• Pärlsa

    Föräldraledig -lämna syskon på förskolan i coronatider

    Hur gör ni som har förskolebarn och är föräldralediga med syskon. Lämnar ni det äldre barnet/barnen på förskolan eller håller ni hemma nu i coronatider?

  • Svar på tråden Föräldraledig -lämna syskon på förskolan i coronatider
  • riboflavin

    Här i området har man bett folk hålla sina barn hemma om man själv är hemma, så jag förutsätter att folk hörsammar det, för att underlätta för personalen och överlag minimera antalet sociala kontakter.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Fröken W

    Vår dotter är hemma och har varit det de senaste 4 veckorna. Inget som kommunen gått ut med men jag tycker att hon kan vara hemma för att hjälpa förskolepersonalen men också för att göra allt vi kan för att minska smittspridning. Dock har jag börjat fundera lite nu och blivit fundersam. Det lär inte lugna sig med viruset innan sommaren så det blir ju väldigt lång tid, närmare 5 månader, borta från förskolan. Jag vill ju inte att dottern ska tappa den fina kontakten hon har med vännerna och personalen på förskolan. Och jag oroar mig lite för att det kommer bli som en ny inskolning i höst...

  • Josephine1212
    Fröken W skrev 2020-04-11 07:14:54 följande:

    Vår dotter är hemma och har varit det de senaste 4 veckorna. Inget som kommunen gått ut med men jag tycker att hon kan vara hemma för att hjälpa förskolepersonalen men också för att göra allt vi kan för att minska smittspridning. Dock har jag börjat fundera lite nu och blivit fundersam. Det lär inte lugna sig med viruset innan sommaren så det blir ju väldigt lång tid, närmare 5 månader, borta från förskolan. Jag vill ju inte att dottern ska tappa den fina kontakten hon har med vännerna och personalen på förskolan. Och jag oroar mig lite för att det kommer bli som en ny inskolning i höst...


    Kolla med förskolan om hon kan komma när de är utomhus? Minskar ju iallafall risken lite. Antar att de är ute ganska mycket nu, så då kanske hon kan komma 8:30-10 ett par dagar i veckan?
  • Josephine1212
    Fröken W skrev 2020-04-11 07:14:54 följande:

    Vår dotter är hemma och har varit det de senaste 4 veckorna. Inget som kommunen gått ut med men jag tycker att hon kan vara hemma för att hjälpa förskolepersonalen men också för att göra allt vi kan för att minska smittspridning. Dock har jag börjat fundera lite nu och blivit fundersam. Det lär inte lugna sig med viruset innan sommaren så det blir ju väldigt lång tid, närmare 5 månader, borta från förskolan. Jag vill ju inte att dottern ska tappa den fina kontakten hon har med vännerna och personalen på förskolan. Och jag oroar mig lite för att det kommer bli som en ny inskolning i höst...


    Kolla med förskolan om hon kan komma när de är utomhus? Minskar ju iallafall risken lite. Antar att de är ute ganska mycket nu, så då kanske hon kan komma 8:30-10 ett par dagar i veckan?
  • Therescha

    Här har de gått ut med en vädjan om att hålla 15-timmarsbarn hemma, så det bara är de som verkligen är i behov som de kan fokusera på.

Svar på tråden Föräldraledig -lämna syskon på förskolan i coronatider