• Anonym (Vems)

    Vems ansvar är det att skydda sig?

    Vems ansvar är det att skydda sig i förhållandet egentligen? Jag, kvinna, har alltid stått för skyddet, men börjar bli lite trött på det eftersom att det är ju främst min man som vill ha sex och då känner jag nästan att det är hans sak att skydda sig. Är less på biverkningar med. Hur hade ni tänkt?

  • Svar på tråden Vems ansvar är det att skydda sig?
  • molly50
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:12:46 följande:
    Jag är som sagt inte skyldig att svara på alla era frågor. Men en förlossning är en giltig anledning till att inte ha sex.
    Ja,men om han är så sexfixerad som du beskriver honom så är det kanske inte en giltig anledning för honom.
    Har du tänkt på det?
    Graviditeten i sig kan ju också ge komplikationer som gör att man inte kan ha sex. Det är inte helt riskfritt.
    Så hur skulle det bli om du inte klarar at ha sex under hela graviditeten?
  • molly50
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:12:46 följande:
    Jag är som sagt inte skyldig att svara på alla era frågor. Men en förlossning är en giltig anledning till att inte ha sex.
    Och vill du inte svara på frågor så får du också ta att det blir upprepningar och ifrågasättanden.
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:17:47 följande:

    Och vill du inte svara på frågor så får du också ta att det blir upprepningar och ifrågasättanden.


    Tråden handlar om skydd från början, det här är ett sidospår som jag inte ens behövde lufta med ngn utomstående.
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:16:20 följande:

    Ja,men om han är så sexfixerad som du beskriver honom så är det kanske inte en giltig anledning för honom.

    Har du tänkt på det?

    Graviditeten i sig kan ju också ge komplikationer som gör att man inte kan ha sex. Det är inte helt riskfritt.

    Så hur skulle det bli om du inte klarar at ha sex under hela graviditeten?


    Har du tänkt på att vi kanske pratat om det? Tråden handlar inte ens om det här, det här är ngt sidospår ni hittat på,
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:26:10 följande:

    Har du tänkt på att vi kanske pratat om det? Tråden handlar inte ens om det här, det här är ngt sidospår ni hittat på,


    Och om ni pratat om detta så undrar jag varför du i sådana fall inte vågar ens lyfta frågan om att sluta med p-piller? Köra säkra perioder? Testa typ spiral annars? Detta är inte ett särskilt konstigt sidospår med tanke på att du framställer din man som en sexgalning som kommer lämna dig så fort han inte blir tillfredsställd på det sätt han önskar. Med andra ord sex utan kondom
  • molly50
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:25:01 följande:
    Tråden handlar om skydd från början, det här är ett sidospår som jag inte ens behövde lufta med ngn utomstående.
    Fast det var ju du själv som började med att skriva att du är rädd att han skulle lämna dig om du slutar med p-piller eller slutar ha sex med honom.
  • molly50
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:26:10 följande:
    Har du tänkt på att vi kanske pratat om det? Tråden handlar inte ens om det här, det här är ngt sidospår ni hittat på,
    Har ni verkligen det?
    Jag tycker du framställer honom som en egoist som bara tänker på sig själv och på sin egen njutning.
    Och som bara anser att skydd är ditt ansvar då han vägrar att använda kondom.
    Har du gett honom chansen att tänka om genom att tala om att du tänker sluta med dina p-piller?
    Han kanske skulle tänka annorlunda än vad du tror?
    Och om din sexlust skulle öka,vilket den kan göra när man slutar med piller,så skulle han nog bara bli glad.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-04 09:39:26 följande:

    Och om ni pratat om detta så undrar jag varför du i sådana fall inte vågar ens lyfta frågan om att sluta med p-piller? Köra säkra perioder? Testa typ spiral annars? Detta är inte ett särskilt konstigt sidospår med tanke på att du framställer din man som en sexgalning som kommer lämna dig så fort han inte blir tillfredsställd på det sätt han önskar. Med andra ord sex utan kondom


    Han tog upp det när han visste att jag ville ha barn, hur han tänkte vi skulle lösa det då.

    Jag har inte sagt att det är ett konstigt sidospår, sa bara att jag inte behöver diskutera detta med utomstående då jag vet hur jag och min man ska hantera detta problem.
  • molly50
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:44:16 följande:
    Han tog upp det när han visste att jag ville ha barn, hur han tänkte vi skulle lösa det då.

    Jag har inte sagt att det är ett konstigt sidospår, sa bara att jag inte behöver diskutera detta med utomstående då jag vet hur jag och min man ska hantera detta problem.
    Men om du vet det,varför startade du då denna tråd?
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:47:28 följande:

    Men om du vet det,varför startade du då denna tråd?


    Ang frågan om förlossning ja. Men inte om skydd och jag ville veta hur andra tänker och tycker i frågan, är det så fel att få starta en tråd då?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:51:45 följande:

    Ang frågan om förlossning ja. Men inte om skydd och jag ville veta hur andra tänker och tycker i frågan, är det så fel att få starta en tråd då?


    Alla andra tänker att du dka prata med mannen om att sluta med p-piller och att ni får lösa skydd tillsammans. Mao komma fram till en lösning som

    Inte innebär p-piller. Du vill inte lyssna på detta utan säger att han vägrar kondom och annars kommer lämna dig, vad är syftet med en tråd där du ändå inte tar till dig av vad folk säger utan uppenbarligen tänker välja att tro att din man kommer lämna dig om du slutar med dina piller? Utan att ens ha diskuterat andra lösningar med honom?

    Startade du tråden för att få höra att alla män är sådana, att det är synd om dig och att du bara får stå ut? Med tanke på din obefintliga förmåga att ta till dig av var folk säger åt dig så är det min enda slutsats
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-04 10:20:08 följande:

    Alla andra tänker att du dka prata med mannen om att sluta med p-piller och att ni får lösa skydd tillsammans. Mao komma fram till en lösning som

    Inte innebär p-piller. Du vill inte lyssna på detta utan säger att han vägrar kondom och annars kommer lämna dig, vad är syftet med en tråd där du ändå inte tar till dig av vad folk säger utan uppenbarligen tänker välja att tro att din man kommer lämna dig om du slutar med dina piller? Utan att ens ha diskuterat andra lösningar med honom?

    Startade du tråden för att få höra att alla män är sådana, att det är synd om dig och att du bara får stå ut? Med tanke på din obefintliga förmåga att ta till dig av var folk säger åt dig så är det min enda slutsats


    Ok
  • Jemp
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:12:46 följande:

    Jag är som sagt inte skyldig att svara på alla era frågor. Men en förlossning är en giltig anledning till att inte ha sex.


    Men inte din ovilja?

    Vad är hans "lösning" på att inte ha sex efter förlossningen, som du nämner i ett annat inlägg?

    Gäller det er ev framtida dotter också?
  • molly50
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:51:45 följande:
    Ang frågan om förlossning ja. Men inte om skydd och jag ville veta hur andra tänker och tycker i frågan, är det så fel att få starta en tråd då?
    Nej,absolut inte. Men du skrev ju också att han skulle lämna dig om du slutade med p-piller eller slutade ha sex med honom.
    Då får du också räkna med följdfrågor på det.
  • Anonym (pf)
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:12:46 följande:
    Jag är som sagt inte skyldig att svara på alla era frågor. Men en förlossning är en giltig anledning till att inte ha sex.
    Sunda män skulle tycka att din hälsa och välmående skulle vara en giltig anledning att sluta med ppiller när du har biverkningar
  • Anonym (Ta ansvar)
    Anonym (Vems) skrev 2020-12-04 09:44:16 följande:

    Han tog upp det när han visste att jag ville ha barn, hur han tänkte vi skulle lösa det då.

    Jag har inte sagt att det är ett konstigt sidospår, sa bara att jag inte behöver diskutera detta med utomstående då jag vet hur jag och min man ska hantera detta problem.


    Så han klarar av att vara utan sex 6 -12 månader om det är pga förlossning/småbarn

    Men han lämnad dig direkt om han måste avstå sex några fertila dagar i månaden ? Han lämnar dig också direkt om du säger nej till sex för att du inte vill eller om du av hälsoskäl måste sluta på p-piller?
  • isotop

    Hans. Du gör ju redan en uppoffring som ställer upp på sex fast du inte vill. Ska du tillföra könshormoner till din kropp OCKSÅ? Stå upp för dig själv. Han får väl avsluta med att dra sv kondomen och runka tills han kommer då. Jävla resonemang män kommer med...

  • Anonym (Mitt eget.)

    Mitt eget. Visst numera är jag väldigt lycklig åt att ha blivit lurad att göra någon gravid. Älskar min dotter och är väldigt tacksam mot min ex. för att hon lurade mig (konstigt kanske men känner så...hade inte haft det bästa i mitt liv utan att ha blivit lurad).

    Men då jag vill undvika sådant i fortsättningen så har jag steriliserat mig, samt använder kondom eller insisterar på analsex om hon insisterar på att inte använda kondom. Dessutom använder jag även avbrutet samlag vid vaginalt sex. Så steriliserad, kondom och avbrutet samlag, då känner jag mig säker.

Svar på tråden Vems ansvar är det att skydda sig?