• anemon1

    Någon som vill testa sin mediala förmåga och försöka hjälpa mig att hitta min ....

    ... sons mobiltelefon som försvunnit spårlöst i juldagarna på vårt lantställe? Vi har sökt igenom hela huset, lyst med ficklampor under möbler och grävt mellan soffkuddar, ringt till alla som var i huset när den försvann för att höra om de råkat få den med sig. Det är så otroligt märkligt hur den kan ha försvunnit så totalt. Någon som vill försöka ....? Hjälp tas ödmjukt tacksamt emotGlad

  • Svar på tråden Någon som vill testa sin mediala förmåga och försöka hjälpa mig att hitta min ....
  • Saraahs
    anemon1 skrev 2019-12-29 12:52:37 följande:

    Jag har ringt min mamma och bett henne kolla under det stoppade sofflocket, det finns en springa mellan ryggstödet och sofflocket (med två högar böcker på), men locket är tungt, så jag orkade inte se efter där senast. Ska bli intressant att se om det är där den ligger....


    Skriv gärna var ni hittade mobilen sen :) fick även upp träväggar utan tapeter, ser väggarna ut så i vardagsrummet?
  • anemon1
    Saraahs skrev 2019-12-29 12:55:26 följande:
    Skriv gärna var ni hittade mobilen sen :) fick även upp träväggar utan tapeter, ser väggarna ut så i vardagsrummet?
    Ja, absolut det ska jag göra. Jätteintressant...! Nej, inte träväggar i vardagsrummet utan vit-aktiga tapeter. Men i badrummet på andra sidan väggen där soffan står, finns en lagad vägg (området är 1x1 m) som inte fått tapet på sig ännu.
  • Saraahs
    anemon1 skrev 2019-12-29 13:01:07 följande:

    Ja, absolut det ska jag göra. Jätteintressant...! Nej, inte träväggar i vardagsrummet utan vit-aktiga tapeter. Men i badrummet på andra sidan väggen där soffan står, finns en lagad vägg (området är 1x1 m) som inte fått tapet på sig ännu.


    Det kanske var den väggen jag såg då.
  • anemon1
    Saraahs skrev 2019-12-29 13:05:37 följande:
    Det kanske var den väggen jag såg då.
    Ja, kan ha varit det. Det är ju ofta tapet på väggarna i ett hus så att du märkte denna intill i s f är ju speciellt. 
  • Saraahs
    anemon1 skrev 2019-12-29 13:09:53 följande:

    Ja, kan ha varit det. Det är ju ofta tapet på väggarna i ett hus så att du märkte denna intill i s f är ju speciellt. 


    Den kan eventuellt ligga i närheten av väggen, fick upp både soffan och väggen så antingen i soffan eller vid väggen tror jag.
  • anemon1
    Saraahs skrev 2019-12-29 13:11:07 följande:
    Den kan eventuellt ligga i närheten av väggen, fick upp både soffan och väggen så antingen i soffan eller vid väggen tror jag.
    Vi ska kika ... tack så mycket för att du ville försöka:). Jag har inte hört av min mamma än men det kan hända att hon inte hunnit med ännu eller inte var hemma.
  • anemon1
    anemon1 skrev 2019-12-29 13:12:39 följande:
    Vi ska kika ... tack så mycket för att du ville försöka:). Jag har inte hört av min mamma än men det kan hända att hon inte hunnit med ännu eller inte var hemma.
    Bara nyfiken på hur det känns när du får dessa bilder... kom det direkt när du läste mitt mail, eller var det mer att du satte du dig ner och fokuserade på innehållet i det jag skrev ...:)
  • Saraahs
    anemon1 skrev 2019-12-29 13:15:08 följande:

    Bara nyfiken på hur det känns när du får dessa bilder... kom det direkt när du läste mitt mail, eller var det mer att du satte du dig ner och fokuserade på innehållet i det jag skrev ...:)


    Det kom upp bilder direkt när jag läste texten, de första bilderna som kommer upp är det första jag brukar gå på.
  • anemon1
    Saraahs skrev 2019-12-29 13:16:24 följande:
    Det kom upp bilder direkt när jag läste texten, de första bilderna som kommer upp är det första jag brukar gå på.
    Jätteintressant, tack ...
  • anemon1
    Monmoi skrev 2019-12-29 01:26:50 följande:

    Kall sten... klinkergolv? Uppfart? Ser bara kall, frostig sten


    Skulle det kunna vara ett mosaikgolv i ett badrum, äldre i blått  ...?
  • anemon1
    anemon1 skrev 2019-12-29 13:19:45 följande:
    Skulle det kunna vara ett mosaikgolv i ett badrum, äldre i blått  ...?
    Det stämmer överens med uttalandet om väggen utan tapet (samma rum...)
  • anemon1
    anemon1 skrev 2019-12-29 13:16:50 följande:
    Jätteintressant, tack ...
    Tyvärr inget fynd i soffa och kring det område vi pratade om ... men tack för försöket. Kom det upp några andar bilder tro...?
  • CCA

    Jag ser en grå/silvrig bil. (Känns inte som din bil utan släkting, kanske granne vän). Telefonen har hamnat där av misstag. Den har åkt från baksätet in en kort bit under förarsätet.

  • anemon1
    CCA skrev 2019-12-29 19:49:02 följande:

    Jag ser en grå/silvrig bil. (Känns inte som din bil utan släkting, kanske granne vän). Telefonen har hamnat där av misstag. Den har åkt från baksätet in en kort bit under förarsätet.


    Ok, min mamma har en grågrön metallic bil, men vi har letat under dessa förarsäten. Tack men jag tror i s f den måste ligga någon annanstans i den bilen. 
  • Storemor

    Den ligger bakom eller under din mikrovågsugn. Tror det är din mikrovågsugn iallafall. Ett aparat som står på din köksbänk. Den är svår att se ifrån framsidan men den syns bakifrån när du drar fram mikrovågsugnen en bit.

  • anemon1
    Storemor skrev 2019-12-29 21:03:13 följande:

    Den ligger bakom eller under din mikrovågsugn. Tror det är din mikrovågsugn iallafall. Ett aparat som står på din köksbänk. Den är svår att se ifrån framsidan men den syns bakifrån när du drar fram mikrovågsugnen en bit.


    Ok, det stämmer att det står en stor micro på bänken, och jag har faktiskt inte dragit ut den. Ska titta när jag kommer till landet igen, tack. 
  • anemon1
    Storemor skrev 2019-12-29 21:03:13 följande:

    Den ligger bakom eller under din mikrovågsugn. Tror det är din mikrovågsugn iallafall. Ett aparat som står på din köksbänk. Den är svår att se ifrån framsidan men den syns bakifrån när du drar fram mikrovågsugnen en bit.


    Hej, tyvärr inget under microvågsugnen, men kan den ha hamnat in under diskmaskinen som den står på ...?
  • tore1

    ... Min kollegas borttappade klocka. Min kollega är otroligt ledsen över sin bortappade klocka så jag tänkte försöka hjälpa till. Om ni har någon medial förmåga så får ni hemskt gärna ge ett försök <33 
    Kramar!

Svar på tråden Någon som vill testa sin mediala förmåga och försöka hjälpa mig att hitta min ....