• TeamCaz

    3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?

    Precis som rubriken lyder.

    Ni som har 3 barn av samma kön, vad blev det fjärde?


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Svar på tråden 3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?
  • Miggo1990

    [quote=78917635][quote-nick]Miggo1990 skrev 2018-07-27 22:14:16 följande:[/quote-nick]Körde

    Dom som har av båda könen struntar i vad nästan bebis blir ...bara det är friskt men när man har 3 av samma kön önskar man det andra...man har ju redan 3 friska och älskar dom över allt...och om 4 blir av samma kön blir man naturligtvis glad...men ännu gladare med en liten pojke efter 3 flickor så man kan stänga bebisverkstaden hehe

  • snuttan81
    Miggo1990 skrev 2018-07-27 22:14:16 följande:

    Körde du ägglosningstest med pojken också?

    Ja men det hade varit roligt med båda könen :)


    Nä jag det gjorde jag inte.
  • Miggo1990
    jesssicahansen skrev 2018-07-28 09:16:21 följande:

    Vi har 3 tjejer och väntar en pojke den här gången:)


    Tips?
  • telly
    Miggo1990 skrev 2018-07-27 10:17:47 följande:

    Varför säger vissa att man ska ha stenkoll på ägglossningen.....känner en som har 4 flickor....drf frågade jag efter tips


    Svar:.Shettlesmetoden, som av anhängare sägs vara 75% säker, går ut på att pojkspermier (bärare av Y-kromosomen) är snabbare men lever kortare än flickspermier (bärare av X-kromosomen) som i sin tur är långsammare men överlever längre.

    Så, om du vill ha en pojke så bör du ha sex så nära inpå ägglossningen som möjligt. Om du vill ha en flicka bör du ha sex ett par dagar innan ägglossningen.
  • ninjamamman

    Har tre pojkar gjorda på exakt vid ägglossningen. Fjärde blev en tjej gjord några dagar innan ägglossning. Men är mer en sån som tror på slumpen...

  • Delilah2001

    Har tre pojkar, och pojke nummer fyra ligger i magen

Svar på tråden 3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?