• Anonym (Trådstart)

    Kvinna, 45 år, levt hela livet som hetero men har plötsligt förälskat mig i en kvinna!?

    Jag har alltså levt hela mitt 45-åriga liv som hetero. Jag har två äktenskap och lika många barn i bagaget. Båda mina äktenskap var fina och bra, men av olika omständigheter så fungerade de inte i längden (första pga at vi var för unga, andra pga att vi växte ifrån varandra). Men ingenting var fel eller så och båda äktenskapen avslutades i vänskap och vänskapen har hållit i sig genom alla år och samarbete med barn har fungerat perfekt!

    Jag har enbart dejtat män efter mitt senaste äktenskap men valt att inte binda mig då jag gärna vill leva singel nu när barnen flugit ut. Däremot har jag som sagt dejtat, enbart män, och mest för sex och sällskap då och då.

    I somras var jag utomlands på ett golfläger ihop med några vänner (män och kvinnor). På samma läger var en annan grupp (enbart kvinnor) också från Sverige. Vi bekantade oss med det andra gänget och spenderade de två sista dagarna ihop med dem.

    Det var då det hände. Jag började prata med en av tjejerna och vi klickade direkt. Som vänner - men det var något mer... Vi alla la till varandra på facebook och sa att vi borde ses i Sverige någon gång framöver.

    Vi kom hem till Sverige igen och jag och den här kvinnan skrev till varandra på messenger. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och kom så klart även in på relationer osv. Hon berättade att hon var bisexuell men att hon de senaste tio åren endast dejtat kvinnor och att hon numera endast såg åt kvinnor.

    Hon sa att hon kände något mellan oss första gången vi sågs. Jag, förvånad över vad jag själv skrev, sa att jag hade fått samma känsla. Vi bestämde oss för att ses.

    Hon spenderade en helg hos mig och vi låg med varandra. Flera gånger. Det var den absolut skönaste, häftigaste och härligaste upplevelsen jag någonsin haft!

    Vi har hållit kontakten efter detta och planerar att ses igen inom en snar framtid.

    Jag har inte kunnat tänka på annat än den här otroliga kvinnan. Hon, med stort H, som öppnade en helt ny värld för mig.

    Jag inser att jag är förälskad. I en kvinna. Jag är helt okej med det och känner inte att jag inte kan vara öppen med det, om vi skulle bli exklusiva med varandra. Däremot förstår jag inte HUR det är möjligt? Jag har nämligen ALDRIG sett åt en kvinna förut. Jag har aldrig kysst en kvinna eller haft sexuella tankar om en annan kvinna förut.

    Är det vanligt att det blir så här? Att man efter flera långa förhållanden, äktenskap, barn och hela faderullan plötsligt står där och är förälskad i en annan kvinna?

    Har någon annan varit med om samma sak, eller någonsin hört om något liknande?

    Tack till alla som orkat läsa hela texten och tack till alla som orkar svara.

  • Svar på tråden Kvinna, 45 år, levt hela livet som hetero men har plötsligt förälskat mig i en kvinna!?
  • Anonym (så härligt)
    Anonym (L) skrev 2020-08-10 18:28:28 följande:

    Jag har aldrig varit med om detta och tror inte att det är särskilt vanligt heller.

    Har alltid varit hetero och ingenting annat. Är en ciskvinna. När jag var 15 och uppåt så hände det att jag funderade över min läggning och tänkte någon gång att det kanske skulle vara skönt att vara tillsammans med en kvinna för att slippa män, men att det aldrig skulle gå eftersom att jag inte känner någon sexuell attraktion (eller romantisk för den delen heller) till kvinnor. Kom fram till att jag är hetero, för jag har ju aldrig varit kär i en kvinna och jag har aldrig varit attraherad sexuellt av en kvinna heller.

    Kan inte tänka mig att ha sex med en kvinna eller vara tillsammans med en kvinna.

    Jag tycker inte att kvinnokroppen är vackrare än manskroppen. Män är så mycket vackrare enligt mig. Stora, långa, muskulösa män med stora händer. Tanken på att slicka en tjej känns äcklig. Tycker att fittor är nasty och känns som att fittor oftast är äckligare än kukar. Flytningar, klegg, mensrester. Nej, tack.


    Jag tror det är betydligt vanligare än så. Alla har ju så gott som hånglat med andra tjejer i sina yngre dagar åtminstone och känt attraktion till andra tjejer. Vi är ju mycket närmre varann fysiskt som tonåringar och gör allt tillsammans, från att gå på toa, sova i samma säng osv, så det är lätt att det går lite överstyr emellanåt och att man utforskar gränserna. Men att ta steget fullt ut till att bli kär och ha riktigt sex med allt vad det innebär är nog inte jättevanligt.

    Det där med att fittor är nasty känner du nog för att du är så nära din egen och väl medveten om alla obehagliga dofter och annat otrevligt som kan komma ur den. Jag kände lite samma förr, men sen när jag började ha flickvänner försvann den rädslan. Måste säga att jag sällan känt något som helst ofräscht när jag varit med kvinnor, däremot hundratals gånger minst med män. Deras dofter kan vara så unkna och sura att man blir illamående, särskilt urin och ljumskvett som är mycket starkare och sperma kan lukta för jävligt. Tycker också män har lite klegg och klibb som jag har svårt för, något jag aldrig upplevt hos kvinnor.

    Olika dofter och och helt olika känslor. Men båda är riktigt underbara när de är på rätt person:) Men på tal om kroppar är de mest snygga på unga personer, de flesta är faktisk inte snygga enligt min mening.
  • Anonym (L)
    Anonym (så härligt) skrev 2020-08-10 19:04:55 följande:

    Jag tror det är betydligt vanligare än så. Alla har ju så gott som hånglat med andra tjejer i sina yngre dagar åtminstone och känt attraktion till andra tjejer. Vi är ju mycket närmre varann fysiskt som tonåringar och gör allt tillsammans, från att gå på toa, sova i samma säng osv, så det är lätt att det går lite överstyr emellanåt och att man utforskar gränserna. Men att ta steget fullt ut till att bli kär och ha riktigt sex med allt vad det innebär är nog inte jättevanligt.

    Det där med att fittor är nasty känner du nog för att du är så nära din egen och väl medveten om alla obehagliga dofter och annat otrevligt som kan komma ur den. Jag kände lite samma förr, men sen när jag började ha flickvänner försvann den rädslan. Måste säga att jag sällan känt något som helst ofräscht när jag varit med kvinnor, däremot hundratals gånger minst med män. Deras dofter kan vara så unkna och sura att man blir illamående, särskilt urin och ljumskvett som är mycket starkare och sperma kan lukta för jävligt. Tycker också män har lite klegg och klibb som jag har svårt för, något jag aldrig upplevt hos kvinnor.

    Olika dofter och och helt olika känslor. Men båda är riktigt underbara när de är på rätt person:) Men på tal om kroppar är de mest snygga på unga personer, de flesta är faktisk inte snygga enligt min mening.


    Jag har hånglat med en tjej på fyllan, min bästa vän, som jag aldrig någonsin känt attraktion till. Vi gjorde det bara som en kul grej och det var ingenting som man blev upphetsad av överhuvudtaget. Mitt ex hade även hånglat med killvänner och det var samma med honom. Även han är hetero.

    Har aldrig känt attraktion till en tjej. Har jag sovit i samma säng som en tjejkompis eller gått på samma toalett som henne så har det inte betytt någonting.

    Jag tycker att fittor är nasty för att jag vet att det är vanligt med klegg, flytningar, mens osv. Det betyder inte att det är så för alla, bara att tanken på att slicka en annan kvinna inte tilltalar mig alls. Tycker bara att det skulle kännas äckligt och det är väl helt enkelt på grund av att jag är heterosexuell. Alltså, det är ju ganska simpelt. Jag suger hellre kuk än slickar fitta, eftersom att jag är heterosexuell. Därför äcklas jag inte heller av kukar på samma sätt.
  • Vildbi
    Anonym (L) skrev 2020-08-10 18:28:28 följande:

    Jag har aldrig varit med om detta och tror inte att det är särskilt vanligt heller.

    Har alltid varit hetero och ingenting annat. Är en ciskvinna. När jag var 15 och uppåt så hände det att jag funderade över min läggning och tänkte någon gång att det kanske skulle vara skönt att vara tillsammans med en kvinna för att slippa män, men att det aldrig skulle gå eftersom att jag inte känner någon sexuell attraktion (eller romantisk för den delen heller) till kvinnor. Kom fram till att jag är hetero, för jag har ju aldrig varit kär i en kvinna och jag har aldrig varit attraherad sexuellt av en kvinna heller.

    Kan inte tänka mig att ha sex med en kvinna eller vara tillsammans med en kvinna.

    Jag tycker inte att kvinnokroppen är vackrare än manskroppen. Män är så mycket vackrare enligt mig. Stora, långa, muskulösa män med stora händer. Tanken på att slicka en tjej känns äcklig. Tycker att fittor är nasty och känns som att fittor oftast är äckligare än kukar. Flytningar, klegg, mensrester. Nej, tack.


    Det där sista säger nog mer om dig.
  • Vildbi
    Anonym (L) skrev 2020-08-10 20:09:15 följande:

    Jag har hånglat med en tjej på fyllan, min bästa vän, som jag aldrig någonsin känt attraktion till. Vi gjorde det bara som en kul grej och det var ingenting som man blev upphetsad av överhuvudtaget. Mitt ex hade även hånglat med killvänner och det var samma med honom. Även han är hetero.

    Har aldrig känt attraktion till en tjej. Har jag sovit i samma säng som en tjejkompis eller gått på samma toalett som henne så har det inte betytt någonting.

    Jag tycker att fittor är nasty för att jag vet att det är vanligt med klegg, flytningar, mens osv. Det betyder inte att det är så för alla, bara att tanken på att slicka en annan kvinna inte tilltalar mig alls. Tycker bara att det skulle kännas äckligt och det är väl helt enkelt på grund av att jag är heterosexuell. Alltså, det är ju ganska simpelt. Jag suger hellre kuk än slickar fitta, eftersom att jag är heterosexuell. Därför äcklas jag inte heller av kukar på samma sätt.


    Ps. Lesbiskt sex innehåller inte alltid oralsex. Precis som att bögsex inte alltid innehåller penetrering.
  • Anonym (L)
    Vildbi skrev 2020-08-10 22:57:25 följande:

    Det där sista säger nog mer om dig.


    ?
  • Anonym (L)
    Vildbi skrev 2020-08-10 23:00:00 följande:

    Ps. Lesbiskt sex innehåller inte alltid oralsex. Precis som att bögsex inte alltid innehåller penetrering.


    Really, menar du det?!

    Jag finner det avtändande oavsett.
  • Anonym (L)
    Vildbi skrev 2020-08-10 22:57:25 följande:

    Det där sista säger nog mer om dig.


    Alla kvinnor har väl flytningar då och då?
  • Vildbi
    Anonym (L) skrev 2020-08-11 01:22:09 följande:

    Alla kvinnor har väl flytningar då och då?


    Nej, verkligen inte.
  • Anonym (L)
    Vildbi skrev 2020-08-11 01:30:40 följande:

    Nej, verkligen inte.


    Jo. Det är det normala, alla fall.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (L) skrev 2020-08-11 03:32:23 följande:

    Jo. Det är det normala, alla fall.


    Jag har aldrig flytningar! Har haft det ett par ggr när jag haft bakteriell obalans som jag fick behandla och en gång när jag hade klamydia. Men nej normalt sett har jag inte det. Jag är fuktig men fräsch därnere och både smakar och luktar gott.

    En kuk kan också vara kleggig av illaluktande flensost FYI, så det gäller för både killar och tjejer att hålla sig frisk och renlig :)
  • Vildbi
    Anonym (L) skrev 2020-08-11 03:32:23 följande:

    Jo. Det är det normala, alla fall.


    Det kanske är det normala för dig, nen en snippa ska INTE ha flytningar, äckliga lukter, osv.
  • Anonym (x)
    Anonym (deadcity) skrev 2020-08-09 09:26:29 följande:
    De flesta kvinnor mår inte bra av att ha sex utan känslor
    Ja, jag är man..
    Och här kommer ytterligare en man som tror sig veta mer om kvinnor än vi kvinnor vet om oss själva?
  • Anonym (L)
    Anonym (Nä) skrev 2020-08-11 06:14:39 följande:

    Jag har aldrig flytningar! Har haft det ett par ggr när jag haft bakteriell obalans som jag fick behandla och en gång när jag hade klamydia. Men nej normalt sett har jag inte det. Jag är fuktig men fräsch därnere och både smakar och luktar gott.

    En kuk kan också vara kleggig av illaluktande flensost FYI, så det gäller för både killar och tjejer att hålla sig frisk och renlig :)


    Oavsett så är det normalt och bra med flytningar. Flytningar behöver inte lukta illa.

    Absolut, men oavsett så finner jag det avtändande att vara med en tjej.
  • VickanD
    Vildbi skrev 2020-08-11 08:17:23 följande:

    Det kanske är det normala för dig, nen en snippa ska INTE ha flytningar, äckliga lukter, osv.


    Man blir ju nästan rädd.. varifrån har du fått att en vagina inte ska ha flytningar? Det är helt naturligt med flytningar från vaginan. Hur mycket flytningar man har varierar beroende på hormoner, men det ÄR helt naturligt med flytningar. Kvinnor i alla åldrar har flytningar.

    Däremot bör inte flytningar lukta illa, då kan man ha fått bakteriell vaginos. Om man har fått ökade flytningar, klåda och sveda så kan man ha fått svamp.

    Annars så är flytningar helt naturligt och förekommer i alla åldrar. Flytningar skyddar ju och rengör slidan.

    Summan av kardemumman: det är helt naturligt med flytningar för kvinnor. Däremot bör man söka vård om man har ökade flytningar och samtidigt klåda och sveda, eller om flytningarna luktar illa.
  • Anonym (så härligt)
    Vildbi skrev 2020-08-11 08:17:23 följande:
    Det kanske är det normala för dig, nen en snippa ska INTE ha flytningar, äckliga lukter, osv.
    En kvinnas underliv har alltid flytningar mer eller mindre. Lämnar spår i trosorna speciellt om du har svarta underkläder men luktat inte illa alls. På sin höjd lite filmjölkssyrligt beroende på tid i månaden och Ph-värdet.
Svar på tråden Kvinna, 45 år, levt hela livet som hetero men har plötsligt förälskat mig i en kvinna!?