• fiffilisa

    Tror ni på det övernaturliga?

    Varför och varför inte?

  • Svar på tråden Tror ni på det övernaturliga?
  • Pilsner
    fiffilisa skrev 2020-03-19 14:24:05 följande:

    Men moder gud! Villa löjliga svar! Helt otroligt


    Du tror på tomtar och troll, men inte på människor?
  • fiffilisa
    Pilsner skrev 2020-03-19 15:15:29 följande:

    Du tror på tomtar och troll, men inte på människor?


    Ja, lite så. Ni människor har förlorat min tillit för länge sen. Skämt åsido, du är inne på rätt spår.. Varelser man inte kan se med blotta ögat som påverkar oss och den värld vi lever i utan att vi är medvetna om det alltid. Jag tror på det, och folk får ju tro på vad de vill. Finns ju massor av "bevis" på det dessutom.. så varför är folk så skeptiska? När det finns massor av exempel på det? Det är ju snarare ni som inte tror på människor som kan intyga att det finns nåt på "andra sidan".
  • Vincent Vance
    fiffilisa skrev 2020-03-19 15:40:22 följande:
    Ja, lite så. Ni människor har förlorat min tillit för länge sen. Skämt åsido, du är inne på rätt spår.. Varelser man inte kan se med blotta ögat som påverkar oss och den värld vi lever i utan att vi är medvetna om det alltid. Jag tror på det, och folk får ju tro på vad de vill. Finns ju massor av "bevis" på det dessutom.. så varför är folk så skeptiska? När det finns massor av exempel på det? Det är ju snarare ni som inte tror på människor som kan intyga att det finns nåt på "andra sidan".
    Vilka bevis finns?
  • Shameless
    fiffilisa skrev 2020-03-18 22:30:00 följande:

    Varför och varför inte?


    Nej, jag tror inte. Tycker att det är orimligt och ologiskt, typ som att tro på jultomten
  • Aniiee
    fiffilisa skrev 2020-03-19 15:40:22 följande:
     "bevis". så varför är folk så skeptiska? "andra sidan".
    Det här är... en perfekt förklaring. Se om du kan se det.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Sasu

    Ja, när jag var yngre och skulle ner på toaletten mitt i natten så var det någon som rusade ner för trappen från vinden varenda gång. Kunde höra fotstegen så tydligt. Trodde det var min bror de första gångerna, men att rusa ner för den kurvade trappan är omöjligt.
    Trodde jag var galen tills min syster började snacka om att hon hörde någon rusa nerför trappen från vinden, jag hade inte nämnt detta till henne eller pratat högt om det alls.

    Halva familjen såg också våran hund nedanför trappen där hon brukade sova, 2 veckor efter hon avlivades. Man såg bara henne i en halv sekund, sen var hon borta.

    lägenheten jag bor i nu dog ett äldre par innan vi flyttade in. Vårat kylskåp stänger sig självt trots att det står vidöppet. (är inget modernt kylskåp med en sån funktion)


    Ibland kan det låta som att allt porslin ramlar ut ur skåpet, men när vi kommer in i köket så har ingenting hänt. Min granne fick också uppleva detta när hon satt kattvakt.

    Så jag tror på det övernaturliga helt klart.

  • DasNerd
    Sasu skrev 2020-03-19 21:18:50 följande:

    Ja, när jag var yngre och skulle ner på toaletten mitt i natten så var det någon som rusade ner för trappen från vinden varenda gång. Kunde höra fotstegen så tydligt. Trodde det var min bror de första gångerna, men att rusa ner för den kurvade trappan är omöjligt.

    Trodde jag var galen tills min syster började snacka om att hon hörde någon rusa nerför trappen från vinden, jag hade inte nämnt detta till henne eller pratat högt om det alls.

    Halva familjen såg också våran hund nedanför trappen där hon brukade sova, 2 veckor efter hon avlivades. Man såg bara henne i en halv sekund, sen var hon borta.

    lägenheten jag bor i nu dog ett äldre par innan vi flyttade in. Vårat kylskåp stänger sig självt trots att det står vidöppet. (är inget modernt kylskåp med en sån funktion)

    Ibland kan det låta som att allt porslin ramlar ut ur skåpet, men när vi kommer in i köket så har ingenting hänt. Min granne fick också uppleva detta när hon satt kattvakt.

    Så jag tror på det övernaturliga helt klart.


    Visst är det intressant att man aldrig har lyckats få fram några belägg på att dessa händelser liknande de som du har upplevt faktiskt händer i den observerbara verkligheten?

    Visst är det också intressant att DU verkar ha upplevt FLERA sådana här saker när andra inte gör det ska?

    Nästan som om dina upplevelser vore vanföreställningar eller så.
  • Dr Nail
    DasNerd skrev 2020-03-19 22:02:04 följande:

    Visst är det intressant att man aldrig har lyckats få fram några belägg på att dessa händelser liknande de som du har upplevt faktiskt händer i den observerbara verkligheten?

    Visst är det också intressant att DU verkar ha upplevt FLERA sådana här saker när andra inte gör det ska?

    Nästan som om dina upplevelser vore vanföreställningar eller så.


    Fast jag är inte fullt lika skeptisk. Det kan ha hänt, allt är möjligt i denna värld.
  • linnonnonono

    Älskar det övernaturliga och har alltid gjort, spöken, andar m.m. Gillar berättelser från "verkligheten", filmer och böcker.

    Men jag har aldrig trott på det och ju mer jag har läst om det desto mer övertygad att det inte finns. Även religion intresserar mig och samma sak där, intressant men inget jag tror på. 

  • linnonnonono
    Sasu skrev 2020-03-19 21:18:50 följande:

    Ja, när jag var yngre och skulle ner på toaletten mitt i natten så var det någon som rusade ner för trappen från vinden varenda gång. Kunde höra fotstegen så tydligt. Trodde det var min bror de första gångerna, men att rusa ner för den kurvade trappan är omöjligt.
    Trodde jag var galen tills min syster började snacka om att hon hörde någon rusa nerför trappen från vinden, jag hade inte nämnt detta till henne eller pratat högt om det alls.

    Halva familjen såg också våran hund nedanför trappen där hon brukade sova, 2 veckor efter hon avlivades. Man såg bara henne i en halv sekund, sen var hon borta.

    lägenheten jag bor i nu dog ett äldre par innan vi flyttade in. Vårat kylskåp stänger sig självt trots att det står vidöppet. (är inget modernt kylskåp med en sån funktion)


    Ibland kan det låta som att allt porslin ramlar ut ur skåpet, men när vi kommer in i köket så har ingenting hänt. Min granne fick också uppleva detta när hon satt kattvakt.

    Så jag tror på det övernaturliga helt klart.


    Kan ganska säkert säga att det inte är spöken.

    Hur stor är sannolikheten att se spöken? Skulle det finnas spöke, andar m.m. så skulle det med 100 procents säkerhet ha bevisats. MEN verkligheten är tydlig, INGEN i hela världen har lyckat visa att spöken finns vilket borde vara hur lätt som helst att bevisa om spöken verkligen fanns.

    Är miljoner ggr lättare att bevisa att spöken finns än att svarta hål finns, ändå har man lyckats visa att svarta hål finns utan att kunna se svarta hål, flera hundra år innan man verkligen kunnat bevisa svarta hål i verkligheten.
  • DasNerd
    Dr Nail skrev 2020-03-20 14:26:54 följande:

    allt är möjligt i denna värld.


    Vad är det som får säga det? För varje dag som går blir vi mer varse om hur universum fungerar, och har sedan länge passerat tanken "vad som helst velat möjligt" då vi vet att universum köpte sin gång enligt en modellerbar mekanism, INTE nyckfullhet.
Svar på tråden Tror ni på det övernaturliga?