• malin84johansson

    Någon mer som väntar barn nr 4

    Hej någon mer som väntar barn nr 4 här inne

    Själv väntar jag barn nr 4 i november

    Kanske kan vi samlas här inne och dela tankar förväntan och stötta varandra

  • Svar på tråden Någon mer som väntar barn nr 4
  • jesssicahansen

    Väntar bebis i slutet på oktober, 4e barnet i skaran!

    Har 3 tjejer innan, dom är född 2010,2012 & 2017 så yngsta fyller 1 år nästa vecka :)

  • kaeg

    Hur mår ni och hur hinner ni med vardagen? Hur är orken?


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • hondär

    Jag är trött och sover sååååå dåligt.. Är ofta själv så är väldigt sliten, har slutat jobba på vardagar så jag ska orka vara en bra mamma efter skolan o dagis. Vissa dagar orkar jag nästan inte gå, har så ont i bäckenet.. Så jag jobbar järnet när barnen har umgänge med pappan varannan helg, då har jag bara mig själv och Katterna att Ansvara för så då går de lättare.

    Jag hoppas att det blir lättare med Bebis på utsidan, jag vill önska och tro det iaf. Alltid tyckt att de är jobbigare att vara gravid än att ha bebis.

  • kaeg

    hondär

    Oj det låter tufft. Sjukskriven?

    Är ett bra tag kvar ändå till maj.


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Kia82

    Väntar nr 5 och är livrädd för att vi inte ska hinna in, kommer att lägga ut handdukar i bilen för säkerhets skull.

    Bf 12 juni.

  • Carro04

    Väntar nr 4 med BF 1/9, även om jag tror att det blir något tidigare med tanke på att ingen av våra andra barn har lyckats hålla sig inne till BF... Det har varit en tuff graviditet hittills på alla sätt och vis, så jag hoppas att andra halvan blir lugnare. Känner att jag först nu har börjat njuta av att vänta en liten igen.

  • hondär
    kaeg skrev 2018-03-07 18:48:54 följande:

    hondär

    Oj det låter tufft. Sjukskriven?

    Är ett bra tag kvar ändå till maj.


    Oj där hade du skrivit. Nej jag var och är inte sjukskriven.. Är typ arbetslös, har haft massa ströjobb men har på slutet fått tacka nej till jobbpass.. Nu jobbar jag bara 3 dagar i veckan 5 timmar per gång.

    Är ju inte mycket men är helt slut... Det är så tungt att vara gravid....
  • annikandy

    Hej allesammans.

    Jag hoppar gärna in här hos er. Plussade för bara ett par dagar sen så e bara i vecka 5. Inser att jag e mer nojjig denna gången än med dom andra graviditeterna.

    Jag har tre barn sen innan födda 05, 07 o 09. Nu e liten beräknad till december. Detta blir sambons första o vi e så lyckliga :)

    Jag e 33 o sambon 36.

    Vill att veckorna går fort framåt nu så man kommer längre in i graviditeten d e juh ingen garanti men skulle nog lugna oss lite :)


    ¤Familjen är mitt allt¤
  • kaeg

    annikandy - Grattus! Spännande!

    Barnmorskebesök igår, v23+5 då. Hjärtljud på 146 och helt vild när jag låg på britsen och magen mättes. Sfmått på 24, lite över normalkurvan och upplever själv att magen är stor. Hb109. Gått upp ca 5kg nu...

    Känner av höfter/bäckenfogar och trötthet. Annars okej. Höfterna blivit värre för varje dag denna veckan dock...


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • jesssicahansen

    Vi var på kub idag och allting såg bra ut, såg tickande hjärtat och sprattlande bebis! Så mysigt:)

    Fick bra resultat och flyttades bakåt 1 dag så bf 30 oktober istället för 29e :)

  • kaeg
    jesssicahansen skrev 2018-04-23 18:14:37 följande:

    Vi var på kub idag och allting såg bra ut, såg tickande hjärtat och sprattlande bebis! Så mysigt:)

    Fick bra resultat och flyttades bakåt 1 dag så bf 30 oktober istället för 29e :)


    Så skönt!
    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • kaeg
    3hjärtan skrev 2018-04-23 20:29:18 följande:

    Vilken vecka är ni i? Jag är v26


    v25 så ca 60% avklarat om man kan säga så. När hade du bf? Vi har 11/8, men går troligen över minst 7-10dagar. Gått över tiden de sista två graviditeterna.

    Har era förlossningar varit lika varandra, start och förlopp? När satte de igång i förhållande till bf?
    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Kia82
    3hjärtan skrev 2018-04-23 20:29:18 följande:

    Vilken vecka är ni i? Jag är v26


    Går in i vecka 34 imorgon.
  • 3hjärtan
    kaeg skrev 2018-04-23 20:52:28 följande:

    v25 så ca 60% avklarat om man kan säga så. När hade du bf? Vi har 11/8, men går troligen över minst 7-10dagar. Gått över tiden de sista två graviditeterna.

    Har era förlossningar varit lika varandra, start och förlopp? När satte de igång i förhållande till bf?


    Har bf 1/8

    Mina har kommit 3 dagsr innan och 4 och 5 dagar efter. Så hoppas på att ej gå över nåt. Känns jobbigt i sommar
  • kaeg

    Kia82 - spännand! Hur mår du och hur känns det?

    Ser fram emot sommaren, men har tidigare graviditeter också sommartid och det har gått bra. Har tidigare barn i slutet av juni, början av juli och början av augusti och nu i mitten av augusti. Skönt med semestertid, fint väder och förhoppningsvis ork att mysa med sommarlediga barn.

    Fick också första 3dagar innan bo, men sedan 6resp 8 dagar efter Bf. Så den trenden som sista två hoppas jag slippa. Hellre tre dagar innan bf, men ej mycket innan för två krockar det kanske med äldstas födelsedag...


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Kia82
    kaeg skrev 2018-04-24 19:03:55 följande:

    Kia82 - spännand! Hur mår du och hur känns det?

    Ser fram emot sommaren, men har tidigare graviditeter också sommartid och det har gått bra. Har tidigare barn i slutet av juni, början av juli och början av augusti och nu i mitten av augusti. Skönt med semestertid, fint väder och förhoppningsvis ork att mysa med sommarlediga barn.

    Fick också första 3dagar innan bo, men sedan 6resp 8 dagar efter Bf. Så den trenden som sista två hoppas jag slippa. Hellre tre dagar innan bf, men ej mycket innan för två krockar det kanske med äldstas födelsedag...


    Jag mår hyfsat, känner mig stor och otymplig med foglossning till och från men annars så ska man väl inte klaga. Det värsta just nu är att det känns som om det är alldeles för lång tid kvar och så är jag himla nervös för NÄR det kommer att dra igång och hur fort det kommer att gå denna gången, har fyra barn att ordna passning av samt 45 min att köra till sjukhuset så det är en liten gnagande oro.

    Jag räknar med att gå över, har gjort det alla gångerna. Här är det skolavslutning på mitt bf-datum så det hade varit skönt att ha överstökat men sen så har ett utav barnen födelsedag tre dagar därefter så den dagen vill vi ju helst inte pricka heller. Den 13/6 hade varit den perfekta dagen att föda och sen vara hemma igen till födelsedagen.
Svar på tråden Någon mer som väntar barn nr 4