• Anonym (...)

    Samma sexställning resten av ditt liv.

    Hej!

    Hade ni klarat av att ha samma sexställning för resten av era liv?

    Lever med en man sen drygt 3 år tillbaka och under dessa 3 år har vi endast gjort använt oss av samma ställning.. denna person har problem med ena knät och kan därför endast ha sex via skeden, alltså när båda ligger på sidan..

    Jag dör av tristessen, vet fan inte hur jag ska kunna göra detta resten av livet??

  • Svar på tråden Samma sexställning resten av ditt liv.
  • Anonym (??)
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-10-04 18:47:19 följande:

    Jag tycker inte nödvändigtvis att knulla är höjdpunkten med sex, så jag skulle kunna nöja mig med en ställning. De bästa omgångarna med min nuvarande är när vi turas om att tillfredsställa varandra med händerna.


    Inte det sämsta - alls!
  • New  Dawn
    Anonym (...) skrev 2020-09-30 20:01:47 följande:

    Tro mig.. vi har försökt på andra sätt men han har ingen motorik.

    Jag brukade rida förut men tröttnade Iom att hans penis är så otroligt känslig så kan jag knappt föra in snoppen i mig utan att han skriker. Och att rida går då inte. Han måste själv ha kontroll över allt och göra det som är skönast för han..


    Jag måste säga att jag verkligen har svårt att ta den här tråden på allvar, men ändå.

    Om det nu är så att han skriker när du försöker rida honom har han betydligt mer problem än knät.

    Hur kan det komma sig att det är så stor skillnad beroende på ställning vad gäller snoppkänslighet.

    Man kan ju inte låta bli att fundera på hur du rider om han skriker av det

    Varför kan du inte rida lite lugnare, försiktigare?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (H)
    Anonym (...) skrev 2020-09-30 19:36:25 följande:

    Hej!

    Hade ni klarat av att ha samma sexställning för resten av era liv?

    Lever med en man sen drygt 3 år tillbaka och under dessa 3 år har vi endast gjort använt oss av samma ställning.. denna person har problem med ena knät och kan därför endast ha sex via skeden, alltså när båda ligger på sidan..

    Jag dör av tristessen, vet fan inte hur jag ska kunna göra detta resten av livet??


    fy det låter gör tråkigt det är som att äta samma middag varje dag i en månader,,,
  • Anders 386
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-10-04 18:47:19 följande:

    Jag tycker inte nödvändigtvis att knulla är höjdpunkten med sex, så jag skulle kunna nöja mig med en ställning. De bästa omgångarna med min nuvarande är när vi turas om att tillfredsställa varandra med händerna.


    Skål
    Håller med!
    Sex är så mycket mer än ett samlag. Det finns både händer och munnar, och inte att förglömma sexleksaker. Och i olika kombinationer.
    Det är nåt som jag lärt mig ännu mer med åldern när min potens börjar svikta och min partner har fått ömma slemhinnor och problem med framfall. Vi har blivit tvungna att tänka om - och det är inte enbart negativt. Dessutom hoppas jag att problemen även lär oss att prata mer om sexet - vi är liksom tvungna nu när allt inte går som på räls längre. Vi är väl mitt uppe i den processen just nu. Men för vissa är sex = samlag, då är man lite upplåst när det inte funkar längre. Men tänk framåt utifrån dom förutsättningar man har - man kan inte förvänta sig att allt bara ska fungera - livet ser inte ut så!
  • Bjoer
    Anonym (...) skrev 2020-09-30 20:03:15 följande:
    Har försökt komma med olika förslag men enligt honom gör knät för ont, om han tar mig bakifrån har han ingen motorik och vi måste alltid avsluta i skeden..
    Då kanske ni måste öva mer på det då, så han får motorik? Jag menar, de flesta fysiska aktiviteter som kräver någon slags teknik kräver ju också att man övar upp tekniken.

    Sen det här med knät alltså. Jag drog knäskålen ur led i julas och på nån vecka kunde jag knappt böja knät. Vi hade sex i massa olika ställningar ändå. Det handlar om vilja och fantasi.
  • Bjoer
    New Dawn skrev 2020-10-05 13:40:46 följande:
    Hur kan det komma sig att det är så stor skillnad beroende på ställning vad gäller snoppkänslighet.
    Det lär väl vara samma skillnad som det är när man kittlar sig själv jämfört med när någon annan kittlar en. Har man kontroll och vet vad som ska hända så känns det inte på samma sätt.
  • New  Dawn
    Bjoer skrev 2020-10-05 15:54:16 följande:

    Det lär väl vara samma skillnad som det är när man kittlar sig själv jämfört med när någon annan kittlar en. Har man kontroll och vet vad som ska hända så känns det inte på samma sätt.


    Kittlighet är väldigt speciell eftersom att det inte går att kittla sig själv.

    Klart man har mer kontroll när man styr själv, men att det skulle vara så smärtsamt så att han skriker tycker jag verkar väldigt konstigt.

    ... Och ingen "motorik" bakifrån.... Nja.... Lite väl mycket.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Kexsmula

    Om jag verkligen älskade honom hade jag kunnat leva med det, sex är trots allt inte det viktigaste i ett förhållande. Däremot kan ni ju experimentera med andra ställningar och se om ni hittar nån som fungerar bättre. Detta kräver förstås god kommunikation och att ni kan prata öppet om det och du får absolut inte låta anklagande eller besviken.

    Ni kanske kan satsa mer på förspel, han får slicka dig och du suga av honom. Gärna på lite porriga ställen. Investera gärna i en parleksak för att spica till det t. ex. en SATISFYER PARTNER PLUS PARVIBRATOR. Vi har en liknande och den har tagit vårt sexliv till en helt ny nivå. Riktigt skönt för både honom och henne med flera sorters vibrationer så att ni hittar den perfekta för er.

  • Anonym (A)

    Det där knät låter bara som en dålig ursäkt för at göra det på sitt sätt! Jag hade inte accepterat det.

    Vi använder iofs bara 2 ställningar, men det är VÅRA favoriter och vi gör mindre justeringar ofta, så känslan blir ändå varierad.

  • Anonym (medhåll)
    Anonym (A) skrev 2020-10-07 08:44:20 följande:

    Det där knät låter bara som en dålig ursäkt för at göra det på sitt sätt! Jag hade inte accepterat det.

    Vi använder iofs bara 2 ställningar, men det är VÅRA favoriter och vi gör mindre justeringar ofta, så känslan blir ändå varierad.


    Håller med, 
    vill man så går det att experimentera.


    Snöängeln och en-bent sked borde kunna funka (nr1 och nr4 i denna lista) men ändå spicea till det lite.


    Bra om ni pratar om ert sexliv och att du är tydlig med att du vill experimentera litegrann, men ta upp det på ett lekfullt och posititivt sätt istället för dömande!

  • Anonym (Tröttman)

    Och vad gör du själv åt saken mer än att här gnälla

    Har du kanske tagit intiativ o lagt dej på köksbordet, soffan, skogen elle intagit alyernativa ställningar .

    Blir så trött på att offerkoftan åker på och det är hans fel. Och plötsligt när en man tsr intiativ, rollspel, är lite busig så har vi ett ständigt hot om metoo när hon inte är nöjd åt andra hållet.

  • Anonym (Tråke)

    Det är vanligt att kvinnor tröttnar snabbt på sina män, och har reservmän. Du bejakar bara din kvinnliga sexualitet. Om du träffar andra män så är det inte fel. Kan inte jämföras med när män träffar andra kvinnor.
    Girl Power {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Tråke)
    Anonym (Tröttman) skrev 2021-06-29 17:24:35 följande:

    Och vad gör du själv åt saken mer än att här gnälla

    Har du kanske tagit intiativ o lagt dej på köksbordet, soffan, skogen elle intagit alyernativa ställningar .

    Blir så trött på att offerkoftan åker på och det är hans fel. Och plötsligt när en man tsr intiativ, rollspel, är lite busig så har vi ett ständigt hot om metoo när hon inte är nöjd åt andra hållet.


    Det är bara män som har på sig offerkoftan.
    Tänk på att det alltid är mest synd om kvinnan.
  • Danniboy

    Inte optimalt, och kalla mig tråkig, men hade nog kunnat ha bara missionären i resten av mitt liv. Tycker den känns skönast för kära Peter Nicklas.

  • Anonym (Nej du)
    Anonym (...) skrev 2020-09-30 20:01:47 följande:

    Tro mig.. vi har försökt på andra sätt men han har ingen motorik.

    Jag brukade rida förut men tröttnade Iom att hans penis är så otroligt känslig så kan jag knappt föra in snoppen i mig utan att han skriker. Och att rida går då inte. Han måste själv ha kontroll över allt och göra det som är skönast för han..


    Spontant låter det som en hel massa andra issues än ett dåligt knä. Och sex år ut och år in som bara går ut på att HAN får det på det sätt som han önskar. Nej tack!
  • Anonym (Tjejen)

    Beror väl helt på vilken sexställning. Skeden, tveksamt. Skulle aldrig komma med den ställningen utan att pilla på mig själv eller med vibrator. Missionären, ja. Rida av, ja.

Svar på tråden Samma sexställning resten av ditt liv.