• Anonym (Tom)

    Varför har vi så många våldtäkter i Sverige?

    Är det inte skrämmande att våldtäktsstatistiken skjutit i höjden i det här landet efter feminismens intåg? Eftersom kvinnor i Sverige inte längre svarar på normala närmanden och inviter, och män därför har slutat vara riktiga män, är det då så konstigt att våldtäkterna ökar när det finns så liten - nästan obefintlig - erotisk laddning i det svenska samhället?

    Och jag frågar mig - och er - : hur blev det såhär??

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har vi så många våldtäkter i Sverige?
  • Iaho
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-25 15:16:10 följande:

    Är det inte skrämmande att våldtäktsstatistiken skjutit i höjden i det här landet efter feminismens intåg? Eftersom kvinnor i Sverige inte längre svarar på normala närmanden och inviter, och män därför har slutat vara riktiga män, är det då så konstigt att våldtäkterna ökar när det finns så liten - nästan obefintlig - erotisk laddning i det svenska samhället?

    Och jag frågar mig - och er - : hur blev det såhär??


    Varför så blajiga alternativ, fejk-Tom?
  • Maya84
    Anonym (Emelie) skrev 2019-02-25 16:04:52 följande:

    Inget av alternativen.

    Men skriver jag varför så kommer jag bli kallad rasist och avstängd från forumet...


    Då tar jag risken då och skriver det som du möjligtvis tänkte att skriva, om det är så att vi delar samma åsikt, vilket jag tror är fallet.
    Förövrigt är det inte ens en åsikt utan endast fakta, så folk kan kalla en vad dom vill, stänga av mig, jag skiter i vilket :)

    Anledning till att vi konstant måste läsa om denna våldtäktsvåg, och att den ökat markant de senaste 3 åren är för att män har invandrat till Sverige från Mellanöstern och Nordafrika från länder som Syrien,Irak, Marocko, Afghanistan och just dessa är kraftigt överrepresenterade vid våldtäkt. I Sverige ges även patetiskt låga straff till gärningsmännen, vilket ger en tydlig signal att brottet knappast är något allvarligt. Man spottar alltså på brottsoffren. Igen.

    Om man vet att det skett en kraftig invandring av män som kommer från ett land där kultur, kvinnans plats i samhället, rätten till sin egen kropp som kvinna osv osv, till en kultur som ser helt annorlunda ut när det kommer still synen på sex, så kan man knappast ställa en sån dum fråga, som TS gjorde. Har väldigt lite att göra med "feminismen", som förövrigt lyser med sin frånvaro i diskussionen om våldtäkternas ökning i Sverige.
  • Iaho
    Maya84 skrev 2019-02-25 19:30:10 följande:
    Då tar jag risken då och skriver det som du möjligtvis tänkte att skriva, om det är så att vi delar samma åsikt, vilket jag tror är fallet.
    Förövrigt är det inte ens en åsikt utan endast fakta, så folk kan kalla en vad dom vill, stänga av mig, jag skiter i vilket :)

    Anledning till att vi konstant måste läsa om denna våldtäktsvåg, och att den ökat markant de senaste 3 åren är för att män har invandrat till Sverige från Mellanöstern och Nordafrika från länder som Syrien,Irak, Marocko, Afghanistan och just dessa är kraftigt överrepresenterade vid våldtäkt. I Sverige ges även patetiskt låga straff till gärningsmännen, vilket ger en tydlig signal att brottet knappast är något allvarligt. Man spottar alltså på brottsoffren. Igen.

    Om man vet att det skett en kraftig invandring av män som kommer från ett land där kultur, kvinnans plats i samhället, rätten till sin egen kropp som kvinna osv osv, till en kultur som ser helt annorlunda ut när det kommer still synen på sex, så kan man knappast ställa en sån dum fråga, som TS gjorde. Har väldigt lite att göra med "feminismen", som förövrigt lyser med sin frånvaro i diskussionen om våldtäkternas ökning i Sverige.
    Borde inte vara så kontroversiellt att säga detta.
  • Maya84
    Iaho skrev 2019-02-25 21:07:12 följande:
    Borde inte vara så kontroversiellt att säga detta.
    Nej, det borde det inte, men det finns fortfarande människor som inte förstår varför det inte är det. 
  • Canadasvensk
    Maya84 skrev 2019-02-25 19:30:10 följande:
    Då tar jag risken då och skriver det som du möjligtvis tänkte att skriva, om det är så att vi delar samma åsikt, vilket jag tror är fallet.
    Förövrigt är det inte ens en åsikt utan endast fakta, så folk kan kalla en vad dom vill, stänga av mig, jag skiter i vilket :)

    Anledning till att vi konstant måste läsa om denna våldtäktsvåg, och att den ökat markant de senaste 3 åren är för att män har invandrat till Sverige från Mellanöstern och Nordafrika från länder som Syrien,Irak, Marocko, Afghanistan och just dessa är kraftigt överrepresenterade vid våldtäkt. I Sverige ges även patetiskt låga straff till gärningsmännen, vilket ger en tydlig signal att brottet knappast är något allvarligt. Man spottar alltså på brottsoffren. Igen.

    Om man vet att det skett en kraftig invandring av män som kommer från ett land där kultur, kvinnans plats i samhället, rätten till sin egen kropp som kvinna osv osv, till en kultur som ser helt annorlunda ut när det kommer still synen på sex, så kan man knappast ställa en sån dum fråga, som TS gjorde. Har väldigt lite att göra med "feminismen", som förövrigt lyser med sin frånvaro i diskussionen om våldtäkternas ökning i Sverige.
  • demokrati1995

    För samtyckslagen har straffat män som tog för givet att en kyss betydde sex och att kvinnan var naken.

  • Iaho
    Maya84 skrev 2019-02-25 21:11:08 följande:
    Nej, det borde det inte, men det finns fortfarande människor som inte förstår varför det inte är det. 
    Ty vi lever i ett PK-land (det är faktiskt sant).
  • lövet2

    Största anledningen är att vi räknar in många fler handlingar som våldtäkt nu, än vad vi gjorde förr. När definitionen för våldtäkt ändrades, då sköt statistiken i höjden.

  • Liberté
    lövet2 skrev 2019-02-25 23:34:01 följande:

    Största anledningen är att vi räknar in många fler handlingar som våldtäkt nu, än vad vi gjorde förr. När definitionen för våldtäkt ändrades, då sköt statistiken i höjden.


    Precis detta. Varken mer eller mindre.
  • Canadasvensk
    Liberté skrev 2019-02-25 23:41:24 följande:
    Precis detta. Varken mer eller mindre.
    Jaha, det måste vara samma fenomen i Norge och Finland då för där har ju våldtäkter (särskilt överfalls och gruppvåldtäkter) också skjutigt i höjden.

    Bra att vi har det utrett då... SkrikandesTomte
  • LenaL79
    lövet2 skrev 2019-02-25 23:34:01 följande:

    Största anledningen är att vi räknar in många fler handlingar som våldtäkt nu, än vad vi gjorde förr. När definitionen för våldtäkt ändrades, då sköt statistiken i höjden.


    BS.
    Att fortsätta dölja, förneka och förminska problemen är bara så pinsamt.
    Det finns jämförbara länder och det går att göra jämförelser som är tillräckligt rättvisande.
    Problemen beror i huvudsak på det jag tidigare skrev och det någon annan skrev ovan.
    Både statistiken och människor som arbetar med sådana frågor säger att det är en viss typ av personer som står för allra största delen av ökningen. Det är inte samma typ av män som står för majoriteten av sexualbrott i dag som det var för 20 år sedan utan det speglar förändringarna som det Svenska samhället har drabbats av under senare år.

    Vad är syftet med att förneka och försöka dölja sanningen?
Svar på tråden Varför har vi så många våldtäkter i Sverige?