• Johnnyorange

    Är Trump så dålig president egentligen?

    Media skriver ju varje dag om hur dålig president Donald Trump är och så, och visst jag säger inte att han är den mest sympatiska personen på jorden. Men tydligen går Usas ekonomi som på räls nu så han måste ju göra något rätt. Dessutom fick han ju Nordkorea och Sydkorea att prata med varandra.

    Han uttrycker sig väldigt rättframt och lindar inte in saker som många politiker gör. Vilket säkert bidrar till att många tar illa vid sig. Men kan ni ge konkreta exempel på vad han gjort i handling, som gör honom till en ond jävel?

  • Svar på tråden Är Trump så dålig president egentligen?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (l) skrev 2018-10-08 01:05:22 följande:
    Jag tycker det verkar mer som att du har gjort bort dig och visat din taskiga kvinnosyn och nu gör du en massa misslyckade försök att försvara dig.
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-06 04:46:52 följande:
    en kvinna som blev kandidat för att hon var kvinna och f.d presidenthustru och lite korruption. skrev hon inte en bok om hur allt var alla andras fel?

    taskiga kvinnosyn?
    yourlogicalfallacyis.com/strawman
    försvara mej mot vad?
    yourlogicalfallacyis.com/burden-of-proof

  • Aurora Borrealis
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-08 00:18:30 följande:

    tja, eller så kanske det är väldigt korkat att medvetet misstolka det jag skriver för det blir...korkat.

    Var skrev jag att Hillary gifte sej med Bill (gick sängvägen) för att få politisk status?

    De gifte sig nästan 10 år innan Bill blev president men hon gick sängvägen för att bli presidentkandidat?

    Men det ger ju vissa fördelarDen politiska karriären startade enbart med egna meriter?

    och det var ju givetvis bara ena halvan av USA som röstade på en personlighet framför en politiker


    Jag har inte tolkat det som det du skriver. Jag har som jag skrev tolkat det som att två politiskt engagerade och intresserade gifte sig.
  • nattuw
    Anonym (l) skrev 2018-10-07 23:03:58 följande:
    Fruktansvärt lågt att hävda att Hillary Clinton inte har egna meriter att stå eftersom hon är gift med Bill Clinton, urtrött på folk som ser en kvinna främst som någons fru och dens bihang.
    Den bild jag fick från svensk media var att Hillary hade tre egenskaper som gjorde henne särskilt lämplig som president. Hon var kvinna, hon var demokrat och hon var inte Trump. Så att någon uppfattat det som att Hillary blev kandidat just för att hon var kvinna och hade en stabil koppling till demokraterna (en make som varit demokratisk president) är inte särskilt förvånande.
  • Anonym (l)
    nattuw skrev 2018-10-08 12:28:45 följande:
    Den bild jag fick från svensk media var att Hillary hade tre egenskaper som gjorde henne särskilt lämplig som president. Hon var kvinna, hon var demokrat och hon var inte Trump. Så att någon uppfattat det som att Hillary blev kandidat just för att hon var kvinna och hade en stabil koppling till demokraterna (en make som varit demokratisk president) är inte särskilt förvånande.
    Menar du att det skulle gälla klunsSmurfen? Isf skulle hen väl acceptera att hon har egna kvalifikationer och inte glidit fram nu när hen blivit upplyst om dem.
  • KlunsSmurfen
    nattuw skrev 2018-10-08 12:28:45 följande:
    Den bild jag fick från svensk media var att Hillary hade tre egenskaper som gjorde henne särskilt lämplig som president. Hon var kvinna, hon var demokrat och hon var inte Trump. Så att någon uppfattat det som att Hillary blev kandidat just för att hon var kvinna och hade en stabil koppling till demokraterna (en make som varit demokratisk president) är inte särskilt förvånande.
    Hon blev ju också extra känd när hon blev presidenthustru och Bill verkar ha hjälpt henne för att ge en skjuts i den politiska karriären. Men det får man inte säga när det var en kvinna, man får ju bara nämna de meriter hon har så ingen blir kränkt i hennes ställe.

  • KlunsSmurfen
    Anonym (l) skrev 2018-10-08 16:30:57 följande:
    Menar du att det skulle gälla klunsSmurfen? Isf skulle hen väl acceptera att hon har egna kvalifikationer och inte glidit fram nu när hen blivit upplyst om dem.
    Misslyckade försök var det ja, nu framstår du bara som någon som inte klarar av att ha en vanlig diskussion så du försöker vinna på andra sätt.


  • Anonym (Jakob)

    Bra att folk börjar vakna till och inse att dom har blivit lurade.

  • Aurora Borrealis
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-08 20:07:59 följande:

    Hon blev ju också extra känd när hon blev presidenthustru och Bill verkar ha hjälpt henne för att ge en skjuts i den politiska karriären. Men det får man inte säga när det var en kvinna, man får ju bara nämna de meriter hon har så ingen blir kränkt i hennes ställe.


    Vem vill du gifta dig med - Bill Clinton eller Donald Trump? Om du måste gifta dig med någon av dem nu? Kommer du bli president då, KlunsSmurfen? Det räcker ju att du gifter dig med Trump! Kom igen nu, fria till honom och du blir president kanske!
  • KlunsSmurfen
    Aurora Borrealis skrev 2018-10-08 21:19:37 följande:
    Vem vill du gifta dig med - Bill Clinton eller Donald Trump? Om du måste gifta dig med någon av dem nu? Kommer du bli president då, KlunsSmurfen? Det räcker ju att du gifter dig med Trump! Kom igen nu, fria till honom och du blir president kanske!
    Det blir nog den som har minst sexlust så jag slipper ställa upp på tjatsex Skrattande

    "fria till honom och du blir president kanske!"
    Varför inte, man kan ju tydligen vara helt inkompetent som politiker och bli president. Det räcker ju med att säga vad folk vill höra och låta andra göra grovjobbet medan man krigar med media på Twitter.
  • nattuw
    Aurora Borrealis skrev 2018-10-08 21:19:37 följande:
    Vem vill du gifta dig med - Bill Clinton eller Donald Trump? Om du måste gifta dig med någon av dem nu? Kommer du bli president då, KlunsSmurfen? Det räcker ju att du gifter dig med Trump! Kom igen nu, fria till honom och du blir president kanske!
    Det fungerar även att vara barn till en president (Bush). Så ett giftermål är inte nödvändigt. En adoption bör kunna fylla samma syfte. Det fanns iallafall gott om personer som påstod att Bush den yngre fick presidentposten enbart för att han var en Bush.
  • Sogol

    Tycker inte heller Trump var så farlig som vänstermedia verkar tycka. Om man ska se till handling så var George W Bush betydligt värre. 

Svar på tråden Är Trump så dålig president egentligen?