• Minigris

    långsamt stigande hcg, finns det hopp?

    Jag var hos bm och gjorde ultraljud tisdag förra veckan och igår. Dem såg en tom hinnsäck som vart i storleken som v4. Bör vara i v6 men kan ha räknat fel eftersom jag har väldigt oregelbunden mens. Tog blodprov och Värdena har ökat från 2134 till 5195 på en vecka. Min bm har nu skickat remiss till sjukhuset för skrapning. Finns det inget hopp? Någon som vart med om långsamt stigande hcg men ändå gått bra? Snälla

  • Svar på tråden långsamt stigande hcg, finns det hopp?
  • Minigris

    Kom in på vul och två läkare kollade, helt knäpptysta i säkert 5 minuter och varav jag frågar vad det är. Då vänder hon och visar skärmen och säger där är det ett hjärtslag! Herregud! Tänk om jag inte krävt ett vul! Tack alla som hjälpt mig!

  • Noanda
    Minigris skrev 2017-09-20 11:09:08 följande:

    Kom in på vul och två läkare kollade, helt knäpptysta i säkert 5 minuter och varav jag frågar vad det är. Då vänder hon och visar skärmen och säger där är det ett hjärtslag! Herregud! Tänk om jag inte krävt ett vul! Tack alla som hjälpt mig!


    Åh! Jag bara ryser! Så härligt med så glada nyheter!
  • ALM82
    Minigris skrev 2017-09-20 11:09:08 följande:

    Kom in på vul och två läkare kollade, helt knäpptysta i säkert 5 minuter och varav jag frågar vad det är. Då vänder hon och visar skärmen och säger där är det ett hjärtslag! Herregud! Tänk om jag inte krävt ett vul! Tack alla som hjälpt mig!


    Vad skönt! Och grattis :)
    Men samtidigt som jag är riktigt glad för din skull (har följt tråden lite utan att kommentera) så känns det ju rent ut sagt skit att den andra läkaren ba "Nej här är det tomt, vi bokar skrapning", utan att ens erbjuda ett andra ultraljud. 
    Hoppas det är många som läser den här tråden och förstår att man alltid ska be om ett andra ultraljud, eller gå till någon annan, vid såna här situationer.
  • NivanaA

    Gud va skönt :) grattis till dig / er. Du ser, det finns mirakel. Och man ska alltid begära ett vul extra innan något annat bestäms. Va som sagt själv i den situationen. Dock fick jag en läkare som ville vänta för att se ifall de blir något. Den läkaren du fick verkade inte så bra dock. Men så skönt att allt löste sig. :) <3

  • Mioii

    Tänkte skriva tidigare o berätta min story, men glömde av och såg nu att bebis syntes nu!! Grattis så himla glad för dej

    Ska berätta iaf, jag är nu i vecka 16 snart 17.

    Jag har haft "mens" alla månader fast ytterst lite och jag var ändå lite orolig. Bad om ett tidigt vul och det ville dom ändå göra pga blödningarna. Då kollade dom i vecka 9 men såg inget foster utan en tom fostersäck som var i samma vecka. Hon trodde att jag antagligen fått ett till missfall bara sen sa hon inget mer. Hon var ny på detta och väldigt okunnig märkte man för hon sa inte ens att man skulle ta bort säcken eller något hon noterade det knappt lixom..

    Iaf så fortsatte magen att växa och idag är det en riktigt typisk Bull gravidmage och min sambo som har barn sedan tidigare har känt barnet där den ligger i magen (har framlutad livmoder) och visat och jag känner bebisen med, tomt på andra sidan och en liten pluttis på andra där den alltid legat men flyttar sej ibland även börjat känna sådant fladder som ska vara första tecken på fosterrörelse, aldrig känt något liknande innan...

    Tog nya test precis och dom är positiva. Efter mensen är dom negativa, efter nån vecka är dom positiva igen har jag märkt.

    Så nu ska jag till kliniken och göra nytt vul, och då hoppas jag innan mensen så dom även får det bevisat för sej. Och hoppas såklart bebis visar sej nu, annars får dom känna på min mage och se bebisen för nånting är det där och inte är de nåt annat än ett foster för det känner man verkligen. Dessutom såg hon första dåliga läkaren att jag inte hade några cystor eller likande så kan ju inte va en sån som växt heller hahah. Med detta vill jag egentligen mena att värdena kan vara knepiga , det är dom verkligen för mej... En vän till mej var inte positivt på något test och hon hade mens o inget foster syntes alls förrens i 6e månaden, och då slutade mensen . Förlåt för långt, tänkte inte på det haha ????

  • princess77

    Åh vilka underbara nyheter!!! Vilken tur att du väntade,vet så många som har råkat ut för detta innan. Stort grattis!

  • Jsv17
    Minigris skrev 2017-09-20 11:09:08 följande:

    Kom in på vul och två läkare kollade, helt knäpptysta i säkert 5 minuter och varav jag frågar vad det är. Då vänder hon och visar skärmen och säger där är det ett hjärtslag! Herregud! Tänk om jag inte krävt ett vul! Tack alla som hjälpt mig!


    Åh vilka fantastiska nyheter! Trodde det var standard att göra minst 2 vul med 1-2 veckor emellan innan man gör en skrapning för att vara helt säker. Sån tur att du krävde ett till!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Minigris

    När jag nu var på toa och torkade mig var det blodigt och en liten liten klump? Kan det bli så efter vul eller har det bara skitigt sig nu direkt efter ett glatt besked?

  • fanola
    Mioii skrev 2017-09-20 15:13:42 följande:

    Tänkte skriva tidigare o berätta min story, men glömde av och såg nu att bebis syntes nu!! Grattis så himla glad för dej

    Ska berätta iaf, jag är nu i vecka 16 snart 17.

    Jag har haft "mens" alla månader fast ytterst lite och jag var ändå lite orolig. Bad om ett tidigt vul och det ville dom ändå göra pga blödningarna. Då kollade dom i vecka 9 men såg inget foster utan en tom fostersäck som var i samma vecka. Hon trodde att jag antagligen fått ett till missfall bara sen sa hon inget mer. Hon var ny på detta och väldigt okunnig märkte man för hon sa inte ens att man skulle ta bort säcken eller något hon noterade det knappt lixom..

    Iaf så fortsatte magen att växa och idag är det en riktigt typisk Bull gravidmage och min sambo som har barn sedan tidigare har känt barnet där den ligger i magen (har framlutad livmoder) och visat och jag känner bebisen med, tomt på andra sidan och en liten pluttis på andra där den alltid legat men flyttar sej ibland även börjat känna sådant fladder som ska vara första tecken på fosterrörelse, aldrig känt något liknande innan...

    Tog nya test precis och dom är positiva. Efter mensen är dom negativa, efter nån vecka är dom positiva igen har jag märkt.

    Så nu ska jag till kliniken och göra nytt vul, och då hoppas jag innan mensen så dom även får det bevisat för sej. Och hoppas såklart bebis visar sej nu, annars får dom känna på min mage och se bebisen för nånting är det där och inte är de nåt annat än ett foster för det känner man verkligen. Dessutom såg hon första dåliga läkaren att jag inte hade några cystor eller likande så kan ju inte va en sån som växt heller hahah. Med detta vill jag egentligen mena att värdena kan vara knepiga , det är dom verkligen för mej... En vän till mej var inte positivt på något test och hon hade mens o inget foster syntes alls förrens i 6e månaden, och då slutade mensen . Förlåt för långt, tänkte inte på det haha ????


    Hur har det gått för dig?
  • fanola
    Minigris skrev 2017-09-22 14:23:58 följande:

    När jag nu var på toa och torkade mig var det blodigt och en liten liten klump? Kan det bli så efter vul eller har det bara skitigt sig nu direkt efter ett glatt besked?


    Hur går det? Slutat blöda?
  • jennie08
    Minigris skrev 2017-09-19 22:11:27 följande:

    Tid imorgonbitti för en koll och sen planering av skrapning efter det. Tack alla för fina ord och pepp! Har fått lite hopp iaf men vill inte hoppas för mycket :(


    Hur har det gått? Tänker på dig <3
  • Mioii
    fanola skrev 2017-09-25 11:00:25 följande:

    Hur har det gått för dig?


    Jag ska på undersökning på torsdag och förhoppningsvis få se bebisen... Är i vecka 18 då .. kan ju säga med att jag har känt bebisen röra sej lite nu, aldrig känt tarmar röra sej mot magen någonsin, och dom ligger ju under muskeln och detta måste va bebis. Känns som att det hoppar lite o fladdrar typ... Läkaren när jag ringde lät positiv och vart med om detta innan, och sa att jag nog 100% har en bebbi där
  • Levnudösen
    Mioii skrev 2017-09-26 20:20:26 följande:

    Jag ska på undersökning på torsdag och förhoppningsvis få se bebisen... Är i vecka 18 då .. kan ju säga med att jag har känt bebisen röra sej lite nu, aldrig känt tarmar röra sej mot magen någonsin, och dom ligger ju under muskeln och detta måste va bebis. Känns som att det hoppar lite o fladdrar typ... Läkaren när jag ringde lät positiv och vart med om detta innan, och sa att jag nog 100% har en bebbi där


    Himla intressant detta! Hur gick det för dig? Såg de en bebis?<3
  • annister

    Hej!

    Hoppas att allt gick bra för trådstartaren.

    För ungefär två år sedan låg jag själv och googlade "långsamt stigande HCG" när jag väntade mitt tredje barn, och lovade mig själv att dela med mig av hur det gick i mitt fall, för de som kommer efter mig och ligger vaken på natten av samma anledning.


    2018-04-18 Sista mens.
    2018-05-25 Liten blödning.
    2018-05-31: Tidigt ultraljud utan intrauterin graviditet, ordinerades provtagning P-hCG + betakedja med följande resultat:

    2018-05-31 31 600 IU/L
    2018-06-02 33 500 IU/L
    2018-06-05 41 600 IU/L

    Fick höra från flera gynekologer (är själv läkare) att ökningen var patologisk men läkaren som ordinerat proverna var inte övertygad och jag fick remiss till nytt ultraljud.

    2018-06-12 UL visar anteflekterad uterus med intrauterin hinnsäck med foster som är livligt med synlig hjärtaktivitet. CRL motsvarar graviditetsvecka 8+1. Enligt sista mens borde jag ha varit i vecka 9+1. 

    2019-01-17 Inkom till förlossningen i vecka 39+1 efter normal graviditet och födde en fin frisk flicka.

    Tack och hej! Lycka till alla där ute som kämpar med barnaskapandet!
  • Tiffany
    annister skrev 2021-03-03 15:02:00 följande:

    Hej!

    Hoppas att allt gick bra för trådstartaren.

    För ungefär två år sedan låg jag själv och googlade "långsamt stigande HCG" när jag väntade mitt tredje barn, och lovade mig själv att dela med mig av hur det gick i mitt fall, för de som kommer efter mig och ligger vaken på natten av samma anledning.


    2018-04-18 Sista mens.
    2018-05-25 Liten blödning.
    2018-05-31: Tidigt ultraljud utan intrauterin graviditet, ordinerades provtagning P-hCG + betakedja med följande resultat:
    2018-05-31 31 600 IU/L
    2018-06-02 33 500 IU/L
    2018-06-05 41 600 IU/L

    Fick höra från flera gynekologer (är själv läkare) att ökningen var patologisk men läkaren som ordinerat proverna var inte övertygad och jag fick remiss till nytt ultraljud.
    2018-06-12 UL visar anteflekterad uterus med intrauterin hinnsäck med foster som är livligt med synlig hjärtaktivitet. CRL motsvarar graviditetsvecka 8+1. Enligt sista mens borde jag ha varit i vecka 9+1. 
    2019-01-17 Inkom till förlossningen i vecka 39+1 efter normal graviditet och födde en fin frisk flicka.

    Tack och hej! Lycka till alla där ute som kämpar med barnaskapandet!
    Vad fantastiskt!

    Jag ligger typiskt här inatt o tänker samma.

    Hade bim igår, gravtest som stigit långsamt o är svagt, har haft lite brun flytning o rosa flytning.. inga gravidsymtom alls ..ska ringa imorrn till gyn o se om man kan få komma in på ett ultraljud för att se bara så det sitter rätt ialf, kanske hotande missfall, ma eller x.

    Har haft ett flertal mf och ett MA så man är orolig..
Svar på tråden långsamt stigande hcg, finns det hopp?