• Fellewi

    Genombrottsblödning eller inte?

    Hej!

    Jag har haft gravidsymtom i ca några dagar som illamående, trötthet och så vidare. Vi har kört med ägglossningstest och vi prickade in det väldigt bra.

    Jag skulle ha mens den 23 juli och jag följer min mens i en app så den brukar komma det datumet det står.

    Men den 23e är kom inte alls mycket, inte lika klar rött som det brukar och möjligtvis lite vattnigt och inga klumpar eller liknande. Dagen efter min mens har börjat brukar det nästan bara forsa haha, men det var verkligen bara nån droppe och dagen efter det inget alls och ingen värk?? Hade alltså blod i ca 1 dag knappt? Brukar ha min mens i 4 dagar.

    Skulle detta kunna vara en så kallad genombrottsblödning? Har någon varit med om det?

  • Svar på tråden Genombrottsblödning eller inte?
  • Anonym (S)

    Låter snarare som en nidblödning om ni prickat in ägglossning. Ta graviditetstest så vet du.:)

    Är ju tre dagar efter mensen skulle börjat så är du gravid borde det synas på testet.

  • Fellewi

    Men den dagen jag skulle ha mens så hade jag mensvärk som jag brukar ha, men bara första dagen och ingenting alls dagen efter. Visste inte att man kunde ha mensvärk vid nidblödning, inte så kunnig inom området haha.

    Absolut ska ta ett test! Tack för svar!

  • Anonym4848
    Anonym (S) skrev 2021-07-26 07:49:49 följande:

    Låter snarare som en nidblödning om ni prickat in ägglossning. Ta graviditetstest så vet du.:)

    Är ju tre dagar efter mensen skulle börjat så är du gravid borde det synas på testet.


    Nidblödning är det för sent för om det kommer på BIM. Man ska också veta att nidblödning är väldigt ovanligt.
  • Anonym (S)
    Anonym4848 skrev 2021-07-26 09:08:46 följande:

    Nidblödning är det för sent för om det kommer på BIM. Man ska också veta att nidblödning är väldigt ovanligt.


    Nidblödningkoerc
    Anonym4848 skrev 2021-07-26 09:08:46 följande:

    Nidblödning är det för sent för om det kommer på BIM. Man ska också veta att nidblödning är väldigt ovanligt.


    Nidblödning kommer ca 7-14 dagar efter ÄL. Så absolut inte för sent. :)
  • Jag är bara jag
    Anonym (S) skrev 2021-07-26 09:44:01 följande:
    Nidblödningkoerc

    Nidblödning kommer ca 7-14 dagar efter ÄL. Så absolut inte för sent. :)
    Nej, det gör den inte. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl. Visserligen kan det ta nån dag till innan blodet kommer ut om det är bara lite, men absolut inte mer än nån dag. Nidblödningar är mycket ovanligt. Sköra slemhinnor som gravid däremot jättevanligt, nåt mensliknande när mensen skulle kommit också vanligare än en nidblödning. Och sen finns de där blödningarna man kan ha som gravid och man inte vet alls vad det beror på.
  • Anonym4848
    Anonym (S) skrev 2021-07-26 09:44:01 följande:

    NidblödningkoercNidblödning kommer ca 7-14 dagar efter ÄL. Så absolut inte för sent. :)


    Som 'jag är bara jag' skriver, ca 5-7 dagar efter ÄL plus max någon dag till, absolut inte 14.
  • Emmissss

    Jag har haft småblödning PÅ BIM 2 gånger och varit gravid, den ena gången blev det en liten dotter och sista gången nu i juni blev det missfall.

    Hur har det gått? Har du tagit ett test?

  • Fellewi
    Emmissss skrev 2021-07-26 10:56:25 följande:

    Jag har haft småblödning PÅ BIM 2 gånger och varit gravid, den ena gången blev det en liten dotter och sista gången nu i juni blev det missfall.

    Hur har det gått? Har du tagit ett test?


    Ingen ytterligare blödning än så länge. Så himla konstigt att jag bara hade blödning en dag och så lite. Jag har beställt gravtest så ska testa så fort som möjligt.
  • Emmissss
    Fellewi skrev 2021-07-26 11:28:53 följande:

    Ingen ytterligare blödning än så länge. Så himla konstigt att jag bara hade blödning en dag och så lite. Jag har beställt gravtest så ska testa så fort som möjligt.


    Spännande. Som sagt jag har bara haft så gångerna när jag varit gravid. Första gången kom mensen liksom "inte igång" och likaså nu i juni, men sen började jag småblöda lite mer och det visade sig vara ett missfall.
  • Anonym (S)
    Fellewi skrev 2021-07-26 07:53:48 följande:

    Men den dagen jag skulle ha mens så hade jag mensvärk som jag brukar ha, men bara första dagen och ingenting alls dagen efter. Visste inte att man kunde ha mensvärk vid nidblödning, inte så kunnig inom området haha.

    Absolut ska ta ett test! Tack för svar!


    Har du mensvärk så vet jag inte. Men tidsmässigt så kan det varit nidis. Den sker som sagt ca 7-14 dagar efter äl. Men inte alla som har det.
Svar på tråden Genombrottsblödning eller inte?