• Anonym (Gjort bort mig.)

    Att snabbt raka ben och kön? Går det?

    För att undvika att det här återupprepar sig. Om man är lite lat med att sköta rakning av ben, rumpa och kön och är alldeles lurvig/luden vanligtvis men så har man träffat en väldigt trevlig snubbe och så...shit! om jag tar av mig får han se det där.

    Snabbt in på toaletten, sno en rakhyvel ur hans badrumsskåp... rakkräm rakkräm? Vad har han ingen rakkräm? Duschkräm? blaska vatten och tvål sedan snabbt raka? ?.och så går det som det går, badrummet ser ut som ett slakthus, paniken stiger några av snitten vill inte sluta blöda, man har på något vänster lyckats skära sig i blygdläppen minst 3 cm från närmsta hår och förmodligen i stjärten också.

    Han ropar utanför om allt är ok, jadå säger man så lugnt man kan men det är tvål och blod lite varstans och det är inte särskilt välrakat ändå. Man har i panik torkat med en handduk, den var vit så nu är det blod på hans handdukar med.

    Till slut måste man öppna och berätta vad som hänt. Att man inte försökt ta livet av sig utan bara rakat sig. Bli omplåstrad...och man har i paniken blött ner sina kläder med vatten så man får låna nya byxor som är alldeles för stora. Egna byxor i en påse och sedan säger han att det börjar bli sent och fejkgäspar. Så får man gå hem och antagligen kommer han aldrig höra av sig igen :(

    Hur gör man för att undvika detta? Finns det något snabbt och säkert sätt att vid stress få bort kroppshåret på?

  • Svar på tråden Att snabbt raka ben och kön? Går det?
  • Anonym (.)

    Om du känner att du måste klä av dig vid spontana dejter och inte vill vara hårig då får du nog se till att sköta det till vardags.
    Annars är ju ett tips att ni väntar till andra dejten med att klä av er.

  • Anonym (Gjort bort mig.)
    Bingen skrev 2021-04-19 07:20:09 följande:
    Se till o ha en checklista för varje dag då så kanske du slipper sånna spontana överraskningar. Absolut, hoppet är nåt viktigt här livet
    Jo får nog ha det. Men jag träffar inte så mycket folk vanligtvis så det blir ju mycket att jag inte behöver bry mig annars.
    Anonym (.) skrev 2021-04-19 07:26:17 följande:

    Om du känner att du måste klä av dig vid spontana dejter och inte vill vara hårig då får du nog se till att sköta det till vardags.
    Annars är ju ett tips att ni väntar till andra dejten med att klä av er.


    Jag går inte på spontana dejter vanligtvis. Han bjöd med mig hem. Hur ofta bjuder någon med mig hem sådär spontant? (Någon som jag dessutom vill gå hem till?) händer typ aldrig.

  • Grossglanz
    Anonym (Gjort bort mig.) skrev 2021-04-19 07:41:54 följande:

    Jo får nog ha det. Men jag träffar inte så mycket folk vanligtvis så det blir ju mycket att jag inte behöver bry mig annars.Jag går inte på spontana dejter vanligtvis. Han bjöd med mig hem. Hur ofta bjuder någon med mig hem sådär spontant? (Någon som jag dessutom vill gå hem till?) händer typ aldrig.


    Bättre att fråga ånom det är viktigt med rakat så kan han ju raka dig...de e ju jättemysigt:) å du blir kåt å våt;)
  • Gameofthrones

    Ha regelbundna rakningar ta VEET Smörjer in och duscha av håret inte könshåret. Då behöver man inte tänka på just benen på nga veckor. Men om man vill så checka läget innan du går på dejt.

    Eller tråda. Jag brukar tråda. Håren blir lenare och håret växer ut mjuka istället för stubb.

    Så gör jag och jag dejtar inte. Är gift.

    Får man in en rutin så blir det bra resultat.

  • Anonym (Love it)

    Ha ha, underbar beskriving! Skulle passa i en sit com!

    Lycka till i fortsättningen!

  • Anonym (.)
    Anonym (Gjort bort mig.) skrev 2021-04-19 07:41:54 följande:
    Jo får nog ha det. Men jag träffar inte så mycket folk vanligtvis så det blir ju mycket att jag inte behöver bry mig annars.

    Jag går inte på spontana dejter vanligtvis. Han bjöd med mig hem. Hur ofta bjuder någon med mig hem sådär spontant? (Någon som jag dessutom vill gå hem till?) händer typ aldrig.

    Men måste du tvunget klä av dig bara för att han bjuder med dig hem spontant?

    I fortsättningen får du väl i alla fall bära med dig en egen rakhyvel och lödder i din väska.
  • Anonym (Inte raka!)

    Svaret är enkelt. Raka dig inte. Iallafall inte mellan benen. Det är mycket vackrare med hår.

  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Inte raka!) skrev 2021-04-19 09:46:28 följande:

    Svaret är enkelt. Raka dig inte. Iallafall inte mellan benen. Det är mycket vackrare med hår.


    Håller inte alls med där, rakat är så väldigt mycket skönare på alla sätt. Men det ska inte vara en panikåtgärd som ta beskriver utan mjukt lugnt skönt.

    Som någon föreslog, ha inte så bråttom och låt din dejt raka dig.

    Perfekt förspel!
  • Anonym (Inte raka!)
    Anonym (Vivi) skrev 2021-04-19 10:00:13 följande:
    Håller inte alls med där, rakat är så väldigt mycket skönare på alla sätt. Men det ska inte vara en panikåtgärd som ta beskriver utan mjukt lugnt skönt.

    Som någon föreslog, ha inte så bråttom och låt din dejt raka dig.

    Perfekt förspel!
    Hur många tjejer tror du skulle känna sig bekväma med att låta deras dejt intimraka dem på första dejten? Seriöst?
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Inte raka!) skrev 2021-04-19 10:11:11 följande:

    Hur många tjejer tror du skulle känna sig bekväma med att låta deras dejt intimraka dem på första dejten? Seriöst?


    Beror nog väldigt mycket på stämningen och energin mellan de två. Vissa ja, andra nej.

    TS har ju möjlighet att göra rakningen en del av sin duschrutin, så tillfällen att hålla sig mjuk och len lär nog inte saknas.
  • Anonym (nzz)

    Det bästa för dig kanske vore att försöka göra det där till en rutin helt enkelt, alltså helt enkelt göra det till regel att hålla efter ofta typ. Försöka att sluta vara lat hehe ;}

    T ex bestämma att du raknar dig varje eller varannan gång du duschar. Eller om det känns för ofta, bestämma att du gör det iallafall en gång i vecka typ, så slipper du ju iallafall att bli riktigt, riktigt hårig. Lycka till!!

  • Anonym (Wax On Wax Off)

    Vaxar på salong. Så skönt att sära på benen och få det professionellt gjort.

  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Wax On Wax Off) skrev 2021-04-19 12:27:09 följande:

    Vaxar på salong. Så skönt att sära på benen och få det professionellt gjort.


    Vaxning på salong är överlägset bäst
  • Moder1

    Tja du. Jag vaxar oftast på salong när jag inte väljer att odla.

    Rakar gör man innan ev dejt inte under en dejt.

    Hade jag mot all förmodan följt med någon hem orakad så hade han fått mig orakad. Det är väl inte håren eller icke håren han ska ligga med?

  • Physalis

    Kanske permanent borttagning med laser på salong? Eller en sån hemmalaser?


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Raka alltid)
    Anonym (Gjort bort mig.) skrev 2021-04-18 22:59:33 följande:

    För att undvika att det här återupprepar sig. Om man är lite lat med att sköta rakning av ben, rumpa och kön och är alldeles lurvig/luden vanligtvis men så har man träffat en väldigt trevlig snubbe och så...shit! om jag tar av mig får han se det där.

    Snabbt in på toaletten, sno en rakhyvel ur hans badrumsskåp... rakkräm rakkräm? Vad har han ingen rakkräm? Duschkräm? blaska vatten och tvål sedan snabbt raka? ?.och så går det som det går, badrummet ser ut som ett slakthus, paniken stiger några av snitten vill inte sluta blöda, man har på något vänster lyckats skära sig i blygdläppen minst 3 cm från närmsta hår och förmodligen i stjärten också.

    Han ropar utanför om allt är ok, jadå säger man så lugnt man kan men det är tvål och blod lite varstans och det är inte särskilt välrakat ändå. Man har i panik torkat med en handduk, den var vit så nu är det blod på hans handdukar med.

    Till slut måste man öppna och berätta vad som hänt. Att man inte försökt ta livet av sig utan bara rakat sig. Bli omplåstrad...och man har i paniken blött ner sina kläder med vatten så man får låna nya byxor som är alldeles för stora. Egna byxor i en påse och sedan säger han att det börjar bli sent och fejkgäspar. Så får man gå hem och antagligen kommer han aldrig höra av sig igen :(

    Hur gör man för att undvika detta? Finns det något snabbt och säkert sätt att vid stress få bort kroppshåret på?


    Man ser till att vara rakad hela tiden, inga problem då
  • Anonym (Gjort bort mig.)

    Eftersom han av någon anledning tackat ja till att äta middag hemma hos mig om ett par dagar...så behöver jag hjälp med en checklista på saker jag behöver göra för att kunna ge ett så bra intryck som möjligt.

    * Raka ben, armar, kön, rumpa, armhålor.
    * Deodorant. kanske parfym? Vilken, hur mycket osv?
    * Sminka mig. Brukar inte sminka mig mer än läppglans. Be syrran hjälpa mig för hon kan sånt eller försöka själv?
    * Håret. Uppsatt eller utsläppt?
    * Underkläder...funkar sport bh? Ger en viss push och tuttarna ser bra ut i sport-bh men blir liksom ingen jiggle eller vad man säger. Vanlig push up? String eller inte ha trosor alls?
    * Kläder. Han har sett mig i leggings, shorts, mysbyxor men kan jag ha det på dejt? stretchjeans? kjol? Upptill...topp? blus? t-shirt?
    * Laga mat. Lever mest på sushi och kycklingsallad med pasta och det köper jag. Jag kan bre mackor, göra kaffe i bryggare, blanda kvarg med frysta bär och koka ägg det är ungefär så. Steka bacon funkar med. Men det duger inte riktigt nu tror jag...be syrran här med?
    * Vad dricker en när man bjuder en man på middag? Vatten? Öl? (i så fall vilken) vin (i så fall vilket). Jag är som ett barn vad gäller dryck...gillar läsk, saft och juice. Om jag dricker alkohol är det helst red bull med lite vodka i. Så helt nollställd nästan vad gäller detta.
    * Städa
    * Ta ner planscher med tv-spelsmotiv.

    Något mer? Köpa kondomer? Glidmedel? (Behövs förmodligen inte då det blev blött igenom trosorna bara av att kyssas och klämma lite sist innan jag gjorde bort mig men kanske är något en skall ha? Hör till?)
     

  • krille62
    Anonym (Gjort bort mig.) skrev  2021-04-27 17:14:39 följande:

    Eftersom han av någon anledning tackat ja till att äta middag hemma hos mig om ett par dagar...så behöver jag hjälp med en checklista på saker jag behöver göra för att kunna ge ett så bra intryck som möjligt.

    * Raka ben, armar, kön, rumpa, armhålor.   Ja trevligast så
    * Deodorant. kanske parfym? Vilken, hur mycket osv?   Det du trivs i inte för mycket ta lite diskret
    * Sminka mig. Brukar inte sminka mig mer än läppglans. Be syrran hjälpa mig för hon kan sånt eller försöka själv?   Räcker med mascara och det fixar du själv
    * Håret. Uppsatt eller utsläppt?   Utsläppt
    * Underkläder...funkar sport bh? Ger en viss push och tuttarna ser bra ut i sport-bh men blir liksom ingen jiggle eller vad man säger. Vanlig push up? String eller inte ha trosor alls?   Inte sport BH ta en snygg BH eller var utan. Utan trosor är hett men kan kännas desperat det är ju bara er andra träff, ta ett par snygga string.
    * Kläder. Han har sett mig i leggings, shorts, mysbyxor men kan jag ha det på dejt? stretchjeans? kjol? Upptill...topp? blus? t-shirt?  Inte mysbyxor men i övrigt något du trivs i
    * Laga mat. Lever mest på sushi och kycklingsallad med pasta och det köper jag. Jag kan bre mackor, göra kaffe i bryggare, blanda kvarg med frysta bär och koka ägg det är ungefär så. Steka bacon funkar med. Men det duger inte riktigt nu tror jag...be syrran här med?  Ni kanske gemensamt kan beställa hem något.
    * Vad dricker en när man bjuder en man på middag? Vatten? Öl? (i så fall vilken) vin (i så fall vilket). Jag är som ett barn vad gäller dryck...gillar läsk, saft och juice. Om jag dricker alkohol är det helst red bull med lite vodka i. Så helt nollställd nästan vad gäller detta.  Svårt att veta vad andra gillar men blir man bjuden dricker man ju av det som bjuds, köp några öl t.ex. Staropramen och någon flaska vin i 100 kr klassen och ha kolsyrat vatten hemma så kommer et gå bra.
    * Städa  Ja absolut
    * Ta ner planscher med tv-spelsmotiv.  Jag tycker att hur du smyckar ditt hem är din ensak

    Något mer? Köpa kondomer? Glidmedel? (Behövs förmodligen inte då det blev blött igenom trosorna bara av att kyssas och klämma lite sist innan jag gjorde bort mig men kanske är något en skall ha? Hör till?)   Kondomer är ju bra att ha hemma om ni ska ligga och du inte vill riskera att bli gravid eller få någon sjukdom.

    Lycka till! !!!
     


  • Anonym (Kimchi)

    Men lugn! Andas!

    Vad du hetsar upp dig för en dejt. Ett lite nervöst pirr av förväntan men detta?

    Var glad han vill träffa dig igen. Åskan det ju vara så att han är intresserad.

    Ta på dig något du känner dig fin OCH bekväm i. Kolla in delin på affären. Har säkert något färdiglagat (butikslagat). Komplettera med ev för- och efterrätt.

    Annars funkar något från lokala pizzerian och en öl eller glas vin. Krångla inte till det.

    Fixa kroppsbehåringen innan i lugn och ro.

    Ha nu en riktigt trevlig dejt.

    Bacon och ägg blir en bra frulle

Svar på tråden Att snabbt raka ben och kön? Går det?