att jag hade PCO och ville ha det bekräftat så man inte försöker ett år innan man söker hjälp. Jag fick ju dock bara en kur för att få igång mensen, finns inga garantier att de ska bli ägglossning. Men det fick jag. Fick sänka otroligt starka symptom så de var nog den enda ägglossning jag haft sen jag slutade med preventivmedel. Hade ont i bröstvårtorna från ägglossning till BIM, så det var mitt tecken på grav :)


    Okej nä det finns väl aldrig nån garanti för ägglossning, var hos BM för nån månad sedan och då sa hon att hon kunde se en stor äggblåsa och då hittade hon inget som såg tokigt ut, var dock inte där med anledning av bäbisverkstad hade inte slutat med ppiller då utan jag va där för magkramper jag hade då, vad gjorde att du misstänkte PCO? Får kanske avvakta någon vecka till innan jag pratar med BM, har ett minimalt hopp att mitt bim datum var fel och att jag testade för tidigt men skulle inte tro det :(
  • Flikkan92

    Har alltid haft strulig mens i tonåren innan jag började med preventivmedel, har problem med mitt blodsocker och är konstant sugen på kolhydrater och socker och lite ökad behåring samt väldigt mycket starkare än jag normalt sett borde vara. Har alltid varit oavsett om jag tränat eller ej. Så jag var rätt säker innan :) men skönt att få det bekräftat. Väldigt lätt att åtgärda detta själv. Min Äl uteblir förmodligen för att mitt blodsocker svajar, men nu när jag äter typ lchf så mår jag jättebra. Är säkert därför ägglossningen kom igång också :)

    Stort lycka till! Ditt plus kommer nog snart också.

  • Linkaa
    Flikkan92 skrev 2017-05-10 18:22:57 följande:

    Har alltid haft strulig mens i tonåren innan jag började med preventivmedel, har problem med mitt blodsocker och är konstant sugen på kolhydrater och socker och lite ökad behåring samt väldigt mycket starkare än jag normalt sett borde vara. Har alltid varit oavsett om jag tränat eller ej. Så jag var rätt säker innan :) men skönt att få det bekräftat. Väldigt lätt att åtgärda detta själv. Min Äl uteblir förmodligen för att mitt blodsocker svajar, men nu när jag äter typ lchf så mår jag jättebra. Är säkert därför ägglossningen kom igång också :)

    Stort lycka till! Ditt plus kommer nog snart också.


    Jamen vilken tur att kosten hjälper till och att det går få ordning! :) tackar så mycket för informationen, det är så skönt att sånna här trådar finns där man kan bolla frågor och erfarenheter och få upp hoppet när bäbisverkstan tär, hade väl kanske lite väl höga förhoppningar om att det skulle ta sig snabbt och bara flyta på men är nog bara att inse att det lär nog ta tid man får hoppas på det bästa:)
  • LSL89

    Hur går det för er alla?
    För min del lyser mensen med sin frånvaro. Är på dag 98 sedan den senaste (och enda mensen) sedan p-pillerstoppet vid årsskiftet. Antar att det är dags att börja kolla upp om det är något som inte stämmer. Sjukt frustrerande.
    Med tanke på hur aktiva vi är så borde det ha gett resultat nu om jag hade haft äl..Rynkar på näsan

Svar på tråden Vi som precis slutat med p-piller